Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmosios motociklų avarijos šiemet: žinovai paaiškino, kurias taisykles turi pasikartoti visi eismo dalyviai

Atšilus orams į gatves išvažiavo transporto priemones dviem ratais pamėgę eismo dalyviai. Tai lėmė, kad keliuose dirbančių pareigūnų suvestinėse atsirado įrašai apie nukentėjusius motociklų, dviračių vairuotojus. Anot motociklizmo entuziastų, automobilių vairuotojai po šaltojo sezono dar neįprato pastebėti gatvėje mažesnių eismo dalyvių, tačiau prisiminti, kaip važiuoti ir manevruoti, turi ir motociklų gerbėjai.
Asociatyvinė nuotrauka
Asociatyvinė nuotrauka / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Vienas pirmųjų atvejų trečiadienį, kai oras palepino kone vasariška šiluma, sostinėje, Geležinio Vilko gatvėje. Kelių policijos pareigūnai pranešė, kad čia – 22 metų BMW vairuotojas važiuodamas ir pamėginęs persirikiuoti iš antros eismo juostos į pirmąją neįsitikino, kad tą daryti saugu, bei nepastebėjo greta važiavusio „Yamaha“ motociklo vairuotojo.

Motociklininkas, mėgindamas išvengti susidūrimo, atsitrenkė į kelio bortelį, užvažiavo ant šaligatvio ir apvirto. Nukentėjo ir motociklo vairuotojas, ir motociklo keleivis. Laimei situacija pasibaigė laimingai – nukentėjusiems buvo paskirtas ambulatorinis gydymas.

Ką prisiminti turi ir motociklininkai

Aldona Juozaitytė-Pieva, motociklų temomis rašanti žurnalistė, motociklų instruktorė ir Motociklininke.lt autorė, sako pastebėjusi, kad po šaltojo sezono automobilių vairuotojai dar „įmigę“ – mažiau dairosi, drąsiau manevruoja, nekreipia dėmesio į aplinkinius garsus.

„Vairuodama motociklą tokį automobilio vairuotoją pavadinčiau neatidžiu ir pavojingu“, – apibendrina motociklininkė ir pabrėžia, kad prisiminti, kaip vairuoti gatvėse po žiemos, turi ir dviem ratais važiuojantys eismo dalyviai.

Justo Lengvino nuotr./Aldona Juozaitytė-Pieva
Justo Lengvino nuotr./Aldona Juozaitytė-Pieva

„Motociklininkai turėtų numatyti kitų veiksmus į priekį, būti budriais ir atidžiais, sulėtinti ir stabdyti, kai nutinka kažkas netikėto, užimti tokią vietą kelyje, kad būtų gerai matomas galimas pavojus, žvilgtelėti per petį prieš atliekant manevrus. Dar pridurčiau, kad būtina vengti „aklosios“ kitų vairuotojų zonos ir kelyje pasirinkti tokią poziciją, kad būtų aiškiai matomi kitiems eismo dalyviams“, – akcentuoja pašnekovė.

Ji pabrėžia, kad privaloma skirti dėmesį tinkamai aprangai, mat kasdieniai džinsai čiuožiant asfaltu nusitrins per kelias sekundes, o toliau „trinsis“ nuosava oda. Žinovės teigimu, patariama dėvėti šviesią, ryškią aprangą dienos metu, šviesą atspindinčią tuomet, kai sutemsta. Taip pat ypatinga svarba tenka šalmui.

Kalbėdama apie kelyje nepastebimus motociklininkus A.Juozaitytė situaciją apverčia: „Padėti pamatyti save – tai svarbiausia taisyklė, kuri gali būti perfrazuojama ir kitaip – jauskis, tarsi esi nematomas.“

Nukenčia dėl vairuotojų neatidumo

Draudikai praėjusiais metais skaičiavo, kad motociklininkai avarijose nukenčia keturis kartus dažniau nei patys jas sukelia. Raimondas Bieliausias, draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas yra sakęs, kad šalies keliuose vis dar dažnas požiūris, jog kuo didesnė transporto priemonė, tuo daugiau teisių prieš kitus eismo dalyvius ji neva turi.

„Dėl to neretai nukenčia labiau pažeidžiami eismo dalyviai – motociklininkai, dviratininkai, motorolerių vairuotojai, kurie keliuose visuomet turėtų būti laikomi lygiateisiais“, – akcentavo specialistas.

Anot draudimo eksperto, dėl eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai, būna kaltas paprasčiausias automobilių vairuotojų neatidumas ir neatsargumas. R.Bieliausko teigimu, dažnos situacijos, kai dviračių transporto priemonių vairuotojai ir jų keleiviai nukenčia automobiliams nepraleidus jų pagrindiniame kelyje. Taip pat automobilių vairuotojai sukdami į kairę ne visuomet įsitikina, kad niekas neatvažiuoja priešinga kelio puse, ir todėl sukelia skaudžias nelaimes.

„Motociklininkai nukenčia ir standartinių, miestų gatvėms būdingų eismo įvykių metu – automobilių vairuotojams nesilaikant saugaus atstumo ar rikiuojantis į kitą eismo juostą. Buvo atvejų, kai motociklai buvo apgadinti automobiliams neatsargiai judant atbuline eiga. Beje, motociklininkai, kaip ir automobilių vairuotojai, į eismo įvykius patenka ir dėl netikėtai į kelią išbėgusių žvėrių“, – yra vardinęs R.Bieliauskas.

Atvejis, kai motociklininkas susidūrė su į kelią išbėgusiu šunimi ir, stabdydamas motociklą apvirto, užfiksavo ir Lietuvos kelių policijos tarnyba. Patirtos traumos nebuvo lengvos – dėl raktikaulio lūžio motociklininkas buvo paguldytas į uostamiesčio universitetinės ligoninės Traumatologijos skyrių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos