Nors ekspertai sako, kad planuojant kelionę visada reikia pasilikti laiko atsargos, dažniausiai vairuotojai vadovaujamasi įsitikinimu – „truputį spustelsiu“ ir nuvažiuosiu laiku.
Ne vieną kartą viešoje erdvėje ir tarp saugaus eismo specialistų buvo kilusi diskusija dėl nežymaus leistino greičio viršijimo bei atsakomybės už tai.
Praėjusią savaitę 15min skaitytojų paklausėme, ką mano apie leistino greičio viršijimą 10 km/val.
Net 66 proc. atsakiusiųjų išreiškė nuomonę, kad minėtas greičio viršijimas iš esmės nieko nereiškia. Dar 4 proc. patvirtino, kad nežino, kaip toks greičio pokytis keičia stabdymo kelią. Galime konstatuoti, kad didelė dalis visuomenės iš esmės yra legalizavusi šį KET reikalavimų pažeidimą.
Galime konstatuoti, kad didelė dalis visuomenės iš esmės yra legalizavusi šį KET reikalavimų pažeidimą.
Be abejo, galima būtų užduoti ir kitą klausimą – o ką manote apie greičio viršijimą 20km/val? Tikriausiai, nemaža dalis atsakytų, kad ir toks greitis nelabai ką keičia.
Juk jei galima + 10, kodėl negalima + 20? Nes „esu labai patyręs“, „naujos padangos“, „tiesus, sausas kelias“ ir t.t., pa(si)teisinimams galo nėra.
O ką apie tai byloja fizika?
Norime pakviesti pažiūrėti eksperimentą ir pamatyti, kaip pasikeičia automobilio sustojimo kelias, kai greitį padidiname tais „nekaltais“ 10 km/val.
Įsitikinsite, kaip visiškai nedidelis greičio padidinimas, kurį kartais net sunku pajusti, pakeitė stabdymo kelią. Taip, skirtumas nebus didelis, bet ar ne kelių metrų kartais pritrūksta norint išvengti eismo įvykio? Statistika taip pat rodo, kad automobilio ir pėsčiojo susidūrimo atveju, net ir nedaug didesnis greitis drastiškai didina sunkesnių sužalojimų ir mirties riziką.
Pamatykite patys:
Realybė būtų dar liūdnesnė
Norime atkreipti dėmesį, kad eksperimento metu vairuotojas žinojo, kad turės ir kur turės stabdyti. Taip pat iš anksto žinojo, kad stabdys avariniu stabdymu.
Realybėje stabdymo kelias gerokai pailgėtų, nes prisidėtų situacijos vertinimo ir reakcijos laikas.
Saugaus eismo skiltis rengiama kartu su AB Lietuvos automobilių kelių direkcija.