Susidūrimai priekyje važiuojančia transporto priemone sudaro reikšmingą dalį nelaimingų atsitikimų kelyje. Norėdama išspręsti šią problemą, bendrovė „Volvo Trucks„ sukūrė pažangią įspėjimo apie gresiantį susidūrimą sistemą su avarinio stabdymo funkcija. Naujosios „Volvo FH“ serijos sunkvežimiams skirta pagalbinė stabdymo sistema buvo sukurta siekiant padėti vairuotojui išvengti susidūrimų su priekyje važiuojančiu automobiliu arba sušvelninti susidūrimo smūgį.
„Neatidumas yra viena iš dažniausių avarijų priežasčių. Jeigu jūs visada stebėtumėte eismą priešais jus, jums nereikėtų tokios sistemos„, – sako „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos direktorius Karlas Johanas Almkvistas.
Naują sistemą sudaro radaras ir vaizdo kamera, kurie nustato ir stebi priekyje esančias transporto priemones. Sistema stebi tiek stovinčias, tiek važiuojančias transporto priemones ir gali padėti išvengti susidūrimo judant iki 70 km/val. greičiu. Jei sistema nustato, kad sunkvežimis gali susidurti su kita transporto priemone važiuodamas esamu greičiu, vairuotojas įspėjamas apie pavojų raudonų LED lempučių projekcija ant priekinio stiklo, kad jis vėl sutelktų dėmesį į kelią. „Tačiau mes nenorime perimti vairavimo iš vairuotojų, nes, mūsų nuomone, jie gali geriausiai reaguoti ir saugiai vairuoti transporto priemonę„, – teigia K. J. Almkvistas.
Jeigu sistema nenustato jokios vairuotojo reakcijos, pavyzdžiui, vairo pasukimo ar stabdymo, LED lemputės pradeda mirksėti ir įjungiamas garsinis signalas. Jei vairuotojas nereaguoja, sistema pradeda švelniai stabdyti. Jei ir šios priemonės nepadeda, sistema įjungia stabdžius ir sustabdo sunkvežimį.
„Daugeliu atvejų pradiniai perspėjimo signalai patrauks vairuotojo dėmesį. Jei vairuotojas nesureaguos, avarinio stabdymo sistema padės išvengti nelaimingo atsitikimo kelyje“, – sako K. J. Almkvistas.
Remiantis Europos teisės aktais, naujuose sunkvežimiuose avarinio stabdymo sistemos bus privalomos nuo 2015 m. lapkričio.