Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atnaujinto „Toyota Yaris“ svarbiausia žinia užkoduota po raidėmis GRMN

Vienos kartos automobilio gyvavimo amžius paprastai yra 6-7 metai, su retomis išimtimis kaip G klasės „Mercedes-Benz“ (daugiau nei 20 metų) ar „Honda Civic“ (mažiau nei 5 metai). Viduryje to amžiaus, praėjus 3–4 metams po naujo modelio pasirodymo, paprastai visuomenei pristatomas atnaujinimas – vadinamasis „feisliftas“, kuriame būna ištaisytos didžiausios naują modelį kuriant padarytos klaidos.
2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris HSD“
2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris HSD“ / „Toyota“ nuotr.

Tačiau yra gamintojų, kurie mėgsta laužyti taisykles, o vienas jų – nepatikėsite – yra konservatoriškasis „Toyota“. Kam jau kam, bet šiam gamintojui automobilių atnaujinimo laikotarpiai neįdomūs – pastaruoju metu kai kurie „Toyota“ modeliai gauna ne po vieną, o po du „feisliftus“.

Vienas pavyzdys – „Avensis“. 2009-aisiais pristatytas naujas modelis pirmą kartą buvo atnaujintas 2012-aisiais, o dar kartą – 2015-aisiais. Pati „Toyota“ abu atnaujinimus vadina „feisliftais“ ir artimiausiu metu naujos kartos modelio pristatyti neketina.

Naujas pavyzdys – „Yaris“. Trečios kartos „Toyota Yaris“ Europoje buvo pristatytas 2011-aisiais, o 2014-aisiais sulaukė vidurio amžiaus atnaujinimo. 2017-aisiais kaip ir būtų metas naujos kartos modeliui, tačiau... „Toyota“ pristatė dar vieną atnaujinimą, tad 2017 m. pasirodęs „Yaris“ vis dar tėra trečios kartos modelis, gaminamas jau septintus metus.

Tačiau „Toyota“ šią strategiją vadina sėkminga: jeigu automobilio platforma yra gera, tad kam ją keisti? Užtenka atnaujinti variklius, pavarų dėžes ir įdiegti naujausias technologijas. Ar ši strategija veikia – „Toyota“ visos Europos žurnalistus pakvietė į Olandiją išbandyti atnaujintą „Yaris“ modelį.

„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris“
„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris“

Ryškus, bet ne radikalus atnaujinimas

„Yaris“ atnaujinimas yra toks stiprus, kad pamatęs jį Ženevos automobilių parodoje (tuomet jis pirmą kartą buvo pristatytas visuomenei) pagalvojau, jog tai visiškai naujos kartos automobilis. Jo išorės išvaizda pakito, tačiau išlaikė konservatyvumą, o interjeras tapo kiek malonesnis nei ankstesnio modelio. Vis tik įsėdus į jį suvokti, kokios klasės automobilyje atsidūrei, nėra sunku.

„Toyota“ teigia, kad atnaujinto modelio kūrimui buvo investuota 90 milijonų eurų, o naujų detalių 2017-aisiais pristatytame „Yaris“ – daugiau nei 900.

Tačiau, kaip ir dera tikram „feisliftui“, tie atnaujinimai nėra radikalūs. „Yaris“ gavo atnaujintas jėgaines – dvi benzinines ir vieną hibridinę, bei šviežias pavarų dėžes (automatines ir mechanines). Dyzeliniai varikliai tokio dydžio automobilyje jau nebemontuojami – net 40 proc. „Yaris“ pardavimų Europoje sudaro benzinu ir elektra varomi modeliai (hibridai), tad „Toyota“ nemato tikslo investuoti į nepopuliarius ir taršius variklius.

„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris“
„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris“

Kita vertus, kai visi gamintojai mažina variklių darbinį tūrį ir montuoja prie jų turbinas, „Toyota“ pasirinko atvirkštinį būdą ir ne tik paliko galingiausią benzininį „Yaris“ variklį atmosferinį, bet ir padidino jo darbinį tūrį iki 1,5 l. Jis ekologiškesnis už buvusįjį 1,3 l, atitinka „Euro 6c“ taršos normas ir vartoja 12 procentų mažiau benzino – bent jau „ant popieriaus“.

Kita didesnė naujovė – susijusi su saugumu ir technologijomis. Atnaujinti „Yaris“ jau standartinėje įrangoje turi „Toyota Safety Sense“ sistemą, kurioje yra autonominis stabdymas siekiant išvengti avarijos, automatinis artimųjų-tolimųjų šviesų perjungimas, įspėjimas apie eismo juostos kirtimą bei kelio ženklų atpažinimo sistema.

GRMN

Šios keturios raidės – ne navigacinės įrangos gamintojo „Garmin“ santrumpa. Ir ne „Greito maisto namai“. Tai – „Gazoo Racing Masters of Nurburgring“. „Gazoo Racing“ yra „Toyota“ sportinių automobilių gamybos padalinys, o „Masters of Nurburgring“ šifruojama inžinierių patirtis legendinėje Vokietijos lenktynių trasoje ir automobilių pritaikymas sportui.

„Toyota“ nusprendė GRMN raides iš Japonijos išleisti į kitus žemynus ir jau Ženevos automobilių parodoje parodė „Yaris GRMN“ hečbeką, kuris turi 1,8 l variklį su kompresoriumi, išvystantį 210 AG. Motoras suporuotas su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže, varančia priekinius ratus. „Toyota“ teigia, kad toks derinys užtikrina geriausią klasėje įsibėgėjimą nuo 0 iki 100 km/val. ir greičiausią įsibėgėjimą nuo 80 iki 120 km/val. ketvirta pavara.

„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris HSD“
„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris HSD“

Šioje klasėje konkurencija itin arši: čia yra ir „Ford Fiesta ST“, „Renault Clio RS“, „Opel Corsa OPC“, „Peugeot 208 GTi“ ir dar daug apie 200 AG išvystančių modelių.

Tai yra didžiausia naujiena šiame antrą kartą atnaujintame trečios kartos „Yaris“. Žibintus ir buferius kartais pakeičia daugelis automobilių, tačiau GRMN versija – visiškai naujas požiūris į modelį, iki šiol nepažintas „Toyota“. Ilgus metus, jeigu neskaičiuosime tik placebo efektą turėjusių „T Sport“ modifikacijų, „Toyota“ kasdienių automobilių sportiškos versijos neegzistavo.

Pirmasis „Toyota Yaris GRMN“ Europos pirkėjams turėtų pasirodyti dar šiemet.

„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris HSD“
„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris HSD“

Kaip jis važiuoja?

Kur kas maloniau nei ankstesnysis „Yaris“ dėl vienos paprastos priežasties – garso izoliacijos. „Toyota“ sugebėjo išlaikyti nedidelį „Yaris“ svorį ir drauge padaryti puikią garso izoliaciją, kurios gali pavydėti ne vienas aukštesnės klasės modelis.

Tačiau išliko esminis ankstesniojo „Yaris“ trūkumas – milžiniškas apsisukimo spindulys. Atrodo, kad „Avensis“ apsisuktų tokioje vietoje, kur „Yaris“ tenka jungti atbulinę pavarą. Kodėl paliktas toks nepatogumas, „Toyota“ atstovai spaudos konferencijos metu įtikinti nesugebėjo.

„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris HSD“
„Toyota“ nuotr./2017 m. atnaujintas „Toyota Yaris HSD“

Kitas įdomus dalykas yra variklių gamoje. 1 l darbinio tūrio, 3 cilindrų variklis nėra tas, apie kurį kiltų ranka rašyti „koks fainas“. 69 AG išvystantis motoras skirtas dideliems įmonių užsakymams, o ne privatiems pirkėjams. Kita vertus, galingesnė benzininė jėgainė, 1,5 l variklis (111 AG) yra ne ką labiau jaudinantis pasirinkimas. Dėl naujausių ekologijos normų šis variklis yra antiazartiškas ir jį kur kas maloniau vairuoti su automatine CVT pavarų dėže nei su mechanine.

Tačiau „Yaris“ turi tai, ko negali pasiūlyti joks konkurentas – efektyvią hibridinę jėgainę. Niekas nesiginčys, jog „Toyota“ šiandien kuria geriausias pasaulyje hibridines jėgaines, tad „Yaris HSD“ yra geriausias hibridas savo klasėje. Jis nėra galingas, tačiau ekonomiškas, ir vairuoti hibridinį „Yaris“ kur kas smagiau nei tą, kuris turi 1,5 l benzininį variklį. „Yaris HSD“ netgi būtų galima vadinti vienu geriausių B segmento hečbekų – „Toyota“ patikimumas, aukšta išliekamoji vertė, ekonomiškumas ir saugumo/komforto įrangos gausumas nukelia japonišką mažylį aukščiau daugelio europietiškų automobilių.

Tai pastebi ir pardavėjai: kone pusė visų Baltijos šalyse parduodamų „Yaris“ automobilių turi hibridinę jėgainę, o Lietuvoje tokių – net 73 proc. Turint galvoje, kad „Yaris“ hibridas šiuo metu kainuoja ne ką daugiau nei automobilis su benzininiu varikliu, nereikėtų nustebti, jeigu šis skaičius dar augs. Geras automobilis, gera kaina, geras variklis – ko dar gali reikėti?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs