267 AG turinti nežymėta nauja „Audi A6 quattro“ kelių chuliganus gali fiksuoti dešimtimis

Lietuvos policija nemažina sūkių ir iš esmės naujina tarnybinių automobilių parką. Visai neseniai pareigūnai pristatė 20 naujų tarnybinių „Volkswagen Caddy“, parodė naujus nežymėtus automobilius ir dar paskelbė apie 500 „Škoda“ tarnybinių automobilių įsigijimą. Antradienį Vilniaus pareigūnai pristatė dar vieną ginklą kovoje su pažeidėjais – nežymėtą „Audi A6 quattro“ automobilį.

„Audi A6 quattro“ yra visiškai naujas ir, ko gero, kainavęs brangiai, tačiau tam yra logiškas paaiškinimas. Linas Pernavas teigia, kad policija nemažai lėšų vėliau išnaudoja automobilių remontui, todėl ekonomiškai naudingiau yra nupirkti patvarius ir praktikoje pasiteisinusius modelius, o „Audi A6“ – būtent toks.

„Nors jie truputį brangesni, bet tai vėliau atsiperka, mažiau investuojant į jų remontą“, – yra sakęs policijos vadovas.

Juodoji „audinė“ yra panaši į nežymėtą „Škodą“, kuri visuomenei buvo parodyta jau anksčiau. „Audi A6“ taip pat yra aprūpinta moderniausia greičio matavimo technika, kuri iš karto gali užfiksuoti kelias dešimtis greitį viršijančių automobilių.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nežymėtas „Audi A6 quattro”  policijos automobilis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nežymėtas „Audi A6 quattro” policijos automobilis

„Škoda“ ir ši „Audi“ ne vieninteliai nauji nežymėti policijos automobiliai. Kiek anksčiau Šiauliuose pristatytas naujas „Volkswagen Passat“, kuris bus pastatytas probleminėse eismo vietose.

„Passat“, jau gavęs pravardę „ciklopas“, pakeis anksčiau Šiaulių kelių chuliganus gąsdinusį baltą „Volkswagen Passat“, kurį vietiniai vairuotojai yra praminę šaldytuvu ar „mikrobange“ dėl baltos nežymėto automobilio spalvos.

Prioritetas – galia ir saugumas

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys tikina, kad pagrindiniai šio automobilio pliusai yra galia, greitis, pravažumas, saugumas ir sumontuotos technologijos:

„Šis automobilis yra ypatingas tuo, kad turi visų varančių ratų pavarą, yra ganėtinai galingas – jis pasiekia 267 arklio galių jėgą, yra saugus, pravažus ir aprūpintas naujausiomis greičio matavimo ir fiksavimo technologijomis“.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys

Pareigūnas taip pat priduria, kad šio automobilio sistema leidžia net nestabdžius pažeidėjo jį nubausti.

„Automobilyje yra sumontuota šiek tiek naujesnė sistema negu kituose – nežymėta transporto priemonė turi valstybinių numerių atpažinimo sistemą, kurios dėka suformuoti pažeidimą su įrodymais ir išsiųsti jį pažeidėjui galima net nesustabdžius transporto priemonės“.

Už šį automobilį pareigūnai paklojo kiek daugiau nei 40 tūkst. eurų. Greičio matavimo ir fiksavimo įranga policijos biudžetą patuštino 35 tūkstančiais eurų.

Nors transporto priemonė yra nežymėta, tačiau įjungus švyturėlius vairuotojas iš karto supras, kad yra stabdomas. Mėlyni ir raudoni švyturėliai šviečia ne tik prie automobilio priekinių grotelių, tačiau ir ant stogo, iš už langų, o užpakalinėje dalyje sumontuota šviečianti lentelė, galinti ištransliuoti tam tikrą pranešimą stabdomam vairuotojui. „Audi“ taip pat yra aprūpinta garso sistema.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nežymėtas „Audi A6 quattro”  policijos automobilis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nežymėtas „Audi A6 quattro” policijos automobilis

Greičio fiksavimas yra ne vienintelis šio automobilio panaudojimo būdas. Lietuvos kelių policijos viršininkas taip pat pabrėžia, kad automobilio sistema gali suformuoti administracinio nusižengimo protokolą vairuotojui už vairavimą neapsidraudus, nepraėjus techninės apžiūros, o taip pat nustatys, jeigu automobilis yra paieškomų transporto priemonių sąraše.

Jau paruoštas darbui

Vytautas Grašys tikina, kad automobilis jau yra paruoštas darbui ir gali išvažiuoti į gatves nors ir pristatymo dieną. Ar taip ir bus, pareigūnas neatskleidė.

Jis taip pat pabrėžė, kad „Audi“ gali ir bus naudojama tiek patruliavimui magistraliniuose, krašto keliuose, o taip pat gali dirbti ir stacionarioje pozicijoje – fiksuoti pažeidimus net ir tada, kai automobilyje niekas nesėdi.

Policija automobilius pavertė biurais

Tai ne vieninteliai tarnybiniai „Volkswagen AG“ koncerno automobiliai, kurie pasieks policijos pareigūnus jau šiais metais.

Anksčiau policija išplatino pranešimus, kuriuose teigiama, kad įsigyti 17 mikroautobusų „Volkswagen Kombi“, 19 lengvųjų patruliavimo automobilių „Škoda Superb Combi“ ir 24 didesnio pravažumo automobiliai „Škoda Yeti“.

„Įgyvendinant pokyčius policijoje, mažinamas pastatų skaičius, daugiau pareigūnų išeina dirbti į gatves, daug veiksmų bus atliekama įvykio vietoje. Kadangi automobilis tampa mobilia kompiuterizuota pareigūnų darbo vieta, kur pareigūnai praleis labai daug laiko, mūsų įsipareigojimas darbuotojams – padaryti jį maksimaliai patogų ir tinkamą naudoti 24 val./7 d. režimu.

Taip pat privalome atsižvelgti į nepravažiuojamus, duobėtus kelius, užstatytus kiemus ir pan., todėl nutarėme, kad automobiliai būtų kiek galima labiau patvarūs“, – apie 17 naujų ir dar 500 planuojamų „Škoda Superb Combi“ anksčiau teigė policijos generalinis komisaras L.Pernavas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis