EKSPERIMENTAS: Kaip atrodytų eismas, uždraudus paspirtukams važinėti šaligatviais
Parlamentas ketina balsuoti dėl tokių Saugaus eismo automobilių keliais pataisų priėmimo. Siūloma, kad naujos taisyklės įsigaliotų nuo šių metų rugsėjo.
Pagal pataisas, elektriniu paspirtuku būtų leidžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, dviračių juostomis, dviračių takais, kelkraščiu, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems kaip 16 metų asmenims.
Jaunesni kaip 18 metų elektrinių paspirtukų vairuotojai, važiuodami keliu, privalėtų būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Vyresniems kaip 18 metų toks reikalavimas galiotų judant važiuojamąja kelio dalimi.
Projekte numatyta, kad važiuojant dviračių taku, reikėtų vykti kuo arčiau šio tako dešiniojo krašto bei nekelti pavojaus pėstiesiems.
Elektriniams paspirtukams būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu.
Minėtų taisyklių nesilaikymas galėtų užtraukti baudą nuo 20 iki 40 eurų, vairavimas neblaiviam – nuo 80 iki 200 eurų.
Pataisas inicijavo socialdemokratas Julius Sabatauskas su grupe parlamentarų, argumentuodami, Lietuva yra vienas paskutinių Europos valstybių, nesureguliavusi mikrojudumo priemonių eismo.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys yra sakęs, kad 2022-aisiais įvykiuose, susijusiuose su paspirtukais, buvo sužaloti 223 žmonės. Jis taip pat yra sakęs, jog praėjusiais metais 5 tūkst. dviratininkų bei paspirtukininkų sulaukė nuobaudų už vairavimą išgėrus.