Privalo priimti ne tik padangas
Kaip 15min.lt informavo aplinkos ministerijos atliekų valdymo skyriaus vedėja Raminta Radavičienė, automobilių servisai nemokamai privalo priimti ne tik automobilių padangas, bet ir panaudotą alyvą, amortizatorius.
„Jei jie tas atliekas grąžintų vartotojui, tai būtų įstatymo pažeidimas. Išimtis taikoma tik tiems gaminiams, kurie dar tinkami pakartotiniam naudojimui“, – pasakojo ministerijos atstovė.
Automobilių servisai nemokamai privalo priimti ne tik automobilių padangas, bet ir panaudotą alyvą, amortizatorius.
Anot R.Radavičienės, servisų atstovams, kurie sako, kad neprivalo priimti senų padangų, vertėtų duoti nuorodą į atliekų tvarkymo įstatymo straipsnį. Jis įsigaliojo nuo 2013 m. sausio 1 d.
Naudotų priima daugiau nei parduoda naujų
„Melgos“ vadovas Erlandas Gintneris pasiguodė, kad, mokant padangų utilizavimu užsiimančioms įmonėms ir naudojant jų išgabenimui savo darbo jėgą, ši prievolė tampa labai brangi. Įmonės išlaidos padangų utilizavimui per metus siekia 90 tūkst. Lt arba maždaug 2 Lt už vienetą.
Anot E.Gintnerio, iš kliento nebūtinai priimama tik tiek senų padangų, kiek jis pirko naujų. „Neskaičiuojame tų centų. Jei kas nors ir palieka daugiau padangų, per daug nesukame dėl to galvos. Jei keturias keičia, o susiradęs papildomai garaže mums nori palikti šešias, negi pradėsime aiškinti, kad taip negalima. Jau nebesismulkiname“, – patikino jis.
Savo ruožtu „Egzotikos“ atstovai skelbia nemokamai priimantys padangas ir iš klientų, kuriems suteikiamos montavimo-balansavimo paslaugos.
„Mielai priimame padangas utilizavimui ir iš klientų, kuriems suteikiame montavimo-balansavimo paslaugas, nes utilizavimo kaštai mūsų dydžio įmonei yra nereikšmingo dydžio, o švarios pamiškės ir paupiai suteikia gerokai daugiau džiaugsmo“, – komentavo „Egzotikos“ padalinio Vilniuje vadovas Marius Adomaitis.
Vieni bijo skundų, kiti ima mokestį
Kalbinti didžiųjų automobilių servisų meistrai pažymėjo, kad žmonės jau priprato nemokamai atiduoti naudotas padangas. O neturėdami tokios galimybės greičiausiai užverstų juos skundais.
„Išlaidos juntamos, bet, bendrai vertinant, nėra tokios jau skausmingos verslui“, – sakė automobilių serviso Vilniuje meistras Linas Krivickas.
Mažieji automobilių servisai į darbų sąmatą įtraukia papildomą utilizavimo mokestį. Dėl to padangų keitimas klientams gali pabrangti nuo 2,5 iki 5 Lt už vienetą. 15min.lt žurnalistas pernai, dar neįsigaliojus naujajai tvarkai, permontuodamas naujas padangas, viename Vilniaus autoservise už teisę atsikratyti senomis primokėjo po 3 Lt už padangą.
Nelegalūs verslininkai – nekontroliuojami
R.Radavičienės teigimu, gamintojai yra įpareigoti surinkti senas padangas iš automobilių servisų. Todėl esą nėra reikalo įtraukti utilizavimo mokesčio į paslaugų kainą. Anot jos, įkurta nauja padangų importuotojų organizacija užsiims vien tik senų padangų surinkimu ir utilizavimu.
Gamintojai yra įpareigoti surinkti senas padangas iš automobilių servisų.
„Automobilių servisai turi registruotis specialiame sąraše tam, kad gamintojai žinotų, iš kur reikia paimti atliekas“, – kalbėjo ji.
Sąraše nefigūruoja nelegalaus verslo atstovai – mažieji garažai. Anot R.Radavičienės, su jais kovojama įvairiais metodais, tačiau tai vis dar yra didžiulė problema.