Riedžiai, kadaise mūsų šalyje vadinti pagal anglišką atitikmenį „segvėjais“, pasirodė 2005-ųjų pradžioje. Nors neįprastų transporto priemonių pardavėjai ir tikėjosi, kad Lietuvoje jie iškart atims rinką iš motorinių dviračių, tikrovė pasirodė esanti žiauresnė. Pagrindinis dalykas, kodėl riedžiai nenukonkuravo dviračių – jų brangumas. Pradžioje už „segvėjų“ galėjai ir daugiau nei tris dešimtis tūkstančių litų pakloti, o pats brangiausias motoroleris ir pusę tiek nekainavo.
A.Stonio teigimu, svajonę jis nusipirko tik dėl to, kad sumažėjo riedžių kainos. „Įsigijau paprasto modelio riedį „Segway i2“. Toks firminiame salone kainuoja apie 23 tūkstančius litų. Tačiau aš pirkau naudotą transporto priemonę, tad kišenę jis paplonino visai neskaudžiai“, - juokdamasis pasakojo iliuzionistas.
Kelionės kaina – centai
– Turbūt nesunku nuspėti, ką tučtuojau norėtume sužinoti: ar riedį naudosite pasirodymų metu, fokusams? – dienraštis L.T. teiravosi A.Stonio.
– Pradėkime nuo to, kad savo transporto priemonės aš nevadinu „riedžiu“, jis man buvo ir liks „segvėjus“. Nesuprantu, kodėl kalbininkams taip knieti naikinti žodžius, kuriuos vartoja ir supranta visas pasaulis? Beje, ar žinote, kad pagal naujausius kalbininkų nurodymus mano profesija jau yra vadinama ne „iliuzionistas“, o – „iliuzininkas“! Sakykite, argi ne kvailai skamba?
– Nuo šiol tave vadinti „iliuzininku“?
– Surizikuokime ir pasilikime prie senųjų žodžių – iliuzionistas ir„segvėjus“.
– Tuomet dar kartą klausiame: ar „segvėjų“ naudosi kaip iliuzionistas?
– Nenaudosiu! Kas tiesa, tas ne melas – „segvėjus“ buvo mano svajonė. Kaip priemonė patogiai ir pigiai keliauti. Turiu didžiulį automobilį, kurio pavadinimas „Dodge Caravan“. Vienatūris naudoja pigų kurą – dujas, tačiau užtenka tris dienas pasisukinėti po Vilnių ir, žiūrėk, šimto litų ir nebėra! Vienąkart pakrovęs „segvėjaus“ akumuliatorių nesijaudindamas galiu reikalus tvarkyti visą dieną, tokios kelionės kaina – centai.
Nesirinko katės maiše
– Tačiau akumuliatoriai turi savybę „susidėvėti“. Ar domėjaisi, kiek tau kainuos, kai baterijos gyvavimo laikas pasibaigs?
– Žinau, kad baterijos kaina yra 3 tūkstančiai litų. Teoriškai ji nusidėvi nuvažiavus penkis tūkstančius kilometrų. O mano „segvėjaus“ rida tesiekia vos 200 km.
– Sakai, riedį įsigijai vos prieš kelias dienas. Tačiau važinėjant panašia transporto priemone buvai pastebėtas dar vasarą, Palangoje...
– Kodėl „panašia“!?... Tai buvo pats tikriausias „segvėjus“! Važiuodami juo dviese su sūnumi net buvome į mažą eismo įvykį papuolę!...
– Tai kieno riedžiu tuomet naudojaisi?
– Firmos, kuri vėliau patikusį „segvėjų“ man pardavė. Tačiau prieš tai nenorėjau įsigyti katės maiše, todėl pageidaujamą transporto priemonę kruopščiai išbandžiau, taip pat – ir prie jūros.
– Ar avarija skaudi buvo?
– Greičiau – kurioziška. Važinėjomės su vyresnėliu sūnumi ant Palangos tilto, staigiai pasukau „segvėjų“ atgal, o ten – moteriškaitė dviračiu vedina! Atsitrenkiau į jos transporto priemonę, vėliau trise smagiai pasijuokėme iš įvykio, tuo viskas ir pasibaigė.
Saugumu neabejoja
– Daug pastangų įdėjai, kad išmoktum važinėti riedžiu?
-– Užteko pasitreniruoti 2 minutes su instruktoriumi, ir pasijutau beveik profesionalu (Juokiasi).
– Važiuodamas šia transporto priemone turbūt atsiduri aplinkinių dėmesio centre?
– „Segvėjus“ vadinamas „draugišku transportu“. Todėl jį valdydamas dažniausiai regiu geranoriškas šypsenas. Tik vienąkart dvi atsitiktinai sutiktos pagyvenusios moteriškės žiūrėjo į mane ir ilgai kvatojosi. Iki šiol nežinau, kas joms sukėlė tokį juoko priepuolį?