Masiniai KET pažeidimai Vilniuje: kiek automobilių kerta ištisinę juostą per 15 minučių

Nuo 2017 m. pradžios iki rugsėjo už ištisinės linijos kirtimą Lietuvoje galiojo itin griežtos bausmės. Bet kokiu atveju už tokį pažeidimą buvo atimamas vairuotojo pažymėjimas. Todėl vien 2017 m. sausį teisės vairuoti neteko 143 vairuotojai, o per septynis metų mėnesius – daugiau nei 1,6 tūkst. vairuotojų.
Vairuotojai masiškai kerta ištisinę liniją
Vairuotojai masiškai kerta ištisinę liniją / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Tačiau 2017 m. rugsėjį Seimas sušvelnino bausmes. Tai padaryta kelių frakcijų atstovų iniciatyva. Tarp jų tuomečiai „tvarkiečiai“ Rimas Andrikis, Petras Gražulis, konservatoriai Laurynas Kasčiūnas, Algis Strelčiūnas, Emanuelis Zingeris, „valstiečiai“ Agnė Širinskienė, Dainius Gaižauskas bei kiti.

Tokiu būdu sukurta galimybė už ištisinės linijos kirtimą susimokėti baudą. Nuo 3 iki 6 mėn. pažymėjimas atimamas tik už ištisinės linijos kirtimą atliekant lenkimo manevrą.

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis tuomet sakė, kad ir įsigaliojus priimtos pataisoms pareigūnai privalės atimti vairuotojo pažymėjimą, kai į priešpriešinę eismo juostą esant ištisinei linijai bus įvažiuojama sukeliant pavojingą situaciją, pavyzdžiui, lenkiant.

„Jeigu išvažiuosi į priešpriešinę eismo juostą lenkdamas, liks ir toliau privalomas teisių atėmimas. Nebūtinai bus atimama, kai, pavyzdžiui, apsisukama, arba pastatoma kairėje pusėje kirtus ištisinę, arba šiaip išvažiuojama į kairę pusę nieko nelenkiant“, – po pakeitimų sakė R.Matonis.

Tačiau įprasto ištisinės linijos kirtimo, kai į priešpriešinę juostą neišvažiuojama, o įsiliejama į bendrą srautą, parlamentarai nelaikė pavojingu.

Taigi net ir laikant tokius masiškus pažeidimus pavojingu vairavimu, pagal dabar galiojantį ANK 420-ąjį str. „Pavojingas ir chuliganiškas vairavimas“, už paprastą ištisinės linijos kirtimą gresia 170–230 Eur. bauda. Žinoma, jei policija tokį veiksmą pripažins pavojingu ir chuliganišku.

Dviprasmiška situacija Vilniuje, prie prekybos centrų

O kaip derėtų vertinti situaciją, kai vairuotojai kone kiekvieną dieną ir toje pačioje vietoje sąmoningai kerta ištisinę liniją, įsiliedami į intensyvų srautą? Chuliganizmas ar netyčinis KET nepaisymas?

Dvi analogiškos situacijos susidarė Vilniuje: Pilaitėje ties PC „Pupa“ ir Geležinio Vilko gatvėje ties „Rimi“.

Tiesa, iš prekybos centro aikštelės Pilaitėje išvažiuojantys vairuotojai liniją pavojingai kerta „nes taip greičiau“. O Geležinio Vilko Gatvėje, tikėtina, iš nežinojimo, nes nėra iš anksto apie tokius pokyčius informuojančių ženklų.

15min eksperimentas

Atlikome nedidelį eksperimentą. Lygiai 15 minučių filmavome abi vietas, kuriose vairuotojai kerta ištisinę liniją išvažiuodami iš prekybos centro arba bandydami į jį įvažiuoti. Spėkite, kiek kartų KET pažeistos per tokį trumpą laiką? Filmuota ne piko metu – apie 12–13 val.

VIDEO: 15min eksperimentas: kiek automobilių kirto ištisinę liniją Pilaitėje, prie PC „Pupa“
VIDEO: 15min eksperimentas: kiek automobilių kirto ištisinę liniją Geležinio Vilko gatvėje

Bausti negalima pasigailėti: kur dėsite kablelį?

Pamatęs tokius rezultatus, vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas kaip kirviu nukirto: už tokius veiksmus reikia bausti pagal ANK. Jei kirto tuščioj vietoj – bauda. Jei sudarė avarinę situaciją – teisių atėmimas.

Tačiau, kaip 15min komentavo Dainius Šalomskas, Vilniaus Kelių policijos vadovas, čia reikėtų taikyti ANK 417 str. „Kelio ženklų, žmonių vežimo reikalavimų nesilaikymas ar kitas Kelių eismo taisyklių pažeidimas“ 1 d. Už tokį pažeidimą gresia bauda nuo 30 iki 90 Eur.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Dainius Šalomskas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Dainius Šalomskas

Žmonės buvo įpratę važiuoti vienaip, savivaldybė pakeitė eismo organizavimo tvarką, todėl dabar tokia situacija, paaiškino pareigūnas.

Savivaldybė: norėjome sumažinti avarinių situacijų

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis paaiškino, kad Pilaitės prospekte, ties Papilėnų gatve, važiuojamosios dalies ženklinimas ištisine linija pirmoje eismo juostoje buvo atliktas pernai, o Geležinio Vilko gatvėje, ties Žalgirio gatve – šiemet.

Tikslas – sumažinti konfliktinių ir avarinių situacijų skaičių gatvės atkarpoje, persirikiuojant tarp juostų.

„Esame pastebėję, kad vairuotojai ne visada vadovaujasi ir atsižvelgia į horizontalaus ženklinimo reikalavimus, kurie įtvirtinti Kelių eismo taisyklėse.

Siekiant aptariamose vietose sklandaus ir saugaus vairuotojų vairavimo, Geležinio Vilko gatvėje planuojame pakoreguoti šviesoforinio reguliavimo veikimą, kad srautai tiek nuo Geležinio Vilko, tiek nuo Žalgirio gatvės nesusilietų ir judėtų per sankryžą atskirai, papildant važiuojamosios dalies ženklinimą punktyrine linija.

Pilaitės prospekte, ties Papilėnų gatve, pokyčių neplanuojame“, sakė T.Kamaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų