Amerikos kelių saugumo instituto specialistai suabejojo oficialių automobilių bandymų rezultatais ir atliko daugybę nestandartinių eksperimentų, kurių tikslas buvo įvertinti realų bandomų automobilių saugumą, praneša „Respublika“.
Nestandartinių bandymų metu kaktomuša vienas į kitą smūgiuodavo du automobiliai, iš kurių vienas – kompaktinis modelis, o kitas – didelis sedanas.
Bandymams buvo parenkami to paties gamintojo modeliai, tačiau kompaktinių sąraše atsidūrė tik tie automobiliai, kurie parodė geriausius rezultatus standartiniuose saugumo bandymuose ir pagal EuroNCAP metodiką buvo įvertinti maksimaliu žvaigždučių skaičiumi: „Honda Fit“ buvo „suporuotas“ su „Honda Accord“, „Smart Fortwo“ – su „Mercedes-Benz“ C klasės sedanu, o „Toyota Yaris“ – su „Toyota Camry“.
Per bandymus, kaip praneša „Respublika“, su sedanais susidūrę kompaktiniai modeliai virsdavo metalo laužo krūvomis, o sedanai būdavo apgadinami nesmarkiai ar vidutiniškai. Specialistų teigimu, keleivių ir vairuotojo saugumą susidūrimo metu lemia du dalykai – automobilio dydis ir priekinės automobilio dalies ilgis. Kuo sunkesnis būdavo sedanas, tuo labiau jis apgadindavo kompaktinį modelį, o nuo variklio dangčio ilgio priklausydavo galimybė amortizuoti priešinį smūgį.
Pavyzdžiui, manekenai, susodinti į „Accord“, nepatyrė nė vieno sunkaus sužeidimo, o „Fit“ „keleiviai“ sulažoti labai stipriai. Kompaktinio modelio „vairuotojo“ galva po smūgio netgi pramušė saugos pagalvę ir įstrigo vairaratyje. Sunkiausiai nukentėjo mažiausio bandymų automobilio – „Smart“ – keleiviai.