Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis Pilaitės šviesoforas: vairuotojai pyktį išlieja A juostose?

Praėjusią savaitę pradėjus veikti naujam šviesoforui sostinės Pilaitės pr. sankryžoje su V.Pociūno gatve (nuo Buivydiškių pusės), aistros virė tik socialiniuose tinkluose – gatvėje didelių problemų nekilo. Skubantiems Pilaitės prospektu, tekdavo prie šviesoforo sustoti minutei dviem. Tik tiek.

Tačiau, pasibaigus moksleivių atostogoms (pradinukai dar atostogauja), automobilių srautas padidėjo. Tad šis antradienis tapo išbandymu visiems, ankstų rytą važiavusiems nuo Pilaitės į vakarinį aplinkkelį arba miesto centrą pro Laisvės pr. arba Narbuto gatvę.

Lyginant su praėjusia savaite, automobilių srautas čia gerokai padidėjo. 7.30 val. spūstis formavosi jau nuo „Pupos“ prekybos centro. Žinoma, tai nė iš tolo neprimena įspūdingų rugsėjo pradžios spūsčių, kai srautas stodavo jau nuo Karaliaučiaus g., vos įvažiavus į Vilniaus miestą nuo Sudervės pusės. Ši problema bent iš dalies išsisprendė atidarius trečiąjį aplinkkelio etapą, nes srautai pasiskirstė per kelias transporto arterijas.

Srautas stabdomas dėl kelių automobilių, „A juostose“ – chaosas

O kaip pasikeitė situacija Pilaitės pr., čia atsiradus dar vienam „kliuviniui“ – šviesoforui, stabdančiam intensyvų eismą? Šio ryto stebėjimai parodė, kad per vieną šviesoforo ciklą iš V.Pociūno g. į Pilaitės pr. įsuka 2–8 automobiliai. Dėl jų stoja visos trys sausakimšos prospekto eismo juostos. Taip, būtent trys, nors eismas leidžiamas tik dviem, trečioji yra skirta tik bendrojo naudojimo transporto priemonėms!

VIDEO: Nauja, šviesoforais reguliuojama sankryža Vilniuje, kelia vairuotojų aistras

„A juosta“, siekdami greičiau prasmukti pro spūstį, juda kas tik netingi: lengvieji automobiliai, visureigiai ir net vilkikai. Iš dalies dėl to spūstis Pilaitės pr. šiek tiek sumažėja. Tačiau 4G, 30-ojo ir kitų maršrutų autobusai, judantys į centrą piko valandomis, priversti delsti.

Dar praėjusią savaitę nepatenkinti Pilaitės gyventojai šio rajono bendruomenės socialinėje „Facebook“ paskyroje piktinosi. Daugelio nuomone, kelionė į miesto centrą Buivydiškių gyventojams gal ir pagreitėjo nutiesus naują gatvę ir pastačius šviesoforą. Tačiau visiems kitiems vairuotojams, judantiems nuo Pilaitės, dėl to neva teks gaišti dar ilgiau arba apvažiuoti Pilaitės pr. miškais (tą daugelis rajono gyventojų daro nuolat).

Pavyzdžiui, Pilaitės gyventojas Jonas klausimą kelia taip ir iliustruoja jį nuotrauka:

„Pusantro milijono eurų vertas klausimas Pilaitės gyventojams. Kodėl reikėjo tiesti beveik kilometro ilgio gatvę į niekur ir užtverti Pilaitės prospektą, kai užteko paprasčiausio nuvažiavimo į aplinkkelį?“.

Skaitytojo Jono B. schema
Skaitytojo Jono B. schema

Ar tikrai padidėjo spūstys?

Vairuotojai puikiai žino aksiomą: kuo kelyje daugiau šviesoforų, tuo didesnė spūsties galimybė. Iš tiesų, kai pradėjo veikti šviesoforas prie Kelių policijos būstinės ties posūkiu į „Prismą“, spūstys pačiomis kritiškiausiomis dienomis tapdavo dar didesnės. Nes, net užsidegus žaliam šviesoforo signalui, važiuojant iš Pilaitės į centrą, užsikimšusią sankryžą kartais prašokdavo vos keli automobiliai. Kai kurie jų likdavo stovėti sankryžos viduryje, kildavo chaosas.

Optimistiškai galima teigti, kad naujasis šviesoforas, bent jau kol kas, spūsčių ekstremaliai nepadidino.

Tačiau, bent antradienio rytą, naujoji sankryža (Pilaitės pr. ir V.Pociūno) neužsikimšo. Taip, eismas stojo, tačiau ne pačioje sankryžoje, o bent 20–30 metrų už jos. Taigi optimistiškai galima teigti, kad naujasis šviesoforas, bent jau kol kas, spūsčių ekstremaliai nepadidino, nes jos formuojasi natūraliai nuo pat Spaudos rūmų (Laisvės pr.) iki Pilaitės. Kita vertus, ar tie keli automobiliai, įsukantys į prospektą nuo Buivydiškių, apsunkina eismą? Kol kas atsakymas peršasi optimistinis. Ne.

Bet akivaizdi kita problema: Pilaitės prospektas tampa vis didesne spūstimi. Iš dalies problemą išsprendė aplinkkelis. Kita vairuotojų dalis renkasi miško keliukus (skamba ironiškai, kai šalia išasfaltuota tokia miesto arterija su šviesoforais) ir jais pasiekia arba Laisvės pr., arba vakarinio aplinkkelio atkarpą ties L.Asanavičiūtės g. Tad peršasi išvada, kad transporto srautai nėra deramai subalansuoti.

Be to, jei dalis vairuotojų, pažeidžiančių taisykles ir važiuojančių A juosta, elgtųsi deramai, spūstys tikrai būtų didesnės.

Sankryžos efektyvumas

Tačiau kai kurie skaitytojai pastebi kitą niuansą. „Važiuoji Pilaitės pr., užsidega raudona. Sustoji. Pasižiūri į tą naująją gatvę, dėl kurios ta sankryža padaryta reguliuojama. O ten – nė vieno automobilio. Tai kam reikėjo to šviesoforo, kur čia logika?“ – klausia Karoliniškių gyventoja Gabrielė.

Pilaitės prospektas tampa vis didesne spūstimi.

Bet tokiu atveju norisi pritarti Pilaitės gyventojui Jonui: ar tikrai reikėjo dėl kelių automobilių sankryžą statyti, užuot padarius paprastą nuvažiavimą į vakarinį aplinkkelį?

„Susisiekimo paslaugos“: šviesoforas eismui netrukdys

Aleksejus Apanovičius, savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas, tvirtina, kad dar vienas šviesoforas Pilaitės pr. tikrai eismui netrukdys. Atvirkščiai, jo teigimu, besiformuojantiems dideliems transporto srautams suvaldyti itin dažnai pasirenkamas sprendimas – naujų sankryžų įrengimas. „Šviesoforais reguliuojamos sankryžos skirtos ne didinti transporto spūstis ar stabdyti transporto srautus, bet visus srautus sureguliuoti ir tinkamai juos suvaldyti, nes, kitu atveju, gresia ilgos ir nesibaigiančios spūstys“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ atstovas. Išsamesnį komentarą rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?