Įmonės „Regitra“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas teigia, kad nauja tvarka leis geriau paruošti būsimus vairuotojus.
„Mes ir taip ilgai buvome užstrigę su tomis aikštelėmis – niekur Vakarų Europoje tokios tvarkos nėra. Juk mūsų tikslas nėra išmokyti vairuotoją pastatyti automobilį tiksliai tarp kūgelių. Jis pirmiausia turi įvertinti situaciją ir pasirinkti tinkamą vietą parkavimui. Gal tuomet prie prekybos centrų rečiau rasime apdaužytus automobilius“, – sakė S.Šuminas.
Pasak „Regitros“ vadovo, ši tvarka nebuvo joks siurprizas, vairavimo mokyklos apie tai buvo įspėtos iš anksto. O vairavimo aikštelės iki šiol buvo tarsi būtina sąlyga kuriant vairavimo mokyklą. Neturi – tai negali mokyklos registruoti. Todėl nauja tvarka galbūt padės išardyti šį „uždarą klubą“. Jam pritaria ir vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas: jei nereikėtų nuomoti aikštelių, gerokai sumažėtų (ypač mažų) mokyklų sąnaudos.
Problema – per trumpas mokymosi laikotarpis
Anksčiau ne kartą kalbinti vairavimo mokyklų pedagogai 15min yra sakę, kad viena iš priežasčių, dėl ko būsimieji vairuotojai neišlaiko vairavimo egzamino iš pirmo karto, – per trumpas pasirengimo periodas, nebūtinai aplinka, kurioje tobulinami įgūdžiai. Susisiekimo ministerija yra nustačiusi reglamentą, kuriuo ir vadovaujasi vairavimo mokyklos. Trumpiausias privalomas praktinio vairavimo mokslų laikotarpis – 15 pamokų po 2 val. Pasak vairavimo instruktoriaus, lenktynininko Roko Markevičiaus, daugiau nei pusei mokinių tokio laikotarpio pakanka.
Kiti arba yra pakankamai gabūs, arba mokosi papildomai (važinėja su tėvais ar papildomai samdo instruktorius) arba... neišlaiko egzamino iš pirmo karto.
TAIP PAT SKAITYKITE: Nauja vairavimo egzamino tvarka: vairuotojų sugebėjimai bus tikrinami judriose gatvėse
Privers pasitempti vairavimo mokyklas?
Taigi, pasak Roko Markevičiaus – pagrindinis tikslas – išmokyti būsimą vairuotoją taip, kad jam pakaktų įgūdžių egzaminą išlaikyti iš karto. Todėl naują „Regitros“ tvarką R.Markevičius vertina teigiamai – tai privers pasitempti tas vairavimo mokyklas, kuriose buvo „palaida bala“, nes būsimas vairuotojas bus iš karto tikrinamas kovinėmis sąlygomis.
Kolegai antrina vairavimo mokyklos „AmpliusLT“ vadovas Artūras Pakėnas. Pasak abiejų ekspertų, „Regitra“ jau anksčiau pradėjo didesnę reikšmę teikti egzaminui gatvėje, o ne aikštelėje, važinėjant apie kūgelius. Iš penkių privalomų pratimų „Regitros“ aikštelėje pastaruoju metu liko du: T formos sankryža (apsisukimas jungiant atbulinę pavarą) ir vienas iš parkavimo elementų.
Be to, egzaminuotojas net ir važiuojant gatvėje galėdavo paprašyti egzaminuojamojo sustoti nurodytoje vietoje – statmenai, įstrižai ar prie šaligatvio bortelio.
Tarp dviejų ministerijų: du skirtingi vairavimo egzaminai
Tačiau, paradoksas – vairavimo mokyklos ir toliau dirbs pagal Susisiekimo ministerijos numatytą programą („Regitrai“ nurodymus duoda Vidaus reikalų ministerija). Taigi, pasak A.Pakėno, egzamino aikštelėje neliks tik „Regitroje“. Tuo tarpu vairavimo mokyklų nuomojamose aikštelėse būsimieji vairuotojai ir toliau šlifuos penkias tradicines figūras: T formos sankryža (apsisukimas), statmenas parkavimas, įstrižas parkavimas, sustojimas prie bortelio, įsibėgėjimas ir pan. (visos šios figūros anksčiau būdavo „Regitros“ egzamine).
Pagal nustatytą tvarką mokyklose egzaminas ne tik laikomas aikštelėje, bet dar ir filmuojamas pagal tą pačią Susisiekimo ministerijos nustatytą reglamentą.
Be to, mokykloje būsimi vairuotojai dar papildomai turi įveikti „gyvatėlę“ bei siaurą koridorių ir sugebėti pasukti 90 laipsnių kampu, nenuversdami kliūties. Tą patį turi sugebėti padaryti ir važiuodami atbuline pavara.
Anot A.Pakėno, viena vertus, būsimi vairuotojai blaškysis tarp dviejų skirtingų ministerijų nustatytų tvarkų – vairavimo mokykloje egzaminas bus vienoks, o „Regitroje“ – kitoks. Tačiau, kita vertus, gerai pasirengusiam būsimam vairuotojui, iki egzamino sukaupusiam pakankamai patirties, neturėtų būti jokio skirtumo, kur manevruoti – gatvėje ar aikštelėje.
Todėl, anot A.Pakėno, dabar reikia laukti Susisiekimo ministerijos reakcijos: būsimi vairuotojai neišvengiamai kreipsis išaiškinimo, kuris mokymo turinys svarbesnis.
Tuo tarpu R.Markevičiaus nuomone, padėtis tikrai normalizuotųsi, jei Susisiekimo ministerija leistų vairavimo mokykloms rengti tokį egzaminą, koks joms atrodo tikslingesnis – nebūtinai aikštelėje. Nes svarbiausia juk rezultatas – tinkamai paruoštas vairuotojas, o ne vieta, kur jis tobulina įgūdžius.