Pradėti galime nuo pastarojo modelio: mažas, agresyvus miesto automobiliukas papuoštas įvairiausiais lipdukais bei pikta apdaila, tikėtina, jog turi išvaizdą atitinkantį 2,3 litro variklį su turbokompresoriumi, „pasiskolintą“ iš didesniojo brolio „Mazda 3 MPS“. Nors ir tikslių skaičių gamintojas neatskleidžia, galime manyti, jog bent „standartiniai“ 263 AG bei 380 Nm mažam automobiliui suteikia labai dinamišką charakterį.
Tačiau „Mazda“ karštajam „Turbo“ suteikė ne tik galingą variklį, bet ir sportinius HR firmos pakabos elementus (spyruokles bei amortizatorius), „Corksport“ stabilizatorius bei „Brembo“ stabdžius.
Gamintojo nuotr./„Mazda MX-5 Super20“ |
Kiti du karštieji modeliai – „šiek tiek“ patobulinti MX-5. Tikriausiai rasti tokius japoniškų automobilių entuziastus, kuriems jie nepatiktų, būtų tiesiog neįmanoma.
„MX-5 Super20“ – roudsteris su kietu stogu, saugos lankais, 16 colių „Enkei RPF1“ ratlankiais, apautais „Toyo Proxes RA-1“ padangomis bei su 2,0 litrų agregatu, kuriam „arklius“ išgauti padeda „Cosworth“ mechaninis kompresorius, pagal specialų užsakymą pagamintas duslintuvas bei perprogramuotas variklio valdymo kompiuteris.
Sutikite, vien savo išvaizda šis modelis trauktų daugelio praeivių akis, tačiau žinant pakankamai smagų standartinio šio modelio būdą, abejoti „MX-5 Super20“ galimybėmis nudžiuginti – nereikėtų.
Dar vienas, ne ką prastesnis modelis iš „Mazda“ šeimos – „MX-5 Spyder“.
Gamintojo nuotr./„Mazda MX-5 Spyder“ |
Šis dvivietis roudsteris su minkštu stogu turi naujas oro paėmimo angas, 17 colių „ADVAN RS“ ratlankius bei žemesnę ir kietesnę „MAZDASPEED“ pakabą. Po šio „Mazda“ kapotu tūno 2,0 litrų variklis, pritaikytas dirbti naudojant isobutanolį. Tai – degalai, kuriais Amerikos „Le Mans“ serijoje lenktyniauja „Mazda/Dyson Racing“ komanda.
„Nors tam tikra prasme tai – panaši į bioetanolį alternatyva, naudojant isobutanolį nepajausite didesnių degalų sąnaudų (tikriausiai žinote, jog varikliai reikalauja daugiau E85 degalų nei įprasto benzino)“, - teigia „Mazda“ atstovai.
Gamintojas nepamiršo pakeisti ir kai kurių kitų esminių detalių: inžinieriai sumontavo „Brembo“ stabdžius, „Racing Beat“ paėmimo, išmetimo kolektorius, duslintuvą.
Būtų smagu šiuos modelius pamatyti ir Lietuvos gatvėse, tačiau apie jų tiražą, kainas bei atstovaujamas rinkas gamintojas informacijos nesuteikė.