Įmonės direktorius Dainius Tvarijonas teigė, kad norvegų kapitalo įmonė Utenoje gyvuoja jau dešimtmetį. Veiklą lietuviai pradėjo nuo pravažumą didinančių ratų grandinių, tačiau laikui bėgant gamyba išsiplėtė ir dabar apima produktus kelių valymui, miško technikai, netgi lašišų ir naftos pramonės įmonėms.
Kai kurie įmonės gaminami produktai yra savo srities lyderiai – pavyzdžiui, Utenoje pagamintos ratų grandinės didelių gabaritų miško technikai užima net 75 proc. viso pasaulio rinkos. D.Tvarijonas atskleidė, kad didelis lietuvių privalumas prieš šios srities pionierius skandinavus – nedideli kaštai. Norvegijoje net trečdalį visų gamybos kaštų sudaro atlyginimai, tad lietuviai čia turi didelį pranašumą.
Krizė „atsipirko“
„Krizės laikotarpiu 2008-aisiais žlugo nemažai mūsų konkurentų, tad apsukrūs skandinavai pasinaudojo šia galimybe ir supirko daug naudotos gamybinės technikos“, - prisiminė D.Tvarijonas.
Mažesnės gamybos sąnaudos tapo dideliu lietuvių konkurenciniu pranašumu prieš kitas įmones – visiems veržiantis diržus, uteniškiai šiam procesui turėjo daugiau laisvės. Jeigu grandinių gamybos medžiagos visose valstybėse kainuoja panašiai, tai atlyginimai ir pragyvenimo lygis skiriasi kelis kartus.
„Žinoma, krizės metu neapsiėjome be mūsų akcininkų norvegų pagalbos“, - sakė įmonės direktorius. Per porą metų iš rinkos pasitraukus ne vienam konkurentui, Lietuvoje įkurta įmonė išplėtė savo veiklą ir toliau didino darbuotojų skaičių.
„Youtube“ įtaka naudinga
Vaizdo siužetų talpinimo svetainėje Youtube.com kasdien pasirodo ne vienas filmukas, kurio pagrindinis veikėjas sunkvežimis bando važiuoti įkalne. Dažnai – nesėkmingai, kadangi dauguma sunkvežimių visus metus naudoja standartines padangas.
D.Tvarijonas juokavo, kad tokie vaizdeliai tampa nebloga jų įmonės reklama: „Vietoje to, kad gaištų laiką, gadintų sankabą ir transmisiją, vežėjams paprasčiau vieną kartą investuoti į ratų grandines“.
Jis pasakojo, kad Lietuvoje grandinės taip pat populiarėja. „Daugiausiai mūsų gaminių iškeliauja į Skandinaviją bei Kanadą, tačiau augimas Baltijos valstybėse taip pat ženklus“, - faktą atskleidė „Nosted mechanika“ direktorius.
„Grandines perka tūkstančius kilometrų kiekvieną mėnesį nuvažiuojantys vairuotojai. Ne vienas klientas jau pasakojo, kad paprasčiau vieną kartą investuoti į geras ratų grandines ir nerizikuoti gabenant brangius krovinius“.