Išgirdę elektromobilio „Jaguar I-Pace“ skleidžiamą garsą nustebsite: pagalvota ir apie „benzingalvius“

Prabangių elektromobilių rinkoje – pirmoji kregždė. Žinoma, jei neskaičiuosime „Tesla“, kurios atstovybės Lietuvoje nėra. Šią savaitę Vilniuje, „Jaguar“ salone, vieši pirmojo šio gamintojo elektromobilio prototipas „I-Pace“. O per artimiausius keletą metų tokį patį žingsnį turėtų žengti „Audi“, BMW ir „Porsche“.
Elektromobilio „Jaguar I-Pace“ pristatymas Vilniuje
Elektromobilio „Jaguar I-Pace“ pristatymas Vilniuje

15min žurnalistas lankėsi „Jaguar I-Pace“ pristatyme ir dalyvavo bandomuosiuose važiavimuose šiuo prototipu. Jo išvaizda nesikeis. Tačiau serijiniame modelyje (jį gatvėse pamatysime po gero pusmečio) veiks šiek tiek daugiau saugumo sistemų, bus „atrišta“ baterija (dabar naudojama tik iki 75 proc. jos talpos).

Iki šiol Lietuvoje užsakyti 6 elektriniai „Jaguar I-Pace“.

Pigiausios versijos kaina – 80,7 tūkst. Eur. Vidutinė (jau praturtintos komplektacijos) kaina – 100 tūkst. Eur. Brangiausia – 105 tūkst. Eur. Šiame automobilyje sumontuota aušinama 90 kWh baterija, iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 4,8 sek. Salonas – erdvus, jame, skirtingai nei tradiciniuose krosoveriuose, net ir ant galinės sėdynės puikiai išsitenka du 190 cm ūgio žmonės. Palyginimui, „Tesla Model X“ prabangiausios versijos kaina – nuo 150 tūkst. be mokesčių.

Koks įspūdis, pralėkus su vėjeliu naujuoju „I-Pace“?

Jį tikrai galima lyginti su „Tesla“, taip pat ir su „Model X“, tačiau „Jaguar“ trumpesnis (X-as – septynvietis). Tačiau dinamika, valdymo savybėmis „Jaguar“ nenusileidžia, o kartais ir lenkia „Tesla“ (pavyzdžiui, apdailos kokybe). Tikrai smagus žaisliukas!

Kaip ir reikėjo tikėtis, galima pasirinkti kelis važiavimo (taip pat pakabos ir vairo jautrumo) režimus – komfortabilų, dinamišką ir ekonomišką. Važiuojant ECO, padidėja regeneravimo stabdant galimybės. O, pasirinkus dinaminį režimą, laukia staigmena! Sumažinęs greitį iki 50 km (užmiesčio kelyje), spustelėjau iki 100 km/val. Kažkur priekyje suriaumojo variklis! Turiu omeny, vidaus degimo variklio garsą elektromobilyje.

Puikiai suvokiu, kad tai – sintetinis garsas. Bet jo juk taip trūksta „benzingalviams“, pripratusiems prie vidaus degimo variklių. Juk garsas – tai taip pat emocija, toks pat malonumas, kaip ir vairavimas.

Iš esmės toks požiūris atspindi „Jaguar“ inžinierių požiūrį į vairuotoją. Jie nori, kad elektromobilis nebūtų „kosminis laivas“ – išliktų kuo arčiau tradicinio kasdienio automobilio koncepcijos.

Štai taip atrodė 15min/Gazas transliacija iš pristatymo pirmadienį:

„I-Pace“ turas ir viešnagė Lietuvoje

JAV žurnalistai pareiškė, kad tai svarbiausias „Jaguar“ automobilis nuo legendinio „E-Type“ debiuto 1961-aisiais. Ir šis vienas labiausiai rinkoje laukiamų automobilių atvyko į Lietuvą.

Tiksliau – tęsia turą po Baltijos šalis. Keturi prototipai jau lankėsi Taline, o Vilnių visiškai elektriniai miesto visureigiai pasiekė penktadienį. Kaip ir įprasta svečiui, „I-Pace“ važinėjosi po miestą kartu su čia jau įprastais „Jaguar“ SUV‘ais „F-Pace“ ir „E-Pace“. Prisistatė kviestinei publikai ir leidosi išbandomi žurnalistų.

Du „Formulės E“ varikliai ir techniniai duomenys

Kaip teigia gamintojai, naujasis visiškai elektrinis „Jaguar“ SUV pasižymi tikro sportininko galiomis, tą užtikrina visi varantys ratai ir sportinio automobilio verta dinamika, o su visiškai įkrauta baterija elektromobilis WLTP ciklu nuvažiuoja net 480 kilometrų.

VIDEO: „Jaguar I-Pace“ prototipo bandomasis važiavimas

„Jaguar I-Pace“ yra varomas dviem nuolatinio veikimo magneto sinchroniniais elektros varikliais, kurie veikia efektyviau nei įprasti rinkoje indukciniai varikliai. Panašiai kaip ir „Formula E“ lenktyninių automobilių „I-TYPE Formula E“ varikliai, šios jėgainės generuoja 400 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, iki 100 km/h „I-Pace“ įsibėgėja vos per 4,8 sekundės.

Greitojo įkrovimo stotelė baterijas 80 procentų leistų įkrauti per 40 minučių. Įkrovimui bus naudojama nuolatinė greitoji įkrova (DC, 100 kW).

Komforto funkcijų valdymui – nauja „Touch Pro Duo“ informacinė pramoginė sistema su jutikliniu ekranu. O naujoji navigacijos sistema įvertina nustatyto maršruto topografiją, apibendrina ankstesnių kelionių įžvalgas, vairavimo stilių ir išskirtiniu tikslumu apskaičiuoja baterijos įkrovimo būseną, vairuotojui užtikrindama maksimalų pasitikėjimą automobilio galimybėmis.

Lyginant su „Velar“, išlaikyta ta pati ergonomika, tačiau atsisakyta liečiamų paviršių ant vairo – vėl grįžta prie mygtukų, nes taip patogiau.

„Jaguar I-Pace“ yra vidutinio dydžio visureigis, savo matmenimis maždaug atitinkantis „Porsche Macan“, tačiau elektromobilio komponavimo privalumai salone sukuria tiek erdvės, kad „I-Pace“ salone erdvės tiek pat, kiek „Jaguar XJ“ limuzine. Bagažinės talpa – 656 litrai, o sulanksčius sėdimąsias vietas – 1453 litrai.

„Jaguar I-Pace“ prototipai Vilniaus „Inchcape Motors“ salone viešės iki liepos 20 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų