Apie konkurenciją su tiksliais kitų markių automobiliais kompanijos atstovai į kalbas leidžiasi nenoriai. Jų manymu, sunku pasakyti konkrečius modelius, su kuriais šis sedanas varžysis tiesiogiai. Panašu, kad didžiausia grėsmė kyla tokiems automobiliams, kaip „Škoda Rapid“ ar „Dacia Logan“.
Nors ir kinai gyrėsi, kad „Qoros“ bus visapusiškas konkurentas europietiškiems automobiliams, tuo tikėti sunku. Salone dominuoja minkštos, lietimui malonios medžiagos, tačiau kai kurios prietaisų skydo bei apdailos dalys verčia abejoti surinkimo kokybe. Peleninė atsidaro ne taip, kaip tikėtųsi dažnas vairuotojas, o klibančios jos durelės taip pat kelia nuostabą. Pakėlus bagažinės dangtį vaizdas taip pat išlieka, sakykime, pigus. Tačiau praktiškiems žmonėms su nedideliais poreikiais jos tikrai užteks – ten tilps bent dešimt pilnų „Norfos“ maišų.
Mato Buzelio nuotr./„Qoros 3 Sedan“ |
Kinai nemažai dėmesio skyrė vairuotojams. Mat, per „Bluetooth“ prijungtas telefonas bus valdomas labai lengvai. Į skambutį galima atsiliepti vos pirštu link savęs perbraukus per sedane sumontuotą ekraną, o padėti „ragelį“ galėsite lygiai taip pat, tačiau judesį atlikti reikės į kitą pusę.
Tokie sprendimai leido „Qoros“ inžinieriams atsisakyti daugybės mygtukų – tai atsako į klausimą „kodėl centriniame prietaisų skyde taip tuščia?“ Kompanijos atstovai tvirtina, kad avarijų bandymai Kinijoje jų lūkesčius pateisino, todėl lieka laukti jų pasirodymo „Euro NCAP“ testuose.
Europos rinkai bus skirti modeliai su dviem skirtingais 1,6 litro benzininiais varikliais. Silpnesnis, atmosferinis, generuos 126 AG bei 155 Nm. Preliminariais skaičiavimais, to turėtų pakakti, kad „3 Sedan“ iki 100 km/h įsibėgėtų per 11 sekundžių. Galingesnė versija turės turbokompresorių, kuris galios parametrus padidina iki 156 AG bei 210 Nm. Tai, pasak „Qoros“ pagreitį iki 100 km/h turėtų sutrumpinti iki 9 s. Kiek vėliau motorų gamą papildys keli modernesni, EU6 taršos reikalavimus atitinkantys agregatai (1,2 litro su 130 AG bei 1,6 litro su 160 AG).
Mato Buzelio nuotr./„Qoros 3 Sedan“ |
Sedano priekyje sumontuoti 320 mm, o gale – 285 mm skersmens stabdžių diskai. Kinai akcentuoja, kad praktiškai visi agregatai jiems leis konkuruoti su brangesniais europietiškais automobiliais.
Jeigu šio sedano kaina bus išties žema, o „Euro NCAP“ avarijų bandymuose „Qoros 3 Sedan“ pelnys pranašaujamą penkių žvaigždučių įvertinimą, gali būti, kad Europos automobilių gamintojai iš tikrųjų pajaus kinų spaudimą. Kai kuriose sferose „Qoros“ automobiliai nebus tokie konkurencingi, tačiau šiuo atveju – svarbiausia ne lengviausius laikus išgyvenantiems žmonėms yra kaina.
Įdomus faktas. Žinojote, kad šio automobilio dizainą kūrė buvęs BMW dizaineris, o visoje komandoje gausu buvusių „Saab“, „Volvo“ ar kitų „gerų“ markių darbuotojų? Skamba rimtai.