Šiais laikais terminas „rusiška ruletė“ dažniausiai naudojamas apibūdinti rizikingam veiksmui, kuris gali baigtis nelaime.
Įvažiavimo į Palangą rekonstrukcija užtruko ilgai. Gerokai ilgiau, nei buvo planuota. Na, čia gal ir nieko nuostabaus, Lietuvos kelininkai dažnai vėluoja vykdyti kelio remonto darbus ir kaskart randa pasiteisinimą. Ir Palangoje bent dvi eismo juostas buvo žadama išasfaltuoti iki pernai birželio, o rekonstrukciją baigti iki rugsėjo 22 d. Nepavyko – kelio atkarpa, vedanti nuo Kretingos-Liepojos sankryžos viaduko (kur vyksta 1000 km lenktynės) iki naujosios autobusų stoties, baigta tik šių metų vasarį.
Tačiau gal tuose vėlavimuose yra ir teigiama pusė – gal buvo daugiau laiko pamatuoti, kas veikia, o kas ne?
Posūkis iš žiedo į „Circle K“: prireiks kantrybės ir idealaus supratimo
Šį pavasarį atnaujintą įvažiavimą į Palangą išbandę 15min rubrikos „Gazas“ žurnalistai pastebėjo mažiausiai vieną juodą dėmę. Idealiu atveju čia transporto schema gal ir veiktų saugiai. Teoriškai.
Bet praktiškai vairuotojai šioje vietoje turi būti itin džentelmeniški ir atsargūs, vengdami susidūrimo. Nes, atvažiuojantys nuo Liepojos ar Palangos centro per naują žiedinę sankryžą Kretingos kryptimi ir bandantys įsukti į „Circle K“ degalinę (sezono metu joje eismas intensyvus), rizikuoja susidurti. Mes filmavome šią vietą tuo metu, kai gatvėse dar nebuvo automobilių. Bet pabandykime įsivaizduoti, kaip eismas vyks sezono metu.
Nes mes pabandėme šį manevrą atlikti praktiškai ir likome nustebę.
Pasukti reikia staigiai
Šios vietos projektas kiek keistas. Pasižiūrėję filmuotą medžiagą pamatėte, kad iš pradžių pirmąją ir antrąją eismo juostas skiria borteliai ir grindinys. Taigi, norintys įsukti į „Circle K“ degalinę, iš anksto persirikiuoti į dešinę negali, simbolinės lėtėjimo juostos neturi. Ir, tik pravažiavę pėsčiųjų perėją, iš antros juostos vairuotojai 90 laipsnių kampu turi staigiai kirsti į degalinę. Pasikliaudami savo dešiniuoju galinio vaizdo veidrodėliu. Ir, tikėtina, stengdamiesi neužlaikyti srauto.
Zona, kurioje vairuotojas gali atlikti šį staigų manevrą, yra labai trumpa.
Problema ta, kad zona, kurioje vairuotojas gali atlikti šį staigų manevrą, yra labai trumpa. Kita problema – kad vasarą šia eismo juosta eismas intensyvus. Taigi, norintis pasukti į degalinę vairuotojas jaus „kvėpavimą į nugarą“. Mažiau patyrusiam tai gali būti psichologinė problema.
Trečias niuansas. Praėjusį savaitgalį šioje vietoje, ties pėsčiųjų perėja, šalia degalinės įvykusi avarija tarsi parodo, kad šiame ruože reikia būti itin dėmesingiems. Ties perėja sustojo vienas automobilis, jam iš paskos – BMW. O šiam į galą įvažiavo dviratininkas ir prasikirto antakį.
Toks susidūrimas įvyko visiškai „lygioje vietoje“. Niekam, regis, niekur neskubant, nes greitis nebuvo didelis. Galima spėti, kad viena juosta (ta antroji, atitverta borteliais), skirta atvažiuojantiems žiedu nuo Liepojos ar Palangos centro, gal ir puikiai tarnautų, jei visi eismo dalyviai važiuotų nestodami tiesiai link Kretingos. Bet taip nėra.
Jei bent vienas eismo dalyvis atlieka staigų manevrą, čia gali nutikti negerų dalykų. O, norėdami pasukti į degalinę, vairuotojai, tikėtina, taip pat staigiai stabdys, kaip ir praleisdami pėsčiuosius per perėją. Nes , pasikartosiu, ruožas, kuriame galima atlikti dešinį posūkį – labai trumpas.
Ką apie tai galvoja policijos pareigūnai ir Kelių direkcijos atstovai, kontroliavę rekonstrukciją?
Kelių direkcija: taip, gali būti problemų persirikiuojant
Evaldas Tamariūnas, LAKD ryšių su žiniasklaida specialistas, sutinka, kad keliuose, persirikiuojant trumpuose atstumuose, gali kilti konfliktinių situacijų. Tačiau, specialisto teigimu, miestų teritorijose, kuriose jau yra susiformavęs užstatymas ir apstu komercinių teritorijų, tokių konfliktinių situacijų išvengti sudėtinga.
„Šiuo konkrečiu atveju rengiant projektą ties jūsų minėta vieta buvo analizuojami ir vertinami įvairūs galimi variantai. Galiausiai buvo pasirinktas toks, kuriuo siekta suderinti saugų eismą ir užtikrinti patekimą į esamos degalinės teritoriją visomis kryptimis važiuojantiems vairuotojams“, – komentavo E.Tamariūnas.
Klaipėdos apskr. VPK Kelių policijos tarnybos pareigūnas Gediminas Kalasūnas patvirtino, kad situacija šioje vietoje stebima ir analizuojama:
„Jei bus eismo įvykių, kuriuose bus sužaloti eismo dalyviai, ir jų priežastis bus posūkiai į dešinę, t.y. į Circle K degalinę, tada kreipsimės į kelio savininką (Lietuvos automobilių kelių direkciją), siūlydami uždrausti dešinį posūkį (persirikiavimą) išvažiuojant iš žiedinės sankryžos Kretingos kryptimi.“