Finaliniame vakare, kurį pirmą kartą šių konkursų istorijoje galės matyti visi norintys, bus karūnuotas ne tik pagrindinės renginio nominacijos laimėtojas, bet ir paskelbtas „Tautos automobilis 2011“, „Metų visureigis 2011“, „Verslo klasės automobilis“, sportiškiausias, saugiausias ir visų kitų kategorijų laimėtojai.
Jau kelerius metus iš eilės išrinkti saugiausią automobilį patikėta žinomam verslininkui ir sportininkui Stasiui Brundzai.
„Automobilio saugumas – man svarbiausias kriterijus, – sako S. Brundza, dabar sukantis galvą, kuriam automobiliui iš 32, dalyvaujančių šiame konkurse, atiduoti pirmenybę. – Automobilių saugumo ir saugumo keliuose problemomis intensyviai domiuosi jau daugelį metų ir tam skiriu nemažai laiko. Išsamiau nagrinėdamas Lietuvos žurnalistų autoklubo surengtam „Metų automobilio 2011“ konkursui pateiktų automobilių technines charakteristikas ir kitus duomenis negaliu nepasidžiaugti, kad gamintojai kasmet vis didesnį dėmesį skiria saugumo problemoms. Ir kartu apima didžiulis nusivylimas, kad mūsų šalies automobilių parko atnaujimo programos ne tik kad neskatinamos, o tiesiog žlugdomos.“
S.Brundza vieną po kitos vardina problemas, kodėl šalies keliais vis dar rieda tiek daug mašinų, kurios seniai turėtų būti nusipelniusios užtarnauto poilsio. Ne tik rieda, bet ir kelia pavojų kitiems eismo dalyviams,visa tai išreiškiama nesibaigiančiomis grafomis avarijų suvestinėse. Tuo tarpu kitų šalių vyriausybės visokeriopai skatina naujų automobilių įsigijimą.
Vienas tituluočiausių šalies automobilininkų S.Brundza pateikia ne vieną pavyzdį, kaip sparčiai naujų automobilių gamyboje diegiamos ne tik pasyvaus saugumo, bet ir keleivių, vaikų, susidūrimo atvejų su pėsčiaisiais ir kitos programos.
„Kaip pavyzdį paimkime tik vieną – „Opel Corsa“ automobilį. Automobilių saugumą nustatanti „Euro NCAP“ organizacija 1997 m. šiam modeliui suteikė dvi žvaigždutes, o 2006 m. – jau penkias. Vien dėl to mažiau nei dešimties metų skirtumą turinčių šių dviejų to paties modelio automobilių nėra net ką lyginti.“
S. Brundzos nuomone, dar ryškesnis Korėjos automobilių gamintojų progresas. Beje, ne vien saugumo atžvilgiu. Todėl pašnekovo nuomone nieko stebėtino, jog korėjiečiai jau pasivijo daugelį ilgai liaupsintų japoniškų ir europietiškų modelių ir labai sėkmingai su jais konkuruoja įvairiose pasaulio rinkose.
Na, o kurį iš 32 konkurse dalyvaujančių automobilių S. Brundza paskelbs saugiausiu šį trečiadienį?
„Šiandien įvardyti dar negaliu, nes papildomai teks išstudijuoti keletą dokumentų, tačiau po ilgos analizės ir bandymų susidariau lyderių penketuką, vieną iš kurių ko gero įvardysiu saugiausiu. Tai (abėcėlės tvarka) „Alfa Romeo Giulietta“, „Audi A1“, BMW 5, „Honda CR-Z“ ir „Jaguar XJ“, - paslapties skraistę atidengia S. Brundza.