Iki pat parodos nebuvo žinoma praktiškai jokios informacijos apie „Nissan Hi-Cross“. Gamintojas prieš savaitę parodė vieną jo nuotrauką bei ne patį informatyviausią vaizdo siužetą. Dabar jau aišku, kad šis koncepcinis modelis keis „X-Trail“, bus gaminamas Didžiojoje Britanijoje.
Koncepcinio automobilio ratus varo 2,0 litro keturių cilindrų benzininis variklis, kuris, pasak „Nissan“, galia prilygsta 2,5 litro varikliui, o ekonomija – mažalitražiams motorams. Tokie rezultatai pasiekiami į pagalbą pasitekliant ir elektrinį motorą. Taigi – tai hibridas.
Elektros motorui maitinti reikalingos baterijos sukurtos vadovaujantis visa „Leaf“ patirtimi. Ličio jonų baterijose pakanka galios, kad „Hi-Cross“ kelis kilometrus mieste įveiktų su išjungtu benzininiu varikliu.
Tačiau koncepcinis modelis akcentuoja ne naujus technologinius sprendimus, o naują dizainą. Pasak „Nissan“, po raumeningomis kėbulo linijomis slepiasi itin talpus ir patogus interjeras.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Nissan Hi-Cross“ |
Beje, pasak „Nissan“, šiam automobiliui gaminti gamykloje bus priimta net 400 naujų darbuotojų. Įvertinant visą gamybos ciklą – nuo detalių gamybos ir surinkimo – rinkoje atsiras papildomos 1600 darbo vietų.
Ar galima prognozuoti, kad jo laukia panaši ateitis, kaip ir „Qashqai“ krosoverio? Abejojantiems tokio modelio reikalingumu vertėtų prisiminti automobilių rinkos ekspertų komentarus po pirmojo „Qashqai“ pasirodymo prieš kelerius metus – tada mažai kas tikėjo, kad praktiškai naują segmentą sukūręs modelis pasieks tokį populiarumą ir ne vienoje Europos valstybėje taps vienu perkamiausių automobilių.
Lietuvoje „Qashqai“ galima vadinti naujų automobilių „Passatu“ – perkamiausias šalyje naudotas automobilis jau ilgą laiką yra mėgstamiausias liaudies „tautovežis“.