Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2018 10 29 /09:09

Išbandymas pirmuoju sniegu: kaip elgtis, jei į darbą važiuojate vasarinėmis padangomis

Sinoptikų prognozės pasitvirtino – naktį iš sekmadienio į pirmadienį lietų pakeitė šlapdriba ir sniegas. Tad pirmadienio rytą daugelis vairuotojų turėjo rūpesčių: teko valyti automobilius nuo sniego košės ir įveikti pirmuosius slidžius ruožus. Netgi mieste.
Vilniuje - pirmasis sniegas
Vilniuje - pirmasis sniegas / 15min nuotr.

Akivaizdu, kad didelė dalis vairuotojų dar važinėja vasarinėmis padangomis. Nes orai šį rudenį tikrai lepino (šį trečiadienį vėl prognozuojama 13-15 laipsnių šiluma), o Kelių eismo taisyklės įpareigoja vasarines padangas žiemos miegui padėti lapkričio 1-10 d.

15min skaitytojai praneša, kad eismo sąlygos pirmadienio rytą atokesnėse gatvėse iš tiesų buvo tapę sudėtingomis. O Vilniaus miesto tvarkymo įmonė „Grinda“ pasigyrė druska nubarsčiusi pavojingiausias vietas – tiltus ir viadukus.

Kaip elgtis, jei pasnigus važiuojate vasarinėmis padangomis

Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas pataria visiems vairuotojams – net ir važiuojantiems su žieminėmis padangomis – būti atsargesniems ir iš esmės keisti mąstymą.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Artūras Pakėnas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Artūras Pakėnas

„Svarbiausia – laikytis distancijos, vengti staigių stabdymų, greitėjimų ir manevrų. Reikia persijunti į žiemos režimą ir prie vairo mąstyti kitaip. Jau vien supratimas, kad reikia važiuoti atsargiau, yra gerai. Nes daugeliu atveju esame įpročių vergai. Tad dabar reikia perkrauti savo smegenų kompiuterį“.

Pasak A.Pakėno, nors ir visi žino, kad reiktų pradėti stabdyti anksčiau bei tolygiau, tačiau teorijos netaiko praktikoje: nesilaiko atstumo, todėl vis tiek stabdo staigiai.

VIDEO: Užklupęs sniegas vairuotojams pridarė rūpesčių

Pirmasis sniegas padidino spūstis

Pirmadieniais Vilniuje ir taip netrūksta spūsčių. Panašu, kad spalio 29 d. rytą dėl sniego jos taip pat padidėjo. Eismas vėžlio greičiu juda tradicinėse vietose – Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje ties posūkiu į Gariūnus, Laisvės prospektu, Geležinio Vilko gatve nuo Baltupių ir ties Vingio parku.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kaip vairuoti pasnigus, jei jau apavėte automobilį vasarinėmis padangomis

Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad vairuotojams trūksta įgūdžių vairuoti ant šlapios dangos. Todėl eismas sulėtėja net vasarą – tiesiog palijus.

Valdymas – ir stabdžiais, ir vairu

ABS
ABS

Viena iš problemų – vairuotojai nemoka teisingai naudotis stabdžiais. Šiuolaikiniai automobiliai turi stabdžių antiblokavimo sistemas ABS. Tai reiškia, kad net ir ant sniego slystelėjus automobiliui, nereikia bijoti spausti stabdžio pedalo iki galo ir stengtis automobilį valdyti vairu. Juk tam ir buvo sukurta ABS.

Žinoma, dėl to pailgėja stabdymo kelias, todėl šis principas efektyvesnis užmiestyje.

Ar tikrai verta važiuoti?

Luko Balandžio / 15min nuotr./Darius Grinbergas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Darius Grinbergas

Darius Grinbergas, „TG vairavimo akademijos“ vadovas – dar kategoriškesnis:

„Jei ryte ant automobilio pamatėte sniegą ar ledą, pirmiausiai paklauskite savęs ar tikrai reikia važiuoti savo automobiliu?

Juo labiau, jei jis su vasarinėmis padangomis. Gal vis tik verta pasinaudoti visuomeniniu transportu? O jei ryžotės nuotykiui, tai nusiteikite spūstims ir papildomam stresui. Nemanau, kad šio ryto avarijų statistika bus kažkuo išskirtinė, bet automobilių srauto greitis tikrai buvo sumažėjęs. Visiems vairuotojams pirmas sniegas įjungė padidinto atsargumo režimą, o tai nėra blogai. Juk geriau nepatekti į pavojų nei bandyti pasikliauti ekstremalaus vairavimo įgūdžiais, kurie dažnai būna gerokai pervertinti“.

Reakcija ir budrumas

Kelyje pasitaikius ekstremalioms sąlygoms itin svarbus ir pačių vairuotojų elgesys, jų reakcija ir budrumas, sako vairavimo mokyklos „Draiveris“ instruktorius Sigitas Pudžemys.

Anot profesionalo, vairuojant ekstremaliomis sąlygomis, svarbiausia tvarkingas, geros būklės automobilis. Anot jo, turi būti geri valytuvai, stiklo apipurškimo sistema, tvarkingos padangos. Antra, svarbu vairuotojo įgūdžiai ir profesionalumas. Privalu įsivertinti savo galimybes ir pasirinkti saugų greitį. Pasak instruktoriaus, jeigu vairuotojas važiuos lėčiau, spės suvaldyti transporto priemonę net ekstremaliomis situacijomis.

S.Pudžemys teigia, jog transporto priemonei pradėjus slysti, svarbiausia nepasimesti. Dažniausiai vairuotojai nori kuo greičiau sustoti. Tačiau reikėtų galvoti, kaip suvaldyti savo transporto priemonę, pridarant kuo mažiau bėdos sau ir kitiems.

Bjauriausias derinys – šlapias kelias ir medžių lapai

Tačiau ne tik sniego reikėtų prisibijoti vėlyvą rudenį, bet ir šlapių lapų. Kaip tikina ekspertai, tokia kelio danga yra beveik tokia pat slidi kaip aptirpusio, šlapio sniego masė.

Šiek tiek geresnė situacija, kai lapai dengia sausą kelio dangą. Tačiau ir tokiu atveju vertėtų apsidrausti – lapais padengto sauso kelio slidumas yra beveik toks pats kaip sausos sniego dangos. Užvažiavę ant tokios dangos galite patikrinti savo automobilio ribas – saugioje kelio atkarpoje spustelkite stabdžių pedalą ir netikėtai anksti išgirsite ABS sistemos traškesį. Teisingas sprendimas tokioje situacijoje vienas – sumažinti greitį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos