„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Motociklininkų šalmai: kas tinka vienam, netinka kitam

Net 50–60 km/h greitis motociklininkui be apsaugos priemonių gali būti mirtinas – čia nėra nei saugos diržų, nei oro pagalvių kaip automobilyje. Tuo tarpu tinkamas motociklininko šalmas gali padėti išvengti sunkių sužalojimų ir netgi mirčių eismo įvykių metu.
Motociklininkų komandos išlydėtos į ralį po Lietuvą
Motociklininko šalmas / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Motociklas Šalmas

Šalmai yra viena pagrindinių motociklininkų saugumo priemonių. Tačiau tik tuo atveju, kai motociklininkai juos pasirenka tinkamai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Rinkdamiesi motociklininkų aprangą žmonės daugiausia dėmesio skiria stiliui, tačiau šiuo atveju turėtų nusverti saugumas: kalbant apie motociklininkų šalmus svarbiausia įsidėmėti, kad nėra tokio šalmo, kuris tiktų visiems. Universalus dydis reiškia, kad motociklininkas rizikuoja savo ar su juo vykstančiojo gyvybe“, – šiltuoju sezonu motociklais mėgstančių važinėti dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos vyriausiasis inspektorius Tomas Šalaševičius.

Renkantis šalmą be galo svarbi ir žmogaus galvos forma.

Pasak eksperto, renkantis tinkamą šalmą, reikia išmatuoti galvos apimtį. Tam tiks centimetrinė juostelė. Reikėtų išmatuoti aplink galvą – maždaug 2 cm virš antakių. Matavimo rezultatus reikia palyginti su motociklo šalmo gamintojo dydžių lentele. Tuomet bus lengviau pasirinkti reikiamo dydžio šalmą.

„Renkantis šalmą be galo svarbi ir žmogaus galvos forma. Paprastai ji skirstoma į tris kategorijas: pailgą ovalią, tarpinę ovalią ir apvalią ovalią. Norėdami sužinoti, kokios formos jūsų galva, paprašykite draugo nufotografuoti jus iš viršaus. Motociklininko šalmas turi idealiai atitikti žmogaus galvos formą“, – sako T.Šalaševičius.

Pasak pašnekovo, išsirinkus galvos dydį ir formą atitinkantį šalmą, vienintelis būdas sužinoti, ar motociklininko šalmas tinka, – jį išbandyti. Matuodamasis šalmą žmogus daugiausia dėmesio turi skirti komfortui ir patogumui.

Šalmas neturėtų ant galvos užsimauti tarsi kepurė – jei taip, neabejotinai šalmas žmogui per didelis. Norėdamas šalmą nusiimti, žmogus turi panaudoti šiek tiek jėgos. Siekdamas įsitikinti, ar šalmas ne per didelis, žmogus gali paprašyti draugo ar paties pardavėjo, kad jis palaikytų po smakru esantį dirželį, kol pats sukiodamas galvą į šalis pajudins šalmą. Tinkamas motociklininko šalmas turi tvirtai laikytis ant skruostų ir kaktos, tuo tarpu blogas šalmas bus lengvai nustumiamas į šoną. Siekdami patikrinti šalmo dydį taip pat galite pabandyti įkišti keturis pirštus prie skruostų. Jei galite tai padaryti, tuomet šalmas tikriausiai jums per didelis. Tą patį bandymą galite pakartoti ir kaktos srityje.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Motociklų sezono atidarymas Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Motociklų sezono atidarymas Vilniuje

Jei užfiksavus šalmo dirželį, bandant šalmą pakelti į viršų, tai pavyksta padaryti, jis tikrai per didelis. Motociklininkai turėtų neužmiršti, kad saugumui įtakos turi ir stiklas, jei šalme jis yra. Jei stiklo pralaidumas šviesai mažesnis nei 80 proc., tokį šalmą galima naudoti tik dieną. Visi dienai pritaikyti šalmai žymimi saulutės simboliu ir turi užrašą „Naudoti tik dieną“ (angl. DAYTIME USE ONLY). „Daug kam atrodo, kad šalmas gali būti naudojamas neribotą laiką, tačiau taip tikrai nėra. Jei eismo įvykio metu šalmui teko smūgis ar jis tiesiog buvo nukritęs ant žemės, motociklininkas turėtų rimtai apsvarstyti, ar nevertėtų jo pakeisti. Tai ypač svarbu dėl paties žmogaus saugumo“, – pabrėžia LTSA pareigūnas.

Pasak T.Šalaševičiaus, siekdami saugumo motociklininkai turėtų dėvėti tik sertifikuotus ir paženklintus šalmus, su kuriais atlikti visi reikalaujami stiprumo ir patvarumo bandymai, patikrinta, ar išlaikytos geometrinės formos ir naudojamos saugios žmogaus odai medžiagos.

Gamintojai šalmus rekomenduoja keisti kas 5 metus nuo pagaminimo datos. Daugelis šalmų turi pagaminimo datos spaudą. Šalmo saugumas taip pat priklauso nuo jo priežiūros ir eksploatacijos. Taigi kiekvienas motociklininkas šalmui turėtų skirti ypatingą dėmesį, nes kovo mėnesį Lietuvos keliuose sužeista 13 motociklų vairuotojų, 5 mopedų vairuotojai ir 3 motociklų keleiviai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų