Tikriausiai visi esate girdėję apie tunelį per Lamanšo sąsiaurį, jungiantį Didžiąją Britaniją su Prancūzija, kurio ilgis siekia 50,5 km, tačiau du didžiausius kontinentus turėsiantis sujungti traukinių tunelis būtų dvigubai ilgesnis – net 104,6 km ilgio.
Toks statinys turėtų kainuoti apie 65 mlrd. JAV dolerių (154,6 mlrd. Lt), o pats tunelis, pagal projektą, turėtų driektis per Diomedų salas. Teigiama, jog projektą finansuoti turėtų ir privačios, ir viešosios institucijos. Visgi „Discovery“ kanalo laida „Extreme engineering“ paskaičiavo, jog tunelio statyba turėtų kainuoti gerokai daugiau – net 105 mlrd. JAV dolerių (249,7 mlrd. Lt), o į šią kainą net neįskaičiuojamas kelių tiesimas iki tunelio bei pačio geležinkelio linija.
Tik pagalvokite, kokios logistikos galimybės atsivertų pastačius šį tunelį: per vienus metus šiais bėgiais galėtų būti pervežama po 100 mln. tonų krovinių, negana to, atsirastų galimybė pastatyti ir „sraunią“ elektros magistralę, kuri aprūpintų Aliaską bei Kanadą pigia elektros energija.
Visgi inžinieriai teigia, jog tunelio statyba būtų labai rimtas iššūkis jo statybininkams. Tačiau problemos kyla ne dėl statybos po vandeniu, nes toje vietoje vandens gylis daugiausiai siekia 55 metrus, o dėl ekstremalių oro sąlygų. Temperatūros šioje vietoje svyruoja nuo -20 iki -50 laipsnių šalčio, o šaltuoju sezonu vandens paviršių dengia iki 2 metrų storio ledas. Šios srities specialistai teigia, jog darbui palankios sąlygos galėtų būti tik apie penkis mėnesius per visus metus. Negana to, milžiniški šalčiai sukelia tam tikrus iššūkius ir metalinėms tunelio konstrukcijoms, taigi projektuotojams darbo tikrai nestigs, jei kas nors imsis įgyvendinti šį ambicingą projektą.
Tačiau visa tai gana smarkiai skirtųsi nuo Lamanšo tunelio, nes keleiviams nebūtų leista keliauti traukiniu iš Rusijos į Aliaską (ir atvirkščiai). Belieka tik įsivaizduoti, kaip smagu būtų automobiliu pasiekti Šiaurės Amerikos žemyną. Ilgų kelionių mėgėjams tai būtų tikras malonumas.