1,0 l benzininis variklis su turbokompresoriumi ne tik draugiškas gamtai, jis nustato naujus trijų cilindrų variklių atnaujinimo standartus apimant triukšmingumą ir vibraciją, kurių rodikliai daugeliu atveju pranašesni nei keturių cilindrų variklių.
115 AG agregatas, nepaisant savo mažo dydžio, pasiekia 166 Nm sukimo momentą 1800-4700 aps./min. diapazone. Neskaitant didelio 1,0 l „SIDI Turbo“ („Spark Ignition Direct Injection“) variklio sukimo momento, degalų sąnaudos mažesnės 20 proc. lyginant su dabartiniu „Opel“ 1,6 l atmosferiniu agregatu.
1,0 litro „turbo“, 12 vožtuvų variklis yra naujos iki 1,6 l benzininių, trijų ir keturių cilindrų variklių šeimos agregatas, debiutuosiantis mažo dydžio automobilyje „Adam“ kitais metais. Jis bus montuojamas su naujos kartos šešių laipsnių pavarų dėže. Modernios technologijos, tokios kaip tiesioginis degalų įpurškimas, kintančios vožtuvų fazės, lengvo svorio aliuminio lydinio blokas yra efektyvaus variklio pagrindas. Tikimasi, jog naujos kartos varikliai bus itin taupūs, o anglies dvideginio tarša neviršys 100 g/km.
„Kurdami mažo darbinio tūrio variklį, turėjome tikslą sumažinti degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją. Mes taip pat norėjome pademonstruoti, kad trijų cilindrų variklis gali būti pranašesnis už keturių ar net daugiau cilindrų agregatus,“ – sako „Opel” mažų benzininių variklių vyriausiasis inžinierius, dr. Matthias Altas. „Mes išsprendėme triukšmo ir vibracijos problemas, kurios dažnai būdingos trijų cilindrų varikliams, tad klientai liks nustebinti rezultatais. Tai gyvybingas, patobulintas 3–jų cilindrų variklis leidžiantis pajusti važiavimo džiaugsmą“.
Vokietijos inžinierių pasiekimas: klasėje pirmaujanti akustika
Variklio projektavimą „Opel” inžinieriai pradėjo ant balto popieriaus lapo, todėl tai leido pašalinti daugybę tipiškų trijų cilindrų variklių charakteristikų, dėl ko jie būna ekonomiškai nepatrauklūs. Cilindrų blokas pagamintas iš aukšto slėgio liejinio aliuminio, todėl gerai perduoda šilumos perteklių, sumažėja variklio keliamas triukšmas bei svoris. Didelio slėgio degalų purkštukai struktūriškai izoliuoti nuo cilindro galvutės, kad sumažėtų vibracija degalų įpurškimo metu.
Kitas svarbus patobulinimas, tai svarmens įmontavimas alyvos karteryje. Velenėlių, grandinės ir alkūninio veleno konstrukcijos bei gero svorio išbalansavimo dėka, dingsta vibracija, būdinga 3 cilindrų varikliams.
Kitos garso mažinimo priemonės: akustiškai optimizuoti variklio dangčiai priekyje ir viršuje, įsiurbimo kolektorius ir paskirstymo veleno korpusai; alkūninis velenas izoliuotas geležiniais guoliais; patobulintos formos paskirstymo veleno grandinių dantračiai; žemo slėgio turbokompresorius; ir žemiau sumontuotas plieninis alyvos karteris.
Dėl tokių inžinerinių savybių, naujas 1,0 litro „SIDI Turbo” variklis tapo tobulesnis, tyliau dirbantis nei keturių cilindrų agregatas. Pavyzdžiui, bandant variklį specialiame stende ir jam dirbant maksimaliu greičiu, buvo nustatytas mažesnis skleidžiamas triukšmas nei 1,6 l benzininio agregato. Šie patobulinimai yra tokie veiksmingi, jog papildoma garso izoliacija ar sudėtingas variklio tvirtinimas prie rėmo nėra būtinas.
Didelė galia ir sukimo momentas
Naujasis 1,0 litro „SIDI Turbo“ variklis pasižymi didele specifine galia. Motoras išvysto didesnį sukimo momentą, negu dabartinis „Opel“ 1,6 l atmosferinis variklis , nors maksimali galia yra identiška – 115 AG. Preciziškas, su juvelyrų kūriniais lyginamas variklis slepia pažangiausias technologijas: aliumininė cilindrų galvutė su integruotu išmetimo kolektoriumi, kuris yra tiesiogiai sujungtas su mažos inercijos vandeniu aušinamu turbokompresoriumi.
Tokia kompaktiška sistema leidžia išgauti maksimalią variklio galią prie palyginus nedidelių variklio apsisukimų be jokios turbinos inercijos. Maksimalus 166 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1800 aps./min., tai yra net 30 procentų daugiau nei prie tokių apsisukimų pasiekia 1,6 l darbinio tūrio atmosferinis variklis. Degalų purkštukai su šešiomis angomis yra sumontuoti cilindrų centre – tai padeda pasiekti efektyvų degalų sudegimą, o dviguba degimo kamera bei kintamo darbo vožtuvų sistema leidžia varikliui veikti optimaliu režimu. Naudojamas dviejų lygių tepalo siurblys bei aktyvus vandens siurblys, išsijungiantis, kai varikis šaltas, taip pagreitindamas variklio šildymą bei padėdamas sutaupyti degalų.
Nauja, lengvesnė šešių laipsnių pavarų dėžė
Naujasis variklis yra montuojamas kartu su visiškai nauja šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, kuri sukurta specialiai vidutiniu sukimo momentu pasižymintiems varikliams. Sausa ji sveria vos 37 kg, tai yra maždaug 30 procentų lengvesnė už tą, kuri naudojama dabar. Be to, ji ypatingai kompaktiška, vos 375 mm ilgio.
Pasižyminti precizišku perjungimu, itin trumpa pavarų perjungimo svirties eiga bei labai mažu pasipriešinimu, naujoji transmisija savyje suderina daugumą patobulinimų, neseniai debiutavusių kitose „Opel“ naujos kartos pavarų dėžėse. Tarp patobulinimų – pavaros su plačiais, asimetriškai išpjautais dantračiais, trigubais sinchronizatoriais pirmai ir antrai pavaroms bei dvigubais trečiai ir ketvirtai. Atbulinės eigos pavara taip pat sinchronizuota. Naujos kartos pavarų dėžė bus naudojama labai plačioje mažųjų bei kompaktinės klasės „Opel“ modelių gamoje, kurie išvysto iki 220 Nm sukimo momentą. Tam, kad optimaliai išnaudotų variklių galią, naujos kartos pavarų dėžėse bus naudojami net 12 skirtingų perdavimo skaičių dantračių bei septyni skirtingi tiesioginės pavaros variantai.
Naujas žingsnis „Opel“ variklių atnaujinimo programoje
Naujojo trijų cilindrų variklio ir naujos šešių laipsnių pavarų dėžės debiutas yra naujas žingsnis „Opel“ variklių gamos atnaujinimo link, numatytos net trys naujų variklių šeimos bei net 13 naujų variklių ir didžiulė gama visiškai naujų pavarų dėžių, kurios rinkoje turėtų pasirodyti tarp 2012 ir 2016 metų.
Ši atnaujinimų programa prasidėjo debiutavus naujiems benzininiams ir dyzeliniams varikliams kompaktinės klasės automobiliuose. Dabar prie naujos kartos 1,6 l turbininių variklių prisijungė ir 1,0 litro motoras. Visi šie varikliai bus gaminami GM koncerno Szentgotthardo gamykloje Vengrijoje, visai šalia sienos su Austrija. Tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai renkami ant to paties konvejerio. Naujos kartos „Opel“ varikliai, pasak gamintojo, puikiai atitinka naujus pirkėjų pageidavimus, kad motorai būtų mažesnio darbinio tūrio, ekonomiškesni ir ekologiškesni, tačiau būtų pakankamai galingi ir atitiktų techninius duomenis, kuriais dabar pasižymi didesnės talpos agregatai.