Antradienį, balandžio 10 d., 15min „Gazo“ ekipažas išriedėjo į gatves. Tikslas – pažvelgti, kas po žiemos liko iš linijų, skyrusių eismo juostas ir turinčias nurodyti judėjimo kryptis ar įspėti apie pavojus.
Nors eismo juostas skiriančios linijos išnykusios daugelyje vietų, labiausiai dėmesį koncentravome ties žiedinėmis sankryžomis, kuriomis didžiuojasi Vilniaus savivaldybė, tačiau vairuotojai jose vis dar „grybauja“. Tai – Žirmūnų (vadinamoji „Minsko“ parduotuvės) ir Olandų g. žiedinė sankryža. Eismo tvarka jose buvo pakeista prieš dvejus metus, perdėliojant važiavimo logiką iš esmės. Iš pradžių ji sukėlė nemažai streso, vėliau vairuotojai prie tokio eismo organizavimo priprato. Savivaldybė pareiškė, kad nauja tvarka pasiteisino, eismo įvykių sumažėjo iki 10 proc.
Vairuotojai važiuoja iš akies
Pasižiūrėję šią antradienį filmuotą medžiagą suprasite, kodėl pavasarį vairuotojai, net prabėgus dvejiems metams, čia vis dar pasiklysta.
Tiesa, avarinių situacijų nepastebėjome. Kai kur juostas žyminčios linijos aptirpusios, o kai kur ir visai išnykusios. O galimas kryptis juostose nurodančios rodyklės taip pat išsilaikiusios ir įskaitomos tik kur ne kur. Kai kuriose vietose jos primena hieroglifus, kurių iššifruoti važiuojant „žiedu“ neįmanoma.
Todėl kai kuriose vietose eismo dalyviai važiuoja „iš akies“, apytikriai.
Olandų g. žiedą pradėjo žymėti naktį
Paradoksas: antradienį pabandėme pervažiuoti šias dvi „kitokias“ žiedines sankryžas laikydamiesi KET, o naktį iš antradienio į trečiadienį įmonės „Biseris“ darbuotojai jau ėmėsi Olandų g. žiedinės sankryžos. Tiesa, pažymėjo tik tas zonas, kurias galima „nudažyti“ automatiniu būdu – juostas skiriančias linijas.
Darbai naktį vyksta todėl, kad tuo metu mažiau trikdomas eismas.
Rodykles „Biserio“ darbuotojai artimiausiu metu turėtų nudažyti rankomis, naudodami trafaretus, 15min sakė šios įmonės generalinis direktorius Tomas Ignatavičius.
TAIP PAT SKAITYKITE. Tyrimas: ar pasiteisino naujasis Vilniaus žiedinių sankryžų ženklinimas?
Skaitytojai: kelininkai patys pasiklydo tarp linijų
Tačiau idealių dalykų nebūna. Trečiadienį 15min gavo net kelis Antakalnio gyventojų signalus, kad naktį perdažytas Olandų g. žiedas klaidina vairuotojus. Neva kelio ženklai (kuriais pirmiausia ir reikia vadovautis pagal KET) rodo viena, o horizontalusis žymėjimas (linijos ant asfalto) – visai ką kita.
„Daug diskusijų sukėlęs Olandų žiedo taisyklių pakeitimas supainiojo pačius kelių ženklintojus ir naujas subraižymas neatitinka kelių ženklų. Įvažiavimas iš antrosios juostos į Antakalnio g. nėra leidžiamas, tačiau nubraižytas punktyru sukels daug avarinių situacijų“, – rašo Viktorija.
Pagal KET pirmiausia reikia vadovautis kelio ženklais, o ne horizontaliuoju žymėjimu.
15min „Gazo“ ekipažas į Olandų gatvės žiedą sugrįžo ir trečiadienį.
Iš tiesų: iš antros juostos sukti į Antakalnio gatvę kelio ženklai neleidžia, tačiau punktyrinė linija to bent jau nedraudžia. Pasižiūrėkite, kaip tai atrodė kelininkams pradėjus atnaujinimo darbus.
Akivaizdu, kad daliai vairuotojų galvą susuko ne tik pavasario saulė – iš antros eilės sukančių į Antakalnio g. buvo ne vienas, nors tą draudžia kelio ženklai.
Nejaugi prasidėjo dar viena Olandų g. žiedo rekonstrukcija (apie tai buvo kalbama ir anksčiau, kad ateity reikės didinti pralaidumą į Antakalnį)?
Tačiau gatves ženklinančios įmonės „Biseris“ vadovas Tomas Ignatavičius patikino, kad kol kas jokių naujovių diegti neplanuojama, žymima pagal seną schemą. O eismo dalyvių dėl laikinų nepatogumų labai atsiprašo: kai darbai bus baigti, dviprasmybių neturėtų likti.
Kur slypi problemos šaknys
Vilniaus gatvės buvo perdažytos vos prieš metus, o linijos jau nusitrynė. Kodėl taip nutiko?
Tomas Ignatavičius, eismo saugumo bendrovės „Biseris“ generalinis direktorius paaiškino, kad dėl pernai užstrigusių viešųjų pirkimų procedūrų Vilniaus gatvės buvo ženklinamos tik dažų sluoksniu, kuris nėra labai atsparus išoriniam poveikiui. Tačiau šiais metais situacija tikrai bus geresnė – gatvių linijos bus žymimos ir termoplastiku, kuris turėtų atlaikyti dvejus metus.
„Šiuo metu kai kuriose Vilniaus gatvėse ženklinimas iš tiesų yra nusidėvėjęs. Praeitais metais buvo organizuoti tik mažos apimties gatvių ženklinimo viešieji pirkimai, kuriuos laimėjusios įmonės sostinės kelius ženklino dažais. Tad didžiojoje dalyje miesto gatvių linijos ir rodyklės praėjusiais metais nebuvo atnaujintos. Jas būtina atnaujinti, nes linijos reikšmingai prisideda prie saugaus eismo, ypač žieduose ir sudėtingesnėse sankryžose, kur vairuotojams orientuotis yra sunkiau“, – sakė T.Ignatavičius.
Linijos reikšmingai prisideda prie saugaus eismo, ypač žieduose ir sudėtingesnėse sankryžose.
„Biseris“ laimėjo Vilniaus savivaldybės skelbtą gatvių ženklinimo konkursą, dėl kurio sutartis pasirašyta praeitų metų gruodžio viduryje. Darbai Vilniaus mieste jau vyksta pagal sudėliotus grafikus, tad miesto gatvės palaipsniui gražės.
„Jau esame paženklinę apie 10 proc. sutartyje numatytų kiekių. Ženklinimas vyksta pagal savivaldybės nustatytus prioritetus.
Šiuo metu ženkliname greito eismo gatves: Galvės, Savanorių pr., Geležinio Vilko, Gariūnų, Oslo, Tūkstantmečio, Žirnių. Dėl didelio nusidėvėjimo taip pat yra ženklinamas Olandų žiedas, vėliau numatyta ženklinti Santariškių gatvę, Žirmūnų žiedą, taip pat kitas A lygio gatves. Per metus iš viso paženklinsime daugiau nei 50 000 kv.m įvairių linijų ir perėjų.
Gatves ženkliname aplinkos poveikiui atsparesniu termoplastiku ir dažais. Dažai naudojami tose vietose, per kurias vairuotojai nevažiuoja, o ten, kur eismas intensyvesnis, naudojamas termoplastikas. Ženklinimui termoplastiku suteikiama 24 mėnesių garantija.
Taip pat ketiname šiemet pristatyti naujovę – pasiūlyti taškinio ženklinimo galimybę. Tai naujiena ir Europoje. Taškinis ženklinimas turi geresnį atspindį ir yra geriau matomas naktį bei lyjant“, – aiškino T.Ignatavičius.