Bendras pagamintų „Subaru“ AWD transporto priemonių skaičius pasiekė 11 782 812 vienetus (2012 m. sausio 31 d. duomenimis). Tai maždaug 55,7 proc. bendro parduodamų „Subaru“ transporto priemonių kiekio.
Gamintojo nuotr./„Subaru Leone Estate Van 4WD“ |
„Subaru“ AWD sistema efektyviai sukuria sukibimą, subalansuotai paskirstydama variklio galią visiems keturiems ratams. Suderinus simetrišką visų varančiųjų ratų (SAWD) sistemą ir „Subaru“ horizontaliai įrengtą opozicinį „Boxer“ variklį, visa varančioji įranga sumontuota greta simetriškai, o transmisija įrengta nuo priekinės ašies važiuoklės bazėje. Toks išdėstymas sukuria optimalų išilginio-skersinio svorio balansą. Dėl šių ypatybių sukibimas stabilus esant įvairiems kelių paviršiams ir vairavimo sąlygoms. SAWD yra pagrindinė „Subaru“ saugumo filosofiją ir vairavimo malonumą grindžianti technologija, todėl užtikrinamas stabilumas važiuojant dideliu greičiu ir puikus sukimasis bei jautrumas.
40 metų nuolat tirdama ir kurdama „Subaru“ ištobulino savo AWD technologijas: nuo sudėtingomis kelio sąlygomis padedančios važiuoti technologijos iki unikalios technologijos, sukuriančios didelį stabilumą lyjant, sningant ar greitai važiuojant. Dėl šių technologijų „Subaru“ AWD sistemos atitinka kiekvieno modelio charakterį. Naujausia technologija yra keturių ratų sukibimo valdymas, dėl kurio visi keturi ratai vienu metu tvirtai ir tiksliai sukimba su paviršiumi. Ši keturių varančiųjų ratų valdymo patirtis taip pat naudojama kuriant priekiniais ir užpakaliniais ratais varomus automobilius, tad „Subaru“ vairavimo malonumą gali patirti daugiau klientų.
„Subaru“ simetriškos AWD sistemos
VTD-AWD*: elektroniniu būdu valdoma sportinė AWD, kad posūkiai būtų tikslesni
Gamintojo nuotr./„Subaru Legacy“ |
Kompaktišką AWD sistemą sudaro centrinis diferencialas, naudojantis planetarinę pavarą su elektroniniu būdu valdomos hidraulinės daugiadiskės sankabos LSD**. Nevienodas sukimo momento 45:55 pasiskirstymo santykis tarp priekinės ir užpakalinės ašies nuolat kinta naudojant daugiadiskės sankabos LSD. Sukimo momentas automatiškai paskirstomas iki lygaus 50:50 priekinės ir užpakalinės ašies sukimo momento santykio, kad atitiktų kelio paviršiaus sąlygas ir būtų užtikrintas stabilumas. Paskirstant didesnį sukimo momentą užpakaliniams ratams, padidinama galia posūkiuose, taip užtikrinamas agresyvus ir sportiškas vairavimas.
Siūlomi modeliai: „Legacy 2.5GT“ (AT modeliai), „Outback 3.6R“.
* VTD – kintamas sukimo momento paskirstymas.
** LSD – riboto slydimo diferencialas.
Aktyvaus sukimo momento pasidalinimo AWD: elektroniniu būdu valdoma AWD dėl didesnio degalų efektyvumo ir stabilumo
„Subaru“ originalus elektroniniu būdu valdomas MP-T (daugiaplokštis perdavimas) realiu laiku reguliuoja sukimo momento paskirstymą priekiniams ir užpakaliniams ratams atitinkamai pagal vairavimo sąlygas. Sistema paprastai paskirsto sukimo momentą 60:40 santykiu tarp priekinės ir užpakalinės ašies. Ji padidina AWD privalumus, užtikrindama stabilų ir saugų vairavimą bet kokioje situacijoje, nepriklausomai nuo vairuotojo įgūdžių.
Siūlomi modeliai: „Legacy / Outback 2.5i“, „Forester“ (AT modeliai), „Impreza“ („Lineartronic“ modeliai).
Klampiojo centrinio diferencialo AWD: mechaninė AWD rankinėms transmisijoms
Sistema yra kūginės pavaros tipo centrinio diferencialo ir klampioj LSD kombinacija. Įprastomis sąlygomis nustatomas 50:50 sukimo momento paskirstymo santykis tarp priekinės ir užpakalinės ašies. Dėl jo užtikrinamas stabilus ir sportiškas vairavimas su maksimaliu sukibimu.
Siūlomi modeliai: „Legacy“ (MT modeliai), „Forester“ (MT modeliai), „Impreza“ (MT modeliai).
Daugiarežimio DCCD*4 AWD: reguliuojamo veikimo AWD tikram automobilių sportui
Gamintojo nuotr./„Subaru Impreza STi S206“ |
Elektroniniu būdu valdoma DCCD AWD sistema sudaryta iš sukimo momentą aptinkančio mechaninio LSD ir elektroniniu būdu valdomo LSD kombinacijos. Ji pagal veikimą paskirsto 41:59 sukimo momento santykį tarp priekinės ir užpakalinės ašies, kad būtų optimaliai valdoma automobilio dinamika. Mechaninis LSD greičiau reaguoja ir įsijungia iš karto prieš elektroninį LSD. Valdydama didelį sukimo momentą sistema sukuria didžiausią manevringumo ir stabilumo balansą. Paruošti automatinio LSD valdymo režimai ir rankinis režimas, kuriuos vairuotojas gali pasirinkti pagal vairavimo situacijas.
Siūlomi modeliai: STI.