Ekstremalaus vairavimo žiemą pamoka: kuo vairuotojas skiriasi nuo beždžionės

Ar žinote, kuo vairuotojas skiriasi nuo beždžionės? Toks klausimas, nuskambėjęs iš patyrusio vairavimo instruktoriaus Andrejaus Savčenko lūpų, nieko neturėtų žeisti ar stebinti. Nes atsakymas – tai užkoduota auksinė taisyklė, kuri padės teisingai vairuoti ne tik žiemą, bet ir ištisus metus. Pasirodo, beždžionės nemoka tinkamai panaudoti nykščių, labai svarbių vairuojant automobilį.
Automobilio valdymas
Ekstremalaus vairavimo pamoka / 15min nuotr.

Tai – jau antroji 15min ir VSVC vairavimo ekstremaliomis sąlygomis pamoka. Pirmąją Andrejaus Savčenko pamoką „Kaip stabdyti slidžiame kelyje“, rasite čia. Jos metu ekstremalaus vairavimo instruktorius mokė pradedantį vairuotoją Justiną išnaudoti ABS galimybes, kad stabdymas būtų efektyvus. Be to, vairavimo guru akcentavo, kad vairuotojas vienu metu turi ne tik stabdyti, bet ir mokėti dirbti vairu. O tam reikia išmokti stabdyti ir nugaros raumenimis, kad rankos būtų atpalaiduotos.

Atstumai tarp kūgelių ir darbas vairu

Nuo teisingos rankų ir pirštų padėties ant vairo labai priklauso ne tik vairo pasukimo greitis, bet ir judesių tikslumas, patikimumas.

VIDEO: Ekstremalaus vairavimo pamoka: teisinga rankų padėtis

Kodėl kiekvienas jūsų posūkis padaromas skirtingu judesiu?

Pamokos pradžioje, po klausimo apie beždžiones, mokytojas siūlo pradedančiam vairuotojui Justinui pažvelgti į ką tik pravažiuotos „gyvatėlės“ kuoliukus: „Juk ji simetriška: viena linija, vienodi atstumai. O kodėl kiekvienas jūsų posūkis padaromas skirtingu judesiu?“.

Mokytojas atkreipia dėmesį į kairę vairuotojo ranką: ji kiekvieną kartą vis kitaip, kitoje vietoje, sugriebia vairą.

„Juk ne be reikalo beveik visų automobilių konstruktorių sukurta vairo forma yra vienoda“, – tęsia ekstremalaus vairavimo instruktorius, pirštu rodydamas į linkius, skirtus vairuotojo nykščiams.

Wiki how iliustr./Teisinga rankų padėtis ant vairo
Wiki how iliustr./Teisinga rankų padėtis ant vairo

Teisinga rankų pozicija

Kai vairuotojas įpranta vairą laikyti taisyklingai (nykščiais apimdamas vairo linkius), atsiranda gerasis automatizmas. Vairuotojui nebereikia galvoti, kur jo rankos, nes jos visą laiką toje pačioje pozicijoje.

Taigi visi judesiai pradedami iš tos pačios startinės pozicijos, o kiekvienas analogiškas veiksmas padeda pasiekti vienodą rezultatą. Tokiu būdu vairuotojas gali iš anksto numatyti savo veiksmus. Ne pirma pasukti, o paskui sužinoti, kur važiuos automobilis, bet iš anksto žinoti, ką daro.

Turi „dirbti“ abi rankos

Kad rankos intensyviai dirbant vairu nestrigtų, jas reikia nuolat treniruoti.

„Čia ne Google automobilis, kuris vairuojasi pats. Negalima mašinos vairo tik paleisti. Jį reikia ir atsukti, nuolat valdyti. O kad rankos intensyviai dirbant vairu nestrigtų, jas reikia nuolat treniruoti“, – prieina prie išvados mokytojas.

Jo pastaba vairuotojui Justinui – kad šis dažnai vairuoja ne dviem, o tik viena ranka (nes trūksta kasdienių įgūdžių). Viena ranka turi nuolat padėti kitai. Jei to nėra, automobilis „pabėga“. Vyksta nuolatinės lenktynės tarp vairuotojo ir automobilio. Jei automobilis lenkia vairuotoją (nes jis per lėtai reaguoja), transporto priemonė atsiduria už trasos ribų.

„Gazą jūs galite spausti tik tuomet, jei automobilį stabilizavote, jei mašina pasukta ten, kur reikia. Todėl supraskite, kad svarbiausias vairuotojo įrankis yra vairas“, – baigia pamoką Andrejus Savčenko, linkėdamas visiems vairuotojams formuoti teisingus kasdienius įgūdžius.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis