Ką geriau pirkti: naujas Kinijoje gamintas padangas ar senas žinomo gamintojo?
„Continental“ koncerno inžinieriai tikina, kad kinai šiuo metu naudoja technologijas, kurias europiečiai naudojo prieš 20 metų, todėl ir testų, kuriais bandomos kiniškos padangos, rezultatai paprastai būna tragiški. Taigi, šiuo atveju, ko gero, geriau pirkti žinomo gamintojo padangas. Tiesa, yra keletas sąlygų.
10 metų – lūžio taškas
Žinomi padangų gamintojai visada rekomenduoja padangas rinktis kuo naujesnes, tačiau visos didelės kompanijos sutaria, kad padangas, kurioms daugiau negu 10 metų, reikėtų keisti naujesnėmis.
Net atsarginę padangą, nors ji gali atrodyti lyg nauja, padangų gamintojai pataria pakeisti naujesne.
Jeigu perkate padangas parduotuvėje, rekomenduojama pirkti tokias, kurias sunaudosite iki kol joms sukaks dešimtmetis. Vieni sudėvi padangas per metus, kiti – per trejus.
Sužinoti padangos amžių galite labai paprastai – ant padangos šono rasite skaičių kombinaciją, kuri prasideda raidėmis DOT. Paskutiniai keturi skaičiai reiškia pagaminimo savaitę ir paskutiniai du – metus. Tarkime, jeigu paskutiniai skaičiai yra 2703, padanga pagaminta dvidešimt septintą 2003 metų savaitę.
Priklauso nuo laikymo sąlygų
Jeigu esate pakankamai aktyvus vairuotojas, padangų komplektą turėtumėte „sudėvėti“ per trejus sezonus. Vadinasi, galite drąsiai pirkti septynerių metų padangą. Tačiau yra papildomų sąlygų. Pagrindinė – padangos turėjo būti laikomos pagal tam tikrus reikalavimus.
Pirmiausia jos neturi būti veikiamos atmosferos, t.y. jos neturi gulėti lauke, saulės atokaitoje ar pan.
Jeigu atvykę į parduotuvę matote, kad parduodamos padangos guli lauke (taip dažnai būna turguje), geriau važiuokite jų ieškoti kitur.
Viena didžiausių padangų gamybos kompanijų pasaulyje ištyrė naujas ir septyniolika metų sandėlyje išlaikytas padangas. Kadangi šis raštas, skirtas vidiniam vartojimui (negalime minėti gamintojo pavadinimo), tačiau štai, kas rašoma apie padangų amžių: „Jeigu padangos buvo tinkamai sandėliuojamos, net po dešimties metų jos didžiąja dalimi išlaiko savo savybes. Septyniolika metų sandėlyje pragulėjusi padanga atitinka naują padangą, kuri buvo eksploatuota vienerius metus ir su kuria buvo pravažiuota 19 000 km. Galima daryti išvadą, kad kiekvieni sandėlyje pragulėjusios padangos metai atitinka trijų savaičių naujos padangos eksploataciją.“
Pasitikėkite specialistais
Taigi, padangos amžiaus baubas ne toks baisus, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Žinoma, kiekvienas padangos gamintojas, ar jų atstovas ragins pirkti tik naujas padangas, bet ir senos – nebūtinai blogos. Tiesa, jos turi ir kainuoti atitinkamai pigiau.
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Eugenijus Marcinkevičius, „Bridgestone“ atstovas Lietuvoje |
Kita vertus, kiekviena padanga sensta skirtingai. Tiems, kurie važinėja nedaug ir padangas keičia retai, „Bridgestone“ atstovas Lietuvoje Eugenijus Marcinkevičius rekomenduoja: „Vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį, jog padangos gaminamos iš įvairių medžiagų ir gumos bei cheminių junginių turinčių savybių, kurios būtinos, kad padangos tinkamai atliktų savo darbą. Tačiau laikui bėgant šios savybės kinta. Kiekvienos padangos pokyčiai priklauso nuo daugelio veiksnių: oro, laikymo sąlygų, jų naudojimo sąlygų. Labai svarbu neviršyti leidžiamos apkrovos, laikytis greičio indekso apribojimų, tikrinti ir kontroliuoti reikiamą oro slėgį padangoje. Šie veiksniai yra tokie skirtingi, kad neįmanoma iš anksto nustatyti tikslią datą ar laiką, kada baigiasi padangos tarnavimo laikas.“
Bet kuriuo atveju padangas geriausia bent kartą per sezoną patikėti apžiūrėti specialistams, kurie gali kvalifikuotai įvertinti jų būklę ir patarti, ar galima jas eksploatuoti toliau, ar jau reikėtų keisti.