Strateginis „Renault-Nissan“ aljanso bendradarbiavimas buvo pradėtas „2008 m. vasario mėn., „Renault“ įsigijus 25 proc. „AvtoVAZ“ akcijų. Siekiant įgyvendinti strateginį „AvtoVAZ“ planą „AvtoVAZ vystymo programa 2020” ir sustiprinti „Renault“ bei „Nissan“ pozicijas Rusijoje, partnerių bendradarbiavimo mastai bus plečiami visose pagrindinėse srityse: gamybos, tyrimų ir vystymo, logistikos, pradavimų, rinkodaros bei keičiantis platformomis.
Šiais metais kovo mėn. 9 d. buvo įkurta organizacija „AvtoVAZ – Renault – Nissan Quality and Supplier Development“ (ARNQSD), kuri siekia didinti lokalių detalių naudojimo procentą partnerių automobilių gamyboje. ARNQSD įsikūrė Toljatyje bei turi ofisą Maskvoje, organizacijoje dirba 100 darbuotojų.
Aljansas ir „AvtoVAZ“ keisis vieni kitų sukurtomis produktų platformomis ir varikliais. Bus parengti konkretūs „Lada“, „Renault“ ir „Nissan“ produktų ciklo planai Rusijos rinkai, o „Lada“ – ir užsienio rinkoms.
Gilesnė sinergija ir platesnis bendradarbiavimas su aljansu turėtų sustiprinti „AvtoVAZ“ tyrimų ir vystymo sritis. Partneriai sieks gerinti „AvtoVAZ“ produktų kokybę, dalinsis know-how, kaštais. Aljansas sieks adaptuoti savo produktus Rusijos rinkai, naudodamasis „AvtoVAZ“ kompetencija ir plėsdamas vietinių detalių naudojimą gamyboje.
Be to, „AvtoVAZ“ pirkimų skyrius ir „RNPO Russia” apjungs ir drauge valdys bendrą tiekėjų kokybės ir vystymo komandą, siekdami pagerinti Rusijos tiekėjų bazę, resursų sinergijos, pasidalinti geriausiomis praktikomis, tobulinti vidines procedūras ir metodus, kartu spręsti tiekėjų klausimus.
Aljansas drauge su „AvtoVAZ“ išplės ir bendrą logistikos struktūrą Rusijoje. Dėmesys bus skiriamas kokybei, patikimumui, logistikos kaštams. Naudodamiesi trijų gamyklų Rusijoje - Toljatyje, Maskvoje ir Sankt Peterburge - pajėgumais partneriai iki 2012 m. galės pagaminti 1,3 mil. automobilių. Gamybos pajėgumus numatoma palaipsniui didinti. „AvtoVAZ“ gamyklos turėtų pasiekti tą patį kokybės lygį ir gamybos kaštus, kaip ir kitos pasaulio šalyse veikiančios „Renault-Nissan“ aljanso gamyklos. „Renault“ ir „Lada“ drauge sieks stiprinti šių prekės ženklų žinomumą naujose rinkose.