Pavadintas „Low Drag GT“ vardu, kuris leidžia neabejoti šios mašinos oro aptakumu, automobilis gali drąsiai būti vadinamas dar viena „Jaguar E-type“ modernia kopija.
Tai – jau ne pirmas tokio tipo automobilis, išriedantis iš Sasekso žemės. Kiek anksčiau „Eagle“ pristatė „Speedster“ modelį, kuris neišdildomą įspūdį paliko net ir „Top Gear“ laidos galvai, Jeremiui Clarksonui.
Gamintojo nuotr./„Eagle Speedster“ |
Britai neslepia, kad kuriant GT klasės automobilį viena akimi buvo žiūrima į turtingą „Jaguar“ istoriją. Tiksliau – į skyrių, kuriame turėtų būti aprašytas slaptas „E-type“ grožio sėkmės receptas. Buvo periodas, kurio metu „Jaguar“ gamino lenktynėms skirtus, aptakesnius kėbulus turinčius „E-type“. Tai, savaime suprantama, ir atsirado „Eale“ taikinyje.
Kol kas auksarankiai pagamino tik pirmąjį tokį egzempliorių, tačiau „Eagle“ primena, kad be minėto „Jaguar“ šio automobilio nebūtų. Įdomu tai, kad net ir arogantiškasis Enzo Ferraris pripažino, jog „E-type“ yra gražiausias visų laikų automobilis.
„Eagle“ nuotr./„Eagle Low Drag GT“ |
Visgi, grįžkime prie automobilio: po kruopščiai iš aliuminio suformuotu kėbulu slypi standi, pagal šiuolaikiškas technologijas suprojektuota platforma. Virš priekinės ašies, ilgame mašinos priekyje „Eagle“ meistrai sumontavo 4,7 litro variklį, tačiau ne įprastą V8, kaip būdinga tokios kubatūros jėgainėms, o 6 cilindrų eilėje. Ir jokių turbokompresorių ar kitokios priverstinio oro pripūtimo sistemos čia būti negali. Tuo labiau – elektros agregatų. Teisingas požiūris – juk orientuojamasi ne į pilkas mases.
Britų filosofija rėmėsi ne tik skaičiais, bet ir jausmais, emocija, kurią automobilis suteikia. Todėl kiekviena detalė suformuota bei išbaigta iki tokio lygio, kad į ją žiūrėti būtų galima valandų valandas. Variklio skyriuje dominuoja blizgančios aliuminio detalės (pats motoras taip pat aliumininis – tiek galvutė, tiek blokas), o iš anglies pluošto pagamintu oro paėmimo kolektoriumi keliaujantis oras degimo kameras pasiekia per 6 atskiras sklendes. Tik pagalvokite, kaip šis agregatas uždainuotų, akceleratorių nuspaudus iki pat galo.
„Eagle“ nuotr./„Eagle Low Drag GT“ |
Mašinos salone – taip pat prabangos, stiliaus bei nesenstančių linijų kombinacija. Sunku įsivaizduoti, ką būtų galima parinkti vietoje klasikinio trijų stipinų „Nardi“ vairo. Tai – neatsiejama šios mašinos bendro vaizdo detalė. Gal kiek akį rėžia sumontuota nešiojama navigacija, tačiau reikia tikėtis, kad tokios akiplėšiškos detalės šioje mašinoje neliks.
„Eagle“, panašu, kad pasirūpino ir mašinos grakštumu – visus keturis ratus laiko specialiai jam suprojektuoti pakabos elementai su „OHLINS“ amortizatoriais, tuo tarpu greitį kaip reikiant „gesins“ „AP Racing“ kompanijos stabdžių sistema.
„Eagle“ nuotr./„Eagle Low Drag GT“ |
Džiugu, kad Didžiosios Britanijos kompanija pagalvojo ne tik apie grožį, garsą bei dinamiką – mat, „Low Drag GT“ turi pakankamai talpią bagažinę, didelį degalų baką, nors neatskleidžiamos nei vidutinės šio modelio sąnaudos, nei kiti panašūs parametrai. Žinoma tik tai, kad mašinos svoris siekia 1038 kg, o atmosferinio variklio generuojamas sukimo momentas turėtų siekti apie 470 Nm.
Šio automobilio kaina neskelbiama, tačiau net nereikia abejoti, kad ji gerokai viršija dviejų milijonų litų ribą. Priminsime, kad „Eagle Speedster“ kaina prasideda nuo 600 tūkst. svarų (apie 2,4 mln. Lt), todėl tikėtina, kad „Low Drag GT“ vertė gali būti apibrėžta ir 3 mln. Lt ar daugiau. Gamintojas neslepia, kad vienam tokiam automobiliui surinkti reikia maždaug 6 tūkst. darbo valandų.
„Eagle Low Drag GT“ eksponuojamas „St James Concours of Elegance“ renginyje, Londone. Taigi, jeigu turime GAZAS.LT skaitytojų Didžiosios Britanijos sostinėje – rekomenduojame apžiūrėti šį bei kitus įspūdingus automobilius gyvai.