Prie vokiško automobiliuko vairo pasikeisdami sėdėjo naujienų portalo ATN žurnalistas Stasys Grigaliūnas ir bendrovės „ADC“ Rent“ darbuotojas Mantas Juozėnas. Oficialiai „Smart For Two“ gamintojas skelbia, kad dvivietis mažylis šimtui kilometrų nuvažiuoti vidutiniškai sudegina 3,8 l benzino, tačiau per varžybas automobiliukui užteko ir 1,75 l/100 km. Specialistų teigimu, kuro sąnaudas iki rekordinių sumažino meistriškas ekipažo darbas valdant mašiną. Likusių 15-kos žygio dalyvių rezultatai buvo aiškiai kuklesni.
Taupymo manija
Vasarą į iki šiol neregėtas aukštumas užkopusi naftos kaina parodė, koks pažeidžiamas yra žaliavą benzinui ir dyzelinui importuojančių šalių mašinų ūkis. Savo kišenes itin smarkiai patuštinę automobilių vairuotojai laukia gerų naujienų. Kada bus sukurta netradiciniais energijos šaltiniais varoma transporto priemonė, savybėmis niekuo nenusileisianti tradiciniams automobiliams su vidaus degimo varikliais?
Pastaruoju laiku iš pačių įvairiausių žemės rutulio kampelių naujienos plūsta nepertraukiamu srautu.
Honda serijiniu būdu pradėjo gaminti sedaną „FCX Clarity“, kuris varomas vien tik vandeniliu! Planetoje atsirado nežinomų firmų, kurios nuo konvejerio varo elektromobilius, jau gebančius vienąkart įkrovus bateriją nukakti ne vieną šimtą kilometrų! Didžiausias Europoje automobilių gamintojas „Volkswagen“ paskelbė, kad ateitis priklauso būtent elektra varomoms priemonėms! Automobilių gamintojų kompanijos viena po kitos skelbia apie mašinų, kurių pavadinimuose yra žodelis „eco“, gamybos pradžią – jos ekologiškos ir, svarbiausia, taupesnės nei kitos tos pačios kompanijos transporto priemonės!
Sakysite, o kuo čia dėtas Lietuvos pietuose vykęs ekologinis žygis? Ogi jis parodo, kad taupyti galima ir perkant pasakiškai brangius ekomobilius su vandenilinėmis, hibridinėmis, elektrinėmis, vėjo ar kitomis jėgainėmis. Taupiai galima važiuoti ir tuomet, kai žinai, kaip reikia „teisingai“ valdyti automobilį.
Nugalėtojo „receptai“
S.Grigaliūno teigimu, taupiai gali važinėti kiekvienas prie vairo sėdęs lietuvis, ne tik patyręs asas. „Svarbiausias patarimas – mašiną reikia vairuoti tolygiai. Tyrimais įrodyta, kad sustojęs prie šviesoforo ar pajudėdamas nuo jo sunkvežimis su 40 tonų kroviniu akimirksniu sudegina 1 litrą dyzelino. Važiuojant lengvuoju automobiliu kuro sąnaudos išauga, kai staigiai nuspaudžiama greičio pamina stabdant arba staigiai pagreitėjant. Todėl vairuotojas turi vertinti padėtį mažiausiai vieną kilometrą į priekį.
Pavyzdžiui, jei matai, kad įsijungs raudonas šviesoforo signalas, akseleratorių patartina spausti švelniai, palengva. Vėl pajudėjus – galioja ta pati taisyklė“, – dalijosi patirtimi jau dviejų ekonominių žygių – pernykščio ir šiųmetinio – nugalėtojas.
S.Grigaliūnas sakė, kad dauguma vairuotojų trumpam sustoję užgesina automobilių variklius. „Tai – klaida. Dėl vos kelias dešimtis sekundžių ar netgi kelių minučių sustojimo gesinti motorų tikrai neverta – užvedus jį degalų bus sunaudota nepalyginti daugiau nei variklio negesinant“, – sakė ekonominio žygio nugalėtojas. Anot vyro, taupiausiai važiuoja tie vairuotojai, kuri kelyje išjungia visus prietaisus (ypač – kondicionierius), aklinai uždaro langus.