Korėjiečių gamintojui šis pirmasis hibridinis blynas nėra itin prisvilęs. Žinoma, visada galima atrasti ką buvo galima padaryti geriau, efektyviau ir pan.
Pačiais šviežiausiais įspūdžiais su 15min skaitytojais iš karto po automobilio tarptautinio pristatymo pasidalijo kolega Paulius Sviklas, jo apžvalgą galite skaityti paspaudę čia.
Šioje publikacijoje siūlome paskaityti apie tai, ar „Kia Niro“ atlieka viena iš svarbiausių hibridiniam automobiliui keliamų uždavinių – būti ekologiškam. Kai kuriais atvejais „Niro“ ekologiškas ir naudoja ypač nedaug degalų, tačiau kartais ir ne. Bet apie viską iš pradžių.
Gamintojo deklaruojamos sąnaudos
Apie tai, kad gamintojo deklaruojamos sąnaudos nuo realių gali skirtis taip kaip obuolys skiriasi nuo apelsino, 15min jau rašė anksčiau. Atskirose rinkose skiriasi ne tik degalų suvartojimo matavimo metodika, bet yra žaidžiama ir kai kuriais kitais, negražiais ir nesąžiningais dalykais.
Pirmuoju pasaulyje HUV automobiliu nuvažiavau kelis šimtus kilometrų, įdėmiau sekiau kai kurių važiavimo režimų rezultatus. Beje, jei klausiate, kas tai yra HUV, tai tas pats, kas SUV, tik vietoj S raidės atsiranda H – nuo žodžio Hybrid.
Taigi, o kokias degalų sąnaudas deklaruoja gamintojas? Su 16 colių ratlankiais automobilis turėtų sunaudoti apie 3,6 litro benzino šimtui kilometrų, o su 18 colių batais „Niro“ apetitas išaugs iki 4,4 litrų. Mūsų bandytas modelis buvo apautas didesniais ratais.
Hibridinės sistemos pliusai ir minusai
Korėjiečiai tikina šiame automobilyje panaudoję vieną dalyką, padedanti itin efektyviai išnaudoti kiekvieną benzino lašą. Tai – jau kituose modeliuose matyta sistema, kuri su navigacija geba optimizuoti variklio darbą pagal kelio reljefą.
Viskas labai paprasta – jeigu prieš jus kalnas, variklis bus optimizuotas taip, kad didesnę dalį galios atiduotų elektros motoras, o riedant nuokalnėje daugiau galios atiduos vidaus degimo variklis. Baterija, važiuojant nuokalne, bus kraunama. Gamintojas tikina, kad tai pastebimai sumažina degalų sąnaudas.
Tai vienas didžiausių šio automobilio pliusų, kai kalbame apie ekonomiškumą. Kitas, ne itin patikęs dalykas – mistiškai veikianti automobilio baterija. Kodėl mistiškai? Nes išsiaiškinti, kada automobilis važiuoja EV (tik elektra), režimu yra nelengva.
Kartais elektra tampa pagrindine automobilio galia važiuojant 80 km/val. greičiu, o kartais net lėtai judant iš vietos automobilių grūstyje dirba tik vidaus degimo motoras. Tai smarkiai padidina degalų sąnaudas rytinio ir vakarinio piko metu, tačiau kitais atvejais šį automobilį tikrai galima vadinti ekonomišku. Apie visas bandytas važiavimo sąlygas, toliau tekste.
Miesto režimas
Gamintojo deklaruojamas degalų sunaudojimas mieste: 4,4 l/100 km (18 colių ratlankiai)
Nuvažiuotas atstumas: 25 kilometrai
Važiavimo trukmė: 1 val.
Vidutinis greitis: 24 km/val.
Degalų sąnaudos: 4,6 l/100 km
Mieste, kai nėra daug automobilių spūsčių ir gatvės yra laisvesnės, važiuoti ekonomiškai su „Niro“ tikrai galima. Nereikia būti ekonomiško vairavimo profu, kad šiuo automobiliu pasiektumėte mažesnes negu 5 litrų sąnaudas šimtui kilometrų, kai važinėjamasi mieste.
Hibridinio automobilio pliusas – stabdant neišeikvojama kinetinė energija, kuri yra panaudojama baterijos krovimui. Tačiau koja kiša minėtas dalykas – elektrinis variklis įsijungia tik pačiam jam žinomu metu.
Miesto režimas (pikas)
Nuvažiuotas atstumas: 5,3 kilometrai
Važiavimo trukmė: 42 minutės
Vidutinis greitis: 7 km/val.
Degalų sąnaudos: 9,2 l /100 km
Važiuojant ryte į darbą tokiu automobiliu tikiesi, kad kelionė bus išties pigi, juk beveik visą laiką judi pėsčiojo greičiu, tad natūralu, kad pagrindinė automobilio varomoji jėga turėtų būti elektra. Dėl kažkokių priežasčių taip neatsitiko. Vidaus degimo variklis įsijungdavo pernelyg dažnai, net ir spaudžiant akceleratoriaus pedalą itin lengva koja.
Tiesą sakant, išvažiavus iš automobilių spūsties ir pasiekus kiek laisvesnį tuo metu Konstitucijos prospektą Vilniuje, borto kompiuteris rodė apie 15–16 l/100 km sąnaudas. Iki minėtų 9,2 jos sumažėjo važiuojant būtent Konstitucijos prospektu.
Kažkokia mistika – elektros baterija visą kelią buvo užpildyta 50–70 procentų, tačiau praktiškai visą laiką automobilis judėjo vien benzinu varomas.
Automagistralė
Nuvažiuotas atstumas: 90,8 kilometrai
Važiavimo trukmė: 55 minutės
Vidutinis greitis: 98 km/val.
Degalų sąnaudos: 6,2 l/100 km
Važiuojant 130 km/val. greičiu, apie tai, kad važiuojate hibridiniame automobilyje, galite pamiršti. Judant tokiu greičiu elektra įsijungia itin retai, todėl bene visą laiką dirba tik vidaus degimo variklis.
Situaciją kiek pagerina vis dar esantys kelių remonto ruožai, kur greitis ribojamas iki 50–70 km/val. greičio, o tokiu greičiu elektros energija eikvojama dažniau, negu važiuojant dvigubai greičiau.
Pažvelkime iš kitos pusės – tokio dydžio ir matmenų krosoveriui 6,2 litro vidurkis, važiuojant 130 km/val. greičiu, yra tikrai neprastas rezultatas.
Užmiestis
Gamintojo deklaruojamas degalų sunaudojimas užmiestyje: 4,5 l/100 km
Nuvažiuotas atstumas: 60,3 kilometrų
Vidutinis greitis: 69 km/val.
Važiavimo trukmė: 52 minutės
Degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km
Jeigu važinėjant mieste, rytinio ar vakarinio piko metu elektros motoras netenka prasmės, jis ją įgauna važinėjant užmiestyje. Kiekvienas sulėtinimas prieš gyvenvietes, kaimus reiškia tai, kad automobilio pagrindinė judėjimo jėga bus elektra.
To rezultatas – šiek tiek daugiau nei 5 litrų vidurkis šimtui kilometrų. Šis skaičius gali būti ir dar geresnis, tą įrodė kiti automobilių žurnalistai, važinėdami užmiesčio keliais. Kitų kolegų pasiekti rezultatai buvo 4,9 ar 5 litrai šimtui kilometrų.
Taigi, korėjietis „Kia Niro“, taip pat kaip ir kiti automobiliai, ne visada pasiekia būtent tokį rezultatą, kokį nurodo gamintojas. Vienintelis gerokai nuvylęs dalykas – važiavimas automobilių spūstyje. Visais kitais atvejais degalų sunaudojimo skaičiai puikiai pateisino lūkesčius.