„Nors nustatydami automobilių kasko draudimo kainą į vairuotojo lytį neatsižvelgiame, tačiau, kaip matome, egzistuoja gana ryškūs skirtumai ir jie yra vyrų nenaudai“, – sako „If“ Lietuvos transporto žalų grupės vadovas Ernestas Goliančik. Eksperto nuomone, šią tendenciją lemia dvi priežastys: vyrai statistiškai vairuoja didesnius ir brangesnius automobilius nei moterys ir yra linkę labiau rizikuoti prie vairo.
Bendrovės nuotr./Draudimo bendrovės „If“ Lietuvos transporto žalų grupės vadovas Ernestas Goliančik |
„Kelias – netinkama vieta savo vyriškumui demonstruoti , nes neatsakingas vairavimas gali baigtis dideliais finansiniais nuostoliais arba dar liūdniau – gali būti paaukota žmonių sveikata ar net gyvybė“, – teigia E. Goliančik.
Pasak specialisto, apskritai vertinant automobilių kasko draudimo išmokų tendencijas, matyti, kad absoliuti dauguma atvejų, kai mokamos išmokos, yra eismo įvykiai – jie sudaro 75,2 proc. visų pagal kasko draudimo sutartis išmokamų pinigų. Antra dažniausia priežastis yra priekinio stiklo dūžis ar įskilimas – tai sudaro beveik 13 proc. visų atvejų.
„Dažniausiai manoma, kad daugiausia, kas gali nutikti transporto priemonei, – eismo įvykiai, vagystės ar vandalų išpuoliai. Vis dėlto statistiniai duomenys rodo, kad nereikėtų ignoruoti ir gaisro automobilyje pavojaus, nes beveik dešimtadalis visų kasko išmokos skiriamų pinigų tenka ugnies sukeltiems nuostoliams atlyginti“, – pabrėžia „If“ ekspertas.
Automobilių vagystės, bendrovės duomenimis, sudaro vos 2 proc. visų kasko draudimo išmokų, mokamų Lietuvoje. Iš viso Skandinavijos draudimo bendrovė „If“ savo klientams dėl jų patirtų nuostolių pagal kasko draudimą Lietuvoje per 8 šių metų mėnesius išmokėjo beveik 13 mln. litų draudimo išmokų.