Europoje atliktas tyrimas rodo, kad vairuotojai nepakankamai gerai žino padangų protektoriaus gylio reikalavimus. Padangų priežiūra prioritetų skalėje yra bauginančiai žemai, atskleidė atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 3500 automobilistų iš Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Lenkijos, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės, ir didžiausia iki šiol padangų protektoriaus gylio matavimo kampanija Švedijoje ir Suomijoje.
Siekdama pakelti saugumo lygį keliuose, bendrovė „Goodyear” inicijuoja kelių eismo saugumo kampaniją visoje Europoje, taip pat – ir Lietuvoje. Vienas pagrindinių kampanijos tikslų - informuoti vairuotojus apie galimus pavojus vairuojant automobilius su pavojingai nudėvėtomis padangomis. Skyrus šiek tiek laiko pasiruošti kelionei, nėra sunku pašalinti galimus rizikos veiksnius ir kelionę paversti saugia ir malonia.
„Iniciatyvos „Goodyear saugaus eismo kampanija” tikslas - pasiekti, kad vairuotojai pripažintų, jog padangos vaidina lemiamą vaidmenį užtikrinant saugumą keliuose. Mes norėtume, kad apie padangų protektoriaus gylio svarbą ir jo lemiamą poveikį saugumui būtų žinoma daugiau”, - sako Elmantas Latkauskas, „Goodyear Dunlop” pardavimų vadovas Baltijos šalyse.
Nuo 2009-ųjų „Goodyear” išmatavo daugiau nei 200 000 naudojamų padangų protektoriaus gylį Švedijoje ir Suomijoje. Rezultatai rodo, kad daugiau nei 11 proc. eismo dalyvių vairuoja transporto priemones su padangomis, kurių protektoriaus gylis neatitinka reikalavimų. 50 proc. išmatuotų padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei 3-5 mm.
Gamintojo nuotr./Matuojamas protektoriaus gylis |
„Goodyear Dunlop” apklausa apie saugumą keliuose Europoje buvo pradėta vykdyti 2010-aisiais. 2011-aisiais apklausa buvo kartojama. Antrosios apklausos metu 5 600 automobilininkų buvo klausiama, kaip jie žiūri į vairavimo vasarą reikalavimus ir sunkumus. Kas penktas vairuotojas, kuris tvirtino atsakingai žiūrintis į padangų saugumą, negalėjo prisiminti pastarojo sykio, kai būtų tikrinęs padangų protektoriaus gylį. Keturi iš penkių apklaustųjų ramiai išvyktų į ilgą kelionę nė nepatikrinę oro slėgio padangose. Daugiau nei pusė apklaustųjų eksploatuoja padangas tol, kol šios sudėvimos iki paskutinio siūlo.
Švedijos ralio žvaigždė šturmanė Tina Thorner, turinti daugiau nei 20 metų dalyvavimo ralio varžybose patirties, yra padangų žinovė ir 2011-ųjų „Goodyear” saugumo ambasadorė Švedijoje. Ji sakė: „Deja, vairuotojai nenumano, kaip pavojinga važiuoti su nepakankamo padangų protektoriaus gylio padangomis. Jie nesupranta, kaip naujesnės padangos pagerintų jų kelionės kokybę”.
„Goodyear” testai rodo, kad važiuojant 125 km per valandą greičiu, ant kelio esant 3 mm vandens sluoksniui, naujutėlė padanga turi 47 proc. kontakto su keliu. Kai protektoriaus gylis suplonėja iki 4 mm, kontaktas sumažėja iki 11 proc., o su vos siekiančiomis leistiną ribą - 1, 6 mm protektoriaus gylio padangomis - kontaktas bus tik 6 procentai.
„Nudėvėtos padangos praranda sukibimą, nebegarantuoja stabdymo užtikrintumo, posūkių stabilumo. Be to - nukenčia ir degalų ekonomija”, - dėstė Tina Thorner.
Apklausa atskleidė dar kelis faktus. 20 proc. vairuotojų, kurie pasisakė važiuojantys techniškai atitarnavusiomis padangomis, sakė, kad patyrė sukibimo sumažėjimą šlapiame kelyje, o 40 proc. teigė, jog kelionę turėjo nutraukti pakelėje, praradę kontrolę. Visi apklaustieji pripažino, kad nudėvėtos padangos neleido praeiti techninės apžiūros.
„Apklausos rezultatai labai neramina. Maniau, kad žmonės labiau myli savo gyvenimą“, pakomentavo Tina Thorner.