Nors vairuotojai dažnai yra linkę uždelsti, visgi pastebima, jog vasarines padangas į žiemines jie pradeda keisti kiek anksčiau, nei nurodoma KET. „Mototoja“ serviso vadovas Romas Žalnierukynas sako, jog tam įtakos turi vairuotojų siekis komfortiškai sulaukti šaltojo sezono. Jis taip pat įsitikinęs, jog šis sprendimas priklauso ir nuo oro sąlygų.
„Pastebime, jog vis dažniau vairuotojai padangas pradeda keisti sezonui dar tik artėjant, nelaukiant, kol pablogės orai. Kad vairuotojai išvengtų susidariusių eilių į servisą, žiemai rekomenduojame automobilį pradėti ruošti jau nuo spalio vidurio. KET nurodyta data yra nustatyta preliminariai, atsižvelgiant į vidutinę rudens temperatūrą. Tad dėl itin nepastovių rudeninių orų ar naktinių šalnų geriausia, jei saugumą užtikrinsite padangas pasikeitę iš anksto“, – komentavo R.Žalnierukynas.
Kaip sakė serviso specialistas, dažnai pirmasis sniegas užklumpa dar iki lapkričio. Jo teigimu, kai lauke oro temperatūra nukrenta 10 laipsnių žemiau nulio, vasarinės padangos tinkamai nebeatlieka savo funkcijų, slysta – tai sukelia riziką vairuotojo ir keleivių saugumui. Todėl anksčiau pasikeitus padangas, kelionės metu galima išvengti nemalonių netikėtumų, avarinių situacijų ir nelaimingų atsitikimų.
„Rinkdamiesi padangas vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į daugelį detalių. Viskas priklauso nuo to, kokį automobilį vairuojate, taip pat važiavimo greičio, kiek važiuojama vienokia ar kitokia kelio danga. Kelių eismo taisyklės reikalauja, kad naudojamos padangos neturėtų jokių fizinių pažeidimų, o protektoriaus gylis tenkintų sezoninius reikalavimus“, – dėstė serviso profesionalas.
Kalbėdamas apie reikalavimus ekspertas priminė, jog lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. turi būti ne mažesnis kaip 3 mm. O vasarinių padangų protektoriaus gylis negali būti mažesnis kaip 1,6 mm. Jei padanga netenkina šių reikalavimų, ją iš karto reikia keisti. Visgi specialistas perspėja, kad, net jei protektoriaus gylis yra pakankamas, dar nereiškia, kad padangą galima saugiai naudoti.
„Padangos yra sudarytos iš įvairių medžiagų ir gumos mišinių, kurie turi būtinas savybes užtikrinti tinkamą padangų funkcionavimą. Bėgant laikui šių sudedamųjų medžiagų savybės kinta. Kiekvienos padangos senėjimo procesas priklauso nuo daugybės elementų: oro sąlygų ir temperatūros, apkrovos, važiavimo greičio bei slėgio padangoje. Atėjus laikui reikėtų jas keisti, specialistas turėtų įvertinti jų būklę ir amžių“, – apie senų padangų naudojimą kalbėjo R.Žalnierukynas.
Anot serviso eksperto, iškritus pirmajam sniegui, bet dar nespėjus pasikeisti padangų, svarbu įvertinti oro sąlygas ir saugiai nuvykti į servisą jų pasikeisti. Tačiau R.Žalnierukynas pabrėžia, jog norint išvengti papildomo nerimo, keitimo laiką vertėtų planuoti jau spalį.
„Ratų keitimas nėra itin paprastas procesas. Toks darbas reikalauja specialios įrangos ir techninių žinių. Jei vairuotojas turi tam tinkamas sąlygas bei techninius įgūdžius, kaip tai kokybiškai ir saugiai atlikti, padangas keisti galima ir savarankiškai. Visgi patariame nerizikuoti ir netikėtai užklupus šaltam orui, nuvykti į automobilių servisą“, – rekomendavo serviso vadovas R.Žalnierukynas.