Tarp funkcijų, kurios buvo sukurtos siekiant padidinti pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą ir tuo pačiu palengvinti vairuotojo darbą, yra ir naujoji pagalbinė priekinė trumpojo nuotolio sistema (angl. „Front Short Range Assist“). Sistema sukurta taip, kad prieš sunkvežimį esančioje pavojingoje zonoje aptiktų esantį dviratininką ar pėsčiąjį. Naudodama priekinę radarą ir kamerą, sistema įspėja vairuotoją, jei kyla neišvengiamo susidūrimo rizika. Kita nauja funkcija yra durų atidarymo įspėjimo sistema.
Ji skirta įspėti, jei pėsčiasis, dviratininkas ar automobilis artinasi prie sunkvežimio iš galo toje pusėje, kurioje yra atidaromos durys.
„Mes nuolat tobuliname ir įdiegiame papildomas saugumo sistemas, kurios gali pagerinti vairuotojo galimybes ir padėti apsaugoti tiek juos pačius, tiek kitus eismo dalyvius. „Volvo Trucks“ ilgalaikė vizija – nulis avarijų, o saugumas yra visų mūsų veiksmų pagrindas. Su šiomis naujomis sistemomis mes žengiame svarbius žingsnius siekdami šių tikslų“, - sako Anna Wrige Berling, „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugumo direktorė.
Kai kurios naujos funkcijos buvo sukurtos taip, kad jau dabar atitiktų ar net viršytų Europos Sąjungos atnaujintą saugos teisės aktą – bendrąjį saugos reglamentą (GSR), kuris įsigalios 2024 m. liepą. GSR nustato, kad keletas pažangių pagalbinių sistemų vairuotojams taps privalomos. Taip siekiama padidinti eismo saugumą keliuose bei geriau apsaugoti vairuotojus, pėsčiuosius ir dviratininkus. Šiuo teisės aktu Europos Sąjunga tikisi iki 2038 m. išsaugoti daugiau nei 25 000 gyvybių ir išvengti 140 000 sužalojimų.
„Mes teigiamai vertiname griežtesnius su saugumu susijusius reikalavimus, ir „Volvo Trucks“ jau dabar siūlo sistemas, kurios 2024 m. pagal GSR nuostatas taps privalomos“, - sako Anna Wrige Berling.
Naujos „Volvo Trucks“ saugumo funkcijos
Priekinė trumpojo nuotolio sistema (įtraukta į GSR)
Radaras bei kamera stebi, ar priešais sunkvežimį yra neapsaugotų eismo dalyvių. Sistema vizualiniu ir garso signalu įspėja vairuotoją, jei kyla susidūrimo pavojus.
Sumani greičio mažinimo sistema (įtraukta į GSR)
Sistema stebi kelio ženklus ir informuoja vairuotoją apie greičio ribojimą, tai parodydama prietaisų skydelyje. Greičio ribojimai pateikiami konkrečiam transporto priemonės deriniui ir įspėja vizualiniais ir garsiniais signalais, jei greitis yra viršijamas.
Padangų slėgio stebėjimo sistema (įtraukta į GSR)
Ši sistema stebi sunkvežimio ir priekabos padangų slėgį. Naujieji GSR teisės aktai numato, kad jei slėgis nukrenta 20 proc. žemiau referencinio slėgio, vairuotojas turi matyti įspėjimą prietaisų skydelyje. „Volvo“ sistema viršija teisės aktų reikalavimus, leisdama vairuotojui pasirinkti įspėjimą dar anksčiau nei nustatytas 20 proc. slėgio sumažėjimas. Sistema gali stebėti įvairius slėgio nuokrypius, tiek per mažus, tiek per didelius. Be to, visada palaikant optimalų padangų slėgį yra sunaudojama mažiau degalų.
Durų atidarymo įspėjimo sistema
Ši sistema įspėja, jei judantis objektas, pvz., pėsčiasis, dviratininkas ar automobilis artinasi iš galo bet kurioje sunkvežimio pusėje, kur yra atidaromos durys. Sistema veikia, kai sunkvežimis stovi, ir dar dvi minutes išjungus variklį.
Automatinio stovėjimo stabdžio aktyvavimo funkcija
Automatinis stovėjimo stabdys padeda išlaikyti sunkvežimį vietoje iki kol vairuotojas nuspaudžia akseleratorių. Tai suteikia daugiau užtikrintumo ir pagalbos važiuojant į įkalnes bei nuokalnes.
Sumani greičio mažinimo sistema bus siūloma daugelyje rinkų, o kitas funkcijas bus galima užsisakyti visame pasaulyje dyzelinu, dujomis ar elektra varomiems „Volvo“ FH, FM ir FMX modeliams nuo šių metų rugsėjo. „Volvo“ FL ir FE modeliams tokios saugumo sistemos, kaip dalis GSR reikalavimų, bus pasiūlytos iki 2023 m. pabaigos.