Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 05 18

Žurnalistų ralyje – ekologijos pamokos

Birželio 3 dieną Šiauliuose prasidėsiančio šešioliktojo tarptautinio žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ dalyvių laukia nemenka naujovė.
Tarptautinis žurnalistų ralis "Lietuva 2010"
Tarptautinis žurnalistų ralis „Lietuva 2010" / Tomo Digaičio nuotr.
Temos: 1 Ralis

Pirmą kartą šių renginių istorijoje, be jau įprastų automobilių klasių, sudaromų pagal variklio darbo tūrį, įvedama ir nauja „Eko“ klasė. Joje varžysis kolegos, vairuojantys automobilius, kurių CO2 emisija – ne daugiau nei 140 g/km.

„Tai padaryta siekiant skatinti ne tik žurnalistus, bet ir visą visuomenę rinktis naujesnius automobilius, populiarinti ekologišką transportą ir ekovairavimą, kaip taupų ir aplinką tausojantį važiavimo būdą“, – sakė ralį rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

„Eko“ klasėje startuosiantys ekipažai privalės techninei komisijai pateikti išsamius gamintojų duomenis apie savo automobilio CO2 kiekį. Besirungiantys šioje klasėje dar nenuvažiavę nė metro lenktynes pradės jau su baudomis. Mat varžybų organizatoriai pagal automobilio išmetamų teršalų kiekį ralio dalyvius iš anksto „apdovanos“ baudomis: automobilio, kurio CO2 nuo 0-80g/km, ekipažas gaus 5 baudos sekundes, 80-90g/km – 10 sek., 90-100 g/km – 15 sek., 100-110 g/km – 20 sek., 110-120 g/km – 25 sek., 120-130 g/km – 30 sek., 130-140 g/km – 35 sek.

Kad eksperimento dalyviai nesijaustų nuskriausti, varžybų organizatoriai, turėdami tą patį tikslą populiarinti ekologišką transportą, už aplinkos teršimą nusprendė bausti vienoda simboline 50 sek. bauda ir visų kitų klasių bei grupių dalyvius, neatsižvelgiant nei variklių darbo tūrį, nei į jų išmetamų teršalų kiekį.

Kaip pavyks suderinti, regis, bent jau automobilių ralyje, du nesuderinamus dalykus – greitį ir ekovairavimą?

„Techniškai tvarkingą automobilį galima vairuoti įvairiai. Taip, kad net ant sauso asfalto iš po jo padangų virs kamuoliai dūmų ir taip, kad ramiai startuodamas nedaug pralaimėsi ar išvis neatsiliksi finišuodamas, – sako varžybų vyriausiasis komisaras Edvinas Vašteris. – Ramesnis važiavimas – tai ne tik padangų bei degalų ekonomija, bet ir švaresni miestai, švaresnė gamta. Būtent tuo ir pagrįsti ekovairavimo principai, kuriuos stengsimės populiarinti ir šiame ralyje.“

Tarptautinis žurnalistų ralis, kuriame organizatoriai tikisi sulaukti apie 40 ekipažų iš Lietuvos ir kitų Europos šalių, finišuos šeštadienį, birželio 4-osios vakarą Platelių jachtklube, kur bus surengtas ralio nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimas bei Lietuvos žurnalistų autoklubo 15 m. jubiliejaus minėjimas.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos