Nemažai skaudžių eismo įvykių atsitinka, kuomet pėsčiasis nusprendžia kirsti važiuojamąją kelio dalį ne pėsčiųjų perėjoje, o ten, kur tai yra draudžiama. Tokiu elgesiu pėstieji rizikuoja ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybe. Tačiau pastebima atvejų, kuomet ir vairuotojai ne visuomet linkę praleisti gyventojų nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose. Todėl Kauno Kelių policijos valdybos pareigūnai pirmadienio popietę vykdė policines priemones, kurių metu siekė nustatyti ir užkardyti KET pažeidimus, didžiausią dėmesį skiriant ne tik pėsčiųjų, bet ir vairuotojų pareigų pėstiesiems taisyklių vykdymui.
Pernai Kaune žuvo 8 žmonės, iš kurių 4 šviesiu paros metu. Per tą patį laikotarpį šiais metais žuvo penki, du iš jų pėsčiųjų perėjose.
Pasak pareigūnų šviesus paros metas ir vietos reidui vykdyti pasirinktos neatsitiktinai. Varnių ir Kovo 11-osios gatvėse pėstieji nukenčia dažniausiai. O apie vidurdienį pėsčiųjų srautas gana didelis. Žmonės eina į prekybos centrus kitas viešos paskirties vietas.
„Žmonės nesusitelkia į kelią. Neapsidairo, stebi išmaniuosius įrenginius. Nepastebi atvažiuojančių automobilių. Neįsitikina, kad automobiliai stabdo ir spės tą padaryti“, – dažniausias pėsčiųjų klaidas vardijo Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos Tarnybos organizavimo skyriaus viršininkė Šarūnė Dzimidaitė
Didžioji dalis žuvusių kelyje yra senyvo amžiaus asmenys. Kurie, galima teigti, piktybiškai nedėvi atšvaitų, neapsidairo. Pareigūnams jie teisinasi, kad tiek metų pragyvenę žino geriau, kad jų saugumas ne jų, o kitų eismo dalyvių reikalas.
Šią teoriją patvirtino ir faktas, kad Varnių gatvėje, tarp kelių senyvo amžiaus pažeidėjų atsirado ir toks, kuris už gatvės kirtimą neleistinoje vietoje pastaruoju metu yra baudžiamas ne pirmą kartą. Atsipirkti įspėjimu senjorui šį kartą nepavyko, teks susimokėti piniginę baudą.
Pareigūnų teigimu, nelaimės dažniausiai įvyksta didelėse, arterinėse gatvėse, kur didelis automobilių srautas, šalia viešųjų įstaigų, prekybos centrų.
Jeigu žmogus yra nebaustas ir gatvę kerta ne per pėsčiųjų perėją, pirmą kartą jam yra skiriama žodinė pastaba. Per metus gali būti skiriamos dvi tokios pastabos. Vėliau gresia nuo 10 iki 12 eurų piniginė bauda.
Einant per draudžiamą šviesoforo signalą atsakomybė didėja. Tokiu atveju piniginę teks paploninti 20–40 eurų suma. Jeigu žmogus iki šiol nebuvo baustas, tai pirmą kartą skiriama pusė minimalios baudos sumos – 10 eurų.