Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vairuotojai pyksta dėl „laikinai“ greitį ribojančių kelio ženklų labirintų: kas nelaimės atveju sumokės už laidotuves?

Ne vienam vairuotojui tiek miestų gatvėse, tiek greitkeliuose tenka matyti laikinai greitį ribojančių ženklų. Ir labai drastiškai. Greitkelyje – iki 70 km/val. Mieste – iki 30 km/val. Juos pastato įmonės, atliekančios darbus tvarkomuose kelio ruožuose. Ar visuomet tokie ženklai atlieka tą funkciją, kurią turėtų? Ir ar teisūs vairuotojai, keikiantys kelininkus už tai, kad tokie ženklai lieka važiuojamojoje dalyje ir tuomet, kai jokie darbai nevyksta?
Laikini greitį ribojantys ženklai Oslo gatvėje, važiuojant nuo Gariūnų Vilniuje
Laikini greitį ribojantys ženklai Oslo gatvėje, važiuojant nuo Gariūnų Vilniuje / Svajūno Stroino nuotr.

Panaši situacija ne vieną savaitę buvo susiklosčiusi Vilniuje, Oslo gatvėje, nuo Gariūnų tilto per Nerį važiuojant link Lazdynų. Čia rytais ir vakarais eismas labai intensyvus, tad vairuotojai vis tiek važiuoja su bendru srautu, neatsižvelgdami į ribojimus. Antraip sulauktų prakeiksmų, kad stabdo eismą.

Dieną, kiek patyrė 15min žurnalistas, vairuotojai važiuoja nemažindami greičio – „mato“ tik nuolatinį ženklą, leidžiantį važiuoti 70 km/val. (t.y. juda 80–90 km/val.). Dažno logika tokia: nevyksta jokie darbai, nėra jokio pavojaus, vadinasi, ženklai čia pastatyti atsitiktinai. Arba juos kas nors tiesiog pamiršo.

Ir pyksta ant kelininkų. Nes didžiausia kliūtis – šone supilta skaldos krūvelė. Tokiu būdu, kai kurių vairuotojų nuomone, patys greitį ribojantys laikini ženklai ima kelti didesnį pavojų nei kelininkai ar jų technika (kurių dažnu atveju net nėra).

Saugaus vairavimo specialisto, vairavimo mokyklos „Amplius.lt“ vadovo Artūro Pakėno nuomone, tokie kelininkų „pamiršti“ ženklai netgi didina avaringumą.

„Toks neatsakingas ženklų taškymas žaloja vairuotojų sąmoningumą. Pratina nesilaikyti ženklų ir taisyklių reikalavimų. Todėl tokių ženklų statytojus reikia bausti dvigubai – už ženklus ir moralę. Turi būti taip: prieš darbo dieną sudėlioji ženklus, o vakare juos susirenki. Ir gal ne visada reikia 30 km/val.? Gal kartais pakanka ir ir 40, 50 km/val.?“ – svarsto Artūras Pakėnas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Pakėnas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Artūras Pakėnas

Savo „Facebook“ paskyroje A.Pakėnas retoriškai klausė:

Ženklai statomi nelegaliai?

Kaip 15min informavo Miglė Bielinytė, įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė ryšiams su visuomene, šie ženklai buvo pastatyti pažeidžiant nustatytą tvarką. Tai padarė už Gariūnų gatvės rekonstrukciją atsakinga rangovinė organizacija UAB „YIT Infra Lietuva“, be galutinio suderinimo įrengusi laikinus kelio ženklus. Pasak M.Bielinytės, 15min pasidomėjus situacija, bendrovė skubiai demontavo ženklus.

15min fotografas antradienio vakarą dar kartą patikrino: liko tik vienas greitį iki 30 km/val. ribojantis ženklas. Visi kiti – arba demontuoti, arba nusukti nuo važiuojamosios dalies.

Svajūno Stroino nuotr./Laikini greitį ribojantys ženklai Oslo gatvėje, važiuojant nuo Gariūnų Vilniuje
Svajūno Stroino nuotr./Laikini greitį ribojantys ženklai Oslo gatvėje, važiuojant nuo Gariūnų Vilniuje

15min apie šią problemą rašė ir prieš keletą metų. Žurnalistai nuvyko į Pilaitės prospekto atkarpą, kurioje vyko darbai ir yra apribotas greitis. Įprastai ten leidžiama važiuoti 70 km/val. greičiu, tačiau vidurvasarį pradėjus darbus leidžiamas greitis sumažintas daugiau negu perpus – iki 30 km/val. Netrukome įsitikinti – niekas nevažiuoja greičiu, kuriuo liepia važiuoti laikinas apribojimo ženklas. Ar dėl to kalti tik vairuotojai?

TAIP PAT SKAITYKITE: Važiuoti vadovaujantis laikinu greičio ribojimu – pavojinga

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos