Hibridinio „KIA Niro“ sąnaudų testas – ar 4 litrai šimtui kilometrų realu?

Automobilių rinkoje šių metų pradžioje atsirado naujovė – korėjiečių automobilių gamintojas „KIA Motors“ nusprendė suderinti bene populiariausią automobilių tipą su hibridine pavara. Iš šio noro gimė pirmasis hibridinis krosoveris „Kia Niro“.
HUV klasės automobilis „KIA Niro“
HUV klasės automobilis „KIA Niro“ / Dainiaus Cuberos / 15min nuotr.
Temos: 1 KIA Niro

Korėjiečių gamintojui šis pirmasis hibridinis blynas nėra itin prisvilęs. Žinoma, visada galima atrasti ką buvo galima padaryti geriau, efektyviau ir pan.

Pačiais šviežiausiais įspūdžiais su 15min skaitytojais iš karto po automobilio tarptautinio pristatymo pasidalijo kolega Paulius Sviklas, jo apžvalgą galite skaityti paspaudę čia.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./HUV klasės automobilis „KIA Niro“
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./HUV klasės automobilis „KIA Niro“

Šioje publikacijoje siūlome paskaityti apie tai, ar „Kia Niro“ atlieka viena iš svarbiausių hibridiniam automobiliui keliamų uždavinių – būti ekologiškam. Kai kuriais atvejais „Niro“ ekologiškas ir naudoja ypač nedaug degalų, tačiau kartais ir ne. Bet apie viską iš pradžių.

Gamintojo deklaruojamos sąnaudos

Apie tai, kad gamintojo deklaruojamos sąnaudos nuo realių gali skirtis taip kaip obuolys skiriasi nuo apelsino, 15min jau rašė anksčiau. Atskirose rinkose skiriasi ne tik degalų suvartojimo matavimo metodika, bet yra žaidžiama ir kai kuriais kitais, negražiais ir nesąžiningais dalykais.

Pirmuoju pasaulyje HUV automobiliu nuvažiavau kelis šimtus kilometrų, įdėmiau sekiau kai kurių važiavimo režimų rezultatus. Beje, jei klausiate, kas tai yra HUV, tai tas pats, kas SUV, tik vietoj S raidės atsiranda H – nuo žodžio Hybrid.

Taigi, o kokias degalų sąnaudas deklaruoja gamintojas? Su 16 colių ratlankiais automobilis turėtų sunaudoti apie 3,6 litro benzino šimtui kilometrų, o su 18 colių batais „Niro“ apetitas išaugs iki 4,4 litrų. Mūsų bandytas modelis buvo apautas didesniais ratais.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./HUV klasės automobilis „KIA Niro“
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./HUV klasės automobilis „KIA Niro“

Hibridinės sistemos pliusai ir minusai

Korėjiečiai tikina šiame automobilyje panaudoję vieną dalyką, padedanti itin efektyviai išnaudoti kiekvieną benzino lašą. Tai – jau kituose modeliuose matyta sistema, kuri su navigacija geba optimizuoti variklio darbą pagal kelio reljefą.

Viskas labai paprasta – jeigu prieš jus kalnas, variklis bus optimizuotas taip, kad didesnę dalį galios atiduotų elektros motoras, o riedant nuokalnėje daugiau galios atiduos vidaus degimo variklis. Baterija, važiuojant nuokalne, bus kraunama. Gamintojas tikina, kad tai pastebimai sumažina degalų sąnaudas.

Tai vienas didžiausių šio automobilio pliusų, kai kalbame apie ekonomiškumą. Kitas, ne itin patikęs dalykas – mistiškai veikianti automobilio baterija. Kodėl mistiškai? Nes išsiaiškinti, kada automobilis važiuoja EV (tik elektra), režimu yra nelengva.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./HUV klasės automobilis „KIA Niro“
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./HUV klasės automobilis „KIA Niro“

Kartais elektra tampa pagrindine automobilio galia važiuojant 80 km/val. greičiu, o kartais net lėtai judant iš vietos automobilių grūstyje dirba tik vidaus degimo motoras. Tai smarkiai padidina degalų sąnaudas rytinio ir vakarinio piko metu, tačiau kitais atvejais šį automobilį tikrai galima vadinti ekonomišku. Apie visas bandytas važiavimo sąlygas, toliau tekste.

Miesto režimas

Gamintojo deklaruojamas degalų sunaudojimas mieste: 4,4 l/100 km (18 colių ratlankiai)

Nuvažiuotas atstumas: 25 kilometrai

Važiavimo trukmė: 1 val.

Vidutinis greitis: 24 km/val.

Degalų sąnaudos: 4,6 l/100 km

Mieste, kai nėra daug automobilių spūsčių ir gatvės yra laisvesnės, važiuoti ekonomiškai su „Niro“ tikrai galima. Nereikia būti ekonomiško vairavimo profu, kad šiuo automobiliu pasiektumėte mažesnes negu 5 litrų sąnaudas šimtui kilometrų, kai važinėjamasi mieste.

Hibridinio automobilio pliusas – stabdant neišeikvojama kinetinė energija, kuri yra panaudojama baterijos krovimui. Tačiau koja kiša minėtas dalykas – elektrinis variklis įsijungia tik pačiam jam žinomu metu.

Miesto režimas (pikas)

Nuvažiuotas atstumas: 5,3 kilometrai

Važiavimo trukmė: 42 minutės

Vidutinis greitis: 7 km/val.

Degalų sąnaudos: 9,2 l /100 km

Važiuojant ryte į darbą tokiu automobiliu tikiesi, kad kelionė bus išties pigi, juk beveik visą laiką judi pėsčiojo greičiu, tad natūralu, kad pagrindinė automobilio varomoji jėga turėtų būti elektra. Dėl kažkokių priežasčių taip neatsitiko. Vidaus degimo variklis įsijungdavo pernelyg dažnai, net ir spaudžiant akceleratoriaus pedalą itin lengva koja.

Tiesą sakant, išvažiavus iš automobilių spūsties ir pasiekus kiek laisvesnį tuo metu Konstitucijos prospektą Vilniuje, borto kompiuteris rodė apie 15–16 l/100 km sąnaudas. Iki minėtų 9,2 jos sumažėjo važiuojant būtent Konstitucijos prospektu.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./HUV klasės automobilis „KIA Niro“
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./HUV klasės automobilis „KIA Niro“

Kažkokia mistika – elektros baterija visą kelią buvo užpildyta 50–70 procentų, tačiau praktiškai visą laiką automobilis judėjo vien benzinu varomas.

Automagistralė

Nuvažiuotas atstumas: 90,8 kilometrai

Važiavimo trukmė: 55 minutės

Vidutinis greitis: 98 km/val.

Degalų sąnaudos: 6,2 l/100 km

Važiuojant 130 km/val. greičiu, apie tai, kad važiuojate hibridiniame automobilyje, galite pamiršti. Judant tokiu greičiu elektra įsijungia itin retai, todėl bene visą laiką dirba tik vidaus degimo variklis.

Situaciją kiek pagerina vis dar esantys kelių remonto ruožai, kur greitis ribojamas iki 50–70 km/val. greičio, o tokiu greičiu elektros energija eikvojama dažniau, negu važiuojant dvigubai greičiau.

Pažvelkime iš kitos pusės – tokio dydžio ir matmenų krosoveriui 6,2 litro vidurkis, važiuojant 130 km/val. greičiu, yra tikrai neprastas rezultatas.

Užmiestis

Gamintojo deklaruojamas degalų sunaudojimas užmiestyje: 4,5 l/100 km

Nuvažiuotas atstumas: 60,3 kilometrų

Vidutinis greitis: 69 km/val.

Važiavimo trukmė: 52 minutės

Degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km

Jeigu važinėjant mieste, rytinio ar vakarinio piko metu elektros motoras netenka prasmės, jis ją įgauna važinėjant užmiestyje. Kiekvienas sulėtinimas prieš gyvenvietes, kaimus reiškia tai, kad automobilio pagrindinė judėjimo jėga bus elektra.

To rezultatas – šiek tiek daugiau nei 5 litrų vidurkis šimtui kilometrų. Šis skaičius gali būti ir dar geresnis, tą įrodė kiti automobilių žurnalistai, važinėdami užmiesčio keliais. Kitų kolegų pasiekti rezultatai buvo 4,9 ar 5 litrai šimtui kilometrų.

Taigi, korėjietis „Kia Niro“, taip pat kaip ir kiti automobiliai, ne visada pasiekia būtent tokį rezultatą, kokį nurodo gamintojas. Vienintelis gerokai nuvylęs dalykas – važiavimas automobilių spūstyje. Visais kitais atvejais degalų sunaudojimo skaičiai puikiai pateisino lūkesčius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos