„Mercedes“ eksperimentas su „pėsčiaisiais“: kaip veikia naujausios saugumo sistemos?

Šiuolaikinių automobilių gamintojai dažnai tarpusavyje varžosi ne tik varikliais ar dizainu. Vis didesnę svarbą įgauna technologijos: saugumas ir junglumas („connectivity“). Bet šįkart – apie saugumą.
Išskirtinių bandomųjų važiavimų renginys „Mercedes-Benz StarExperience“
Išskirtinių bandomųjų važiavimų renginys „Mercedes-Benz StarExperience“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Juostos palaikymo arba perspėjimo sistemomis jau nieko nebenustebinsi. Tačiau avarinio stabdymo sistemos – visai kas kita. Daugelis apie jas yra girdėję tik teoriškai arba matę reklaminius filmus.

Ar tikrai šiuolaikinės saugumo sistemos gali sustabdyti automobilį, jei prieš jį išbėgs pėstysis ar gyvūnas? Ar galima išvengti smūgio į kito automobilio galą?

Šios pusiau autonominio vairavimo sistemos – jau nebe svajonė, o realybė. 15min žurnalistai kartu su „Mercedes“ vairavimo instruktoriais išbandė naują „Mercedes Benz E-Class Coupe“, kuriame sumontuotos būtent tokios saugumo sistemos.

Automatinį sustojimą, užfiksavus kliūtį ir automatinį automobilio parkavimą užtikrina specialūs davikliai. O kas „pamato“ į gatvę išbėgusį pėstįjį?

VIDEO: „Saugu kelyje“: kaip veikia „Mercedes“ pėsčiųjų aptikimo sistema

Sėdame į automobilį. Jį vairuoja vienas iš renginio „Mercedes-Benz StarExperience“, vykusio Vilniuje, vairavimo instruktorių iš Vokietijos. Instruktorius pabrėžia, kad vairuotojas vairuodamas turi ne varnas šaudyti, o žiūrėti į kelią. Bet kas nutinka, jei išsiblaškęs vairuotojas artėja prie pėsčiųjų perėjos ir nepamato?

Kas nutinka, jei išsiblaškęs vairuotojas artėja prie pėsčiųjų perėjos ir nepamato žmonių?

Prieš pat perėją, kurioje stovi pėstysis (muliažas), sistema supypsi ir kerta per stabdžius. Puiku: visi eismo dalyviai saugūs ir patenkinti.

Tęsiame eksperimentą toliau. Vairavimo instruktorius nori pademonstruoti automobilio automatinio parkavimo sistemų darbą. Jos veikia važiuojant ne didesniu nei 15 km/val. greičiu – vairuotojui pakanka tik kontroliuoti automobilio greitį stabdžio pedalu.

Tuomet nutinka nesurežisuota situacija: pernelyg smalsūs fotografai priartėja prie besiparkuojančio automobilio. Vėl supypsi perspėjimo signalas ir automobilis akimirksniu sustoja.

Pasak instruktoriaus, taip veikia automobilio „3D akis“ – kamera, atpažįstanti judančius pėsčiuosius. Ji įtaisyta viršutinėje stiklo dalyje, ties veidrodėliu.

„Mercedes“ automobiliuose tokia saugumo sistema – aktyvus pilotas su pėsčiojo aptikimo funkcija – siūloma kartu su papildomu saugumo priemonių paketu, kainuojančiu apie 2900 eurų: distroniku (radaru matuojamas ir palaikomas pastovus atstumas), aklos zonos davikliais, perspėjimo apie aplink judančius objektus sistema, nukrypimo nuo linijos davikliais, palaikymo eismo juostoje funkcijomis.

TAIP PAT SKAITYKITE: Patyrusio vairuotojo žodynas: ką reiškia LKA, ESP, ABS?

Kitų eksperimentų metu išbandysime, ar efektyviai veikia kitų gamintojų avarinio stabdymo sistemos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų