Daugiau naujienų apie automobilius, motociklus ir eismą – rubrikoje GAZAS.LT
Nauji techninės apžiūros reikalavimai – nuo vasario 1 d.
Nors dokumento (Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymą Nr. 2B-290 „Dėl Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų patvirtinimo“) turinys iš esmės nekeičiamas, visgi keletas jo punktų yra aktualūs bemaž visiems automobilių ir motociklų šeimininkams.
Svarbiausia TA naujiena – reikalavimai valstybiniams registracijos numeriams
Bene svarbiausia naujiena – aiškiau apibrėžta valstybinio numerio ženklo prie transporto priemonės pritvirtinimo tvarka. Žinia, Kelių policijos arsenale atsiradus gerokai didesniam skaičiui automatinių KET pažeidimo fiksavimo įrenginių – „trikojų“, sektorinių greičio matavimo sistemų ir pan. prietaisų, drauge itin padažnėjo atvejų, kai būna keblu nustatyti, kam turėtų tekti atsakomybė dėl nusižengimo.
Viena to priežasčių – valstybinio numerio tvirtinimas varžtais ant numerio ženklo žymenų, kai kuriais atvejais iškreipiantis simbolių ir skaičių reikšmę bei suklaidinantis elektroninius policijos pagalbininkus.
Įsigaliojus LTSA viršininko įsakymui patikslinta, kad valstybinio numerio ženklo žymenų zonose (visų tipų ir formatų valstybinio numerio ženklų užrašus sudarančių raidžių ir skaitmenų gabaritiniais matmenimis, pvz., kaip pavaizduota 1 pav. raudona punktyrine linija, apribojamas plotas) neturi būti jokių tvirtinimo elementų ir kitų ženklų žymenų zonos pažeidimų ar uždengimų.
Net jei numeris, pritvirtintas varžtu, ženklų žymenų zonoje nėra klaidinantis (žr. 2–4 pav.), nuo vasario 1 d. tai bus vertinama kaip nedidelis trūkumas, tačiau juos vis vien teks pakeisti į atitinkančius reikalavimus per artimiausius dvejus metus, iki 2025 m. vasario 1 dienos. Kitu atveju po šios datos tai jau bus didelis trūkumas.