Kai prieš 17 metų vokiečiai pristatė tuomet visiškai naują „Opel Zafira“, modelis netrukus tapo vienu geriausiai parduodamų Europoje.
1999-aisiais metais debiutavęs „Zafira“ tuomet pradėjo septynviečių vienatūrių erą ir davė startą naujo automobilių segmento atsiradimui, o iki šiol Europoje šio vienatūrio vienetų parduota jau 2,7 milijono.
Tai reiškia, kad „Zafira“ užėmė net 5 procentus rinkos, jei skaičiuotume visus Europoje parduotus automobilius. Baltijos šalyse „Zafira“ taip pat ne ką mažiau mėgstama nei vakaruose. Čia pardavimai taip pat siekia apie 4-5 proc.
Vidus
Taigi, kuo žavi pirkėjus „Zafira“? Be abejonės, pagrindinis kriterijus yra septynios sėdimos vietos, didelė erdvė automobilyje ir gausybė salono transformacijos galimybių. Tai tikras šeimos automobilis, kurį galite prisitaikyti savo kelionei.
Jei važiuojate ne septyniese, o keturiese ar penkiese, bagažinėje be jokio vargo tilps jūsų manta. Tą išmėginome ir mes, kuomet bandomojo važiavimo metu kuo puikiausiai sutalpinome savo kuprines, kamerų krepšius ir lagaminus.
Galinių sėdynių eilėje esančią vidurinę sėdynę galima atversti ir iš jos suformuoti porankį. Tiesa, tam reikia įgūdžių, mat porankis formuojasi atlenkiant dvi papildomas šonines sėdynės dalis, tad pirmu bandymu sklandžiai tą padaryti gali būti sudėtinga. Beje, „Opel“ nusprendė, jog sėdynėms paversti labiau tinka ne įprasta rankenėlė, bet medžiaginė virvelė.
Jei sėdynes formuojate dar prieš kelionę, tuomet viską galima padaryti gana patogiai, tačiau jei važiuojant ir sėdint gale sugalvosite susiformuoti porankį iš vidurinės sėdynės, teks gerokai pavargti. Tą padaryti automobiliui judant ir dar prisisegus saugos diržu nėra visiškai paprasta.
Gana daug opcijų turi ir tarpe tarp priekinių sėdynių esanti konsolė. Ją taip pat galima formuoti praktiškai taip, kaip sugalvojate. Ant bėgelių įrengta konsolės dalis nusistumia ar apskritai nusiima. Galite rinktis, ar norite po ranka turėti puodelių laikiklius ar tiesiog nišą daiktams pasidėti. Tačiau kiek neramina šios konsolės kokybė.
Formuojant ją kartais apima jausmas, kad visi tvirtinimo mechanizmai yra padaryti per daug primityviai ir pigiai. Konsolės galinėje dalyje esantis ir gale sėdintiems keleiviams pasiekiamas stalčiukas jį ištraukus juda į šonus tarsi būtų jau sulūžęs ar blogai pritvirtintas.
Kadangi šią, daug funkcijų turinčią konsolę galima rinktis kaip papildomą įrangą, galima to atsisakyti ir tenkintis standartiniu variantu, nes nejauku pagalvoti, kiek triukšmo ir traškesio salone po penkių ar dešimties metų skleis judančios plastmasinės dalys.
Automobilio salone – erdvu ir šviesu. Čia tiek priekyje, tiek gale vietos pakaks aukštesniems žmonėms. Šviesa į saloną patenka per virš keleivių galvų esantį didelį stoglangį.
Daugiau šviesos priekyje sėdintiems galima gauti ranka atitraukus stoglangį, esantį priekinio stiklo viršuje. Jis stiklo aukštį tuomet padidina dar pora dešimčių centimetrų.
Važiuoklė ir sistemos
Atnaujintą „Zafira“ turėjome galimybę išbandyti ne tik ant asfalto, bet ir estiškame žvyrkelyje. Vienatūris elgiasi prognozuojamai, o pajutusi vairuotojo provokacijas įsikiša ir stabilumo sistema. Žvyrkelyje automobilis nėra kietas. Pakaba dirba gerai, sugerdama kelio nelygumus.
„Opel“ čia taip pat įdėjo nemažai pastangų, kadangi įdiegė sistemą, kuri gali prisitaikyti prie važiavimo sąlygų. „Standart“, „Tour“ ir „Sport“. Tai trys režimai, kurių kiekvienas automobilio pakabos charakterį pakeičia priklausomai nuo to, kaip norite važiuoti.
„Standart“ funkcija yra skirta įprastam važiavimui, „Tour“ suteikia daugiau minkštumo ir komforto, o „Sport“ automobilį padaro standesnį ir labiau skirtą agresyvesniam važiavimo stiliui.
„Opel Zafira“ modelyje ir vėl nuvylė gamintojo niekaip neišsprendžiama nukrypimo nuo linijos sistemos veikimo problema. Šį technologija turėtų perspėti vairuotoją, kai automobilis krypsta iš kelio, tačiau ji suveikia vos kartą iš penkiasdešimties situacijų. Ta pati sistema prastai veikia ir anksčiau bandytame „Mokka X“ modelyje, tad „Opel“ dar turi kur tobulėti.
Varikliai
Bandymo metu išmėginome 200 arklio galių ir 280 niutonmetrų turintį modelį su 1,6 litro turbobenzininiu varikliu bei mechanine pavarų dėže. To visiškai pakako, kad ne toks jau mažas „Zafira“ būtų visai vikrus. Tiesa, degalų sąnaudos važiuojant įvairiais režimais ir netaupant pasiekė 9,5 litro degalų.
Jei daug keliaujate su šeima ar tiesiog sukate nemažai kilometrų, turėtumėte rinktis dviejų litrų dyzelinį variklį su turbina. Jis tikrai nenuvils savo trauka, nes turi 170 arklio jėgų ir 400 niutonmetrų sukimo momentą ir yra gerokai ekonomiškesnis už mūsų bandytą benzininį. „Opel“ skaičiavimais, mažiausias kiekis, ką „Zafira“ šiuo varikliu gali sunaudoti – 4,7 litro dyzelino šimtui kilometrų.
„Opel“ gamintojas „Zafira“ pirkėjams pasiūlys galimybę rinktis iš plačios variklių gamos. 1,4 litro variklis bus siūlomas dviejų skirtingų galingumų – 120 ir 140 arklio jėgų. 1,6 litro motoras išvystys 150, 170 arba 200 arklio galių. Tiesa, ne visos versijos bus komponuojamos su automatine dėže. Kai kurie varikliai bus poruojami tik su mechanine transmisija.
„Opel“ nustebino savo sprendimu rinkai pasiūlyti ir dvi modifikacijas, kurios turės ir dujų įrangą. Suskystintos dujos bus montuojamos į 1,4 litro benzininį variantą su 140 arklio galių ir į dyzelinę versiją, turinčią 1,6 litro variklį ir pasiekiančią 120 arklio jėgų.
Kainos
„Opel“ paskelbė, kad pigiausias „Zafira“ modelis Lietuvoje kainuos 19 340 eurų. Už tai gausite 1,4 litro darbo tūrio benzininį variklį su mechanine šešių pavarų transmisija. Šios versijos galingumas siekia 120 arklio jėgų. „Opel“ šiam modeliui suteikia ketverių metų arba 120 000 km ridos garantiją.
Mūsų bandytas modelis su 1,6 litro turbobenzininiu varikliu, kuris pasiekia 200 arklio jėgų, kainuoja beveik 25 tūkst. eurų, o apskritai brangiausia komplektacija su galingiausiu turbodyzeliniu varikliu pirkėjo kišenę patuštins 27,5 tūkst. eurų.
Modelio versijų yra gana daug, o papildomos įrangos gausa leidžia komplektuoti savo „Zafira“ pagal jūsų pageidavimus. Tiesa, jei galvojate, ar jums reikia tarp priekinių sėdynių esančios formuojamos konsolės už papildomą kainą – gerai pamąstykite.