Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skaudžiomis avarijomis pažymėtame Vilniaus Pilaitės prospekte – pokyčiai

Vilniaus Pilaitės prospektas 2014 metais paženklintas net keliomis žmonių žūtimis pėsčiųjų perėjose. Pačioje Pilaitėje judrųjį prospektą nuolat kerta moksleiviai, skubantys į mokyklas, apsipirkti į prekybos tinklus einantys gyventojai, kurie ne visada jaučiasi saugūs, nes, nors pėsčiųjų perėjas reguliuoja šviesoforai, požeminių perėjų ar pėsčiųjų viadukų čia nėra. Apie tokią infrastruktūrą tik kalbama.
Akcija „Žalią šviesą saugiam vaikų keliui į mokyklas“
Akcija „Žalią šviesą saugiam vaikų keliui į mokyklas“ / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Pilaitės prospektą kasdien pėsčiomis kerta daugybė vaikų ir suaugusiųjų. Tai nėra avaringiausia Vilniaus gatvė, tačiau pėsčiųjų perėjos čia paženklintos itin skaudžiomis eismo nelaimėmis. Pernai lapkričio pradžioje po autobuso ratais pačioje Pilaitės prospekto ir Įsruties gatvės sankryžoje žuvo dviratininkė, dar tik laukusi žalio šviesoforo signalo pereiti gatvę. Spalio vidury nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje važiuojant iš Pilaitės į miesto centrą žuvo 15 metų mergaitė.

Pilaitiškiai tebeprisimena ir 2011-ųjų rugsėjo nelaimę, kai degant raudonam šviesoforo signalui po automobilio ratais iššoko aštuonmetė.

Prisiminti pažadai

Kaip tik tada prisiminta, kad ties Papilėnų gatve jau prieš kelerius metus turėjo būti įrengta požeminė pėsčiųjų perėja. Darbai pradėti, gyvenamuosius namus ir prekybos centrą greta stačiusi bendrovė buvo požeminę perėją suprojektavusi ir gavusi statybos leidimą, bet projekto neįgyvendino.

Vilniaus miesto savivaldybė teigia, kad kartu su policijos, Pilaitės seniūnijos ir bendruomenės atstovais ne kartą aptarinėjo eismo saugumo gerinimo klausimus Pilaitės teritorijoje ir jau yra įgyvendinusi įvairias technines eismo reguliavimo ir saugumo priemones.

„Yra parengtas požeminės pėsčiųjų perėjos įrengimo projektas Pilaitės prospekte ties Papilėnų gatve. Teritorijos investuotojas „Maxima“ grupė minėtą infrastruktūros plėtrą įsipareigojo įgyvendinti iki 2016 m. gruodžio 31 d. Įrengta požeminė pėsčiųjų perėja panaikins šviesoforais reguliuojamą perėją Pilaitės ir Papilėnų gatvių sankryžoje, pakeis pėsčiųjų srautus ir susisiekimo tinklą“, – 15min.lt sakė Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė Inga Simanonytė.

Bus nauja sankryža

Ateityje neturėtų likti ir kitos krauju pažymėto Pilaitės prospekto nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos. 2015-2016 metais pagal infrastruktūros plėtros programą planuojama Sidaronių gatvės jungtis su Pilaitės prospektu įrengiant reguliuojamą šviesoforais sankryžą, tuomet bus panaikinta nereguliuojama pėsčiųjų perėja.

Įrengta požeminė pėsčiųjų perėja panaikins šviesoforais reguliuojamą perėją Pilaitės ir Papilėnų gatvių sankryžoje, pakeis pėsčiųjų srautus ir susisiekimo tinklą, – sakė Inga Simanonytė.

Kol kas pėsčiųjų saugumu rūpinamasi, kaip mokama. Tarkim, pernai Pilaitės prospekto skiriamojoje juostoje įrengti pėsčiųjų tinkliniai atitvarai, kad pėstieji nepereidinėtų gatvės neleistinose vietose.

„Pilaitės prospekte ties pėsčiųjų perėja transporto priemonių greitis ribojamas iki 50 kilometrų per valandą, yra įspėjamieji išankstiniai ženklai, perėjos ženklai pažymėti geltonuose skyduose. Pilaitės prospekte yra įrengtas gatvių apšvietimas“, – vardija I.Simanonytė.

Saugotis patariama ir paties pėstiesiems. Vilniaus savivaldybė tvirtina atlikusi ne vieną eismo stebėjimą Pilaitėje dėl saugaus eismo ir dalyvių elgesio kelyje.

Rezultatai nedžiugina, nes pastebėta Kelių eismo taisyklių pažeidimų, kuriuos daro ir pėstieji, ir vairuotojai.

„Vienas iš esminių – akivaizdžiai viršijamas leistinas nustatytas greitis. Šie pažeidimai kelia grėsmę visiems eismo dalyviams. Kita problema – suaugusieji rodo blogą pavyzdį ir kertą gatvę pažeisdami kelių eismo taisykles (degant draudžiamam šviesoforo signalui). Vaikai tai atkartoja“, – dėstė savivaldybės atstovė.

Dėl šitokių tyrimo rezultatų savivaldybė tvirtina ne karta raginusi bendruomenę, mokyklų administracijas, mokinių ir tėvų tarybas stebėti ir kontroliuoti moksleivių elgesį perėjose ir sankryžose, esančiose šalia mokyklų, vėliau įspėti mokinius, kurie nesilaiko saugaus eismo gatvėje taisyklių. 

Kelių ir transporto tyrimo institutas taip pat 2014 metais yra atlikęs nepriklausomą tyrimą dėl žmonių elgsenos gatvėse. Apibendrinus jo rezultatus paaiškėjo, kad apie 40 proc. pėsčiųjų reguliuojamas pėsčiųjų perėjas perėjo degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Akcija „Žalią šviesą saugiam vaikų keliui į mokyklas“
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Akcija „Žalią šviesą saugiam vaikų keliui į mokyklas“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai