Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Išskirtinė galimybė vairuoti dar negaminamą „Toyota Yaris“: 4-os kartos miesto spuogas su hibridine raketa

Trys cilindrai, 1,5 l variklis ir hibridinė pavara. Jau ketvirtos kartos mechaniškai paprastas, bet elektronikos prasme sudėtingas ir nepaprastai tikslus aparatas – hibridinis „Toyota Yaris“, kurio gamyba prasidės tik vasaros pabaigoje. Renginyje „Meet engineer“ (Susitikimas su inžinieriais) turėjome išskirtinę progą jį ne tik pačiupinėti, bet ir kelias valandas vairuoti „Yaris IV“ prototipą.

Tokia yra ekologijos standartų kaina: automobilių gamintojai stoja ant ausų ir blakstienų, kad atitiktų laikmečio reikalavimus. O „Toyota“ savo hibridinę pavarą tobulina jau tris dešimtmečius, nuo 1997 m. Ir pernelyg nesidairo į 100 proc. elektrinius automobilius – tiki vandenilio ateitimi.

Kokia išeitis iš padėties, kai reikia mažinti CO2?

Priminsime, ekologiniai reikalavimai nuolat didėja, ES nuo šių metų baudžia gamintojus, jei jų modelių CO2 emisijos vidurkis viršija 95 g/km. O 2035-2040 m. daugelis šalių apskritai uždraus automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą. Net Didžioji Britanija, nors ir pasitraukusi iš ES, bet diktuojanti madas.

2035-2040 m. daugelis šalių apskritai uždraus automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą.

Tad automobilių pramonės gigantams lieka vienintelis kelias – kurti mažesnius, bet tokius pat efektyvius variklius, išskiriančius mažiau anglies dvideginio. Todėl, kaip jau esu rašęs apie kito gamintojo „Puma“ modelį, turėsime pernelyg nesiraukyti, jei teks persėsti į trijų cilindrų variklius turinčius automobilius. Jei kadaise egzotika ir prabanga buvo V6 ar V8, tai dabar užrietęs nosį galės važinėti ir keturcilindrį „Prius“ vairuojantis taksistas.

Juokauju, bet šiek tiek pro ašaras. O jas uoliai šluostė „Toyota“ inžinieriai iš Japonijos ir Europos, žadėdami, kad naujasis miesto spuogas „Yaris“ bus ne tik kad ekologiškesnis, bet ir neblogesnis už pirmtaką. Ir kad bus panašus į mažą elektrinę raketą. Visa tai – naujosios Li-ion baterijos, naujos kėbulo konstrukcijos, geriau subalansuoto svorio centro (jis 15 mm žemesnis) ir naujo variklio dėka.

Ir nors automobilis dar nehomologuotas (nesertifikuotas), gamintojai tvirtina, kad ketvirtos kartos „Yario“ jėgainė gamins 16 proc. daugiau energijos, o CO2 emisija mažės 20 proc. Kaip tai įmanoma?

Inžinieriai automobilį patrumpino 5 mm, pažemino 40 mm, tačiau atstumą tarp ašių padidino 50 mm. „Yaris“ praplatėjo: ratai labiau į išorę išlindo daugiau nei 50 mm. Taip pagerėjo valdymas ir sumažėjo pasipriešinimas, šoninio slydimo galimybė.

Akceleracija, įsibėgėjimas iki 100 km/val. sutrumpėjo iki 15 proc. IV kartos „Yariui“ tereikės 10,3 sek., kad pasiektų šią ribą. Pabrėšiu, tokie rezultatai – su naujuoju 3 cilindrų varikliu.

Dabar „Yaris“ EV režimu bus galima važiuoti ir greitkelio režimu (iki 130 km/val.). Be jokio pavojaus sugadinti vidaus degimo variklį, jis galės atsijungti važiuojant ramiai, tolygiai. O variklio tepimą „miego“ metu užtikrins papildomas alyvos siurblys veikiantis tuomet, kai sukasi ratai.

Suprasti akimirksniu

  • 22 proc. parduodamų „Toyota“ modelių sudaro „Yaris“. Apie 70 proc. Europoje parduodamų „Yaris“ yra hibridiniai.
  • Didesnio jėgainės efektyvumo padeda pasiekti 20 kg lengvesnis kėbulas (10 kg sutaupoma naujos oru aušinamos baterijos sąskaita), žemesnis masės centras, geresnis balansas, sustiprintas kėbulas.
  • Trijų cilindrų 1,5 l vidaus degimo variklio šiluminio efektyvumo koeficientas – 40 proc. Taigi geresnis nei dyzelinių. Iš esmės – tai tas pats Atkinsono ciklo 2 l „Corolla“ variklis, tik turi vienu cilindru mažiau.
  • Šio variklio CO2 emisija – 64 g/km CO2 (20 g mažiau) NEDS režimu ir 86 g/km WLTP režimu (26 g mažiau). Galia – 116 AG (16 AG daugiau, nei pirmtako). Įsibėgėjimas iki 100 km/val. – 10,3 sek. (2 sek. greičiau).
  • Bandymų metu vidutinės degalų sąnaudos mišriu režimu buvo 4,1 l/100 km.
  • Naujos kartos „Yaris“ kėbulo standumas – 37 proc. didesnis.
  • Naujoji ličio jonų baterija greičiau sukaupia elektros energiją ir gali daugiau jos atiduoti. Tai gerina dinamines savybes.
  • Modelis gaminamas ant globalinės „Toyota“ platformos TNGA. Šios B klasės platforma vadinasi GA-B.

Išmanūs pagalbininkai ir prietaisų konsolė

Toyota šūkis – „Akys, žiūrinčios į kelią ir rankos, laikančios vairą“. Todėl net ir šiame mažylyje atsiras visos šiuolaikinės pagalbinės sistemos, projekcija ant stiklo, platesnė prietaisų konsolė, lengvai randami mygtukai, dar patogesnis vairas. Jis dabar įrengtas arčiau vairuotojo, šešiais laipsniais padidinant jo posvyrio kampą.

Paaiškinsiu. Vairuotojas gaus tikslią informaciją tiesiai iš trijų tarpusavyje susijusių šaltinių – ją galima matyti centriniame Toyota Touch ekrane, prietaisų skydelyje esančiame TFT daugiafunkciame ekrane ir 10 colių spalvotame projekciniame ekrane.

VIDEO: Preproduction: Toyota Yaris, 4th generation

„Yaris“ ginkluotas ne tik kamera, bet ir radarais. Todėl nuo šiol jis galės atpažinti ir netikėtai į gatvę išbėgusį pėsčiąjį, ir sankryžoje jūsų trajektoriją kertantį automobilį. O prisitaikanti traukos kontrolė ACC (Adaptive Cruise Control) veikia visai važiavimo ir greičio režimais. Kitų sistemų, kurių pavadinimus esate girdėję ne kartą, pavadinimų dėl laiko ir vietos stokos čia nevardinsiu.

Beje, svarbi detalė. Jei kai kurių vokiškų automobilių išmanioji ACC „nuskaičiusi“ nuo kelio ženklo greičio ribojimą, akimirksniu mažina greitį (dėl to kyla ir avarinių situacijų), tai „Toyota“ eina kitu keliu – greitis bus mažinamas, jei vairuotojas paspaus OK mygtuką, pamatęs ekrane pasiūlymą. Jei ne, funkcija „užmigs“. Man tokia veiksmų laisvė patinka, vairuotojas nesijaučia išmanaus automobilio įkaitas, jis tebeturi sprendimo teisę.

Trumpai užsiminsiu ir apie patogesnę sėdėseną priekyje, nes abi sėdynės patrauktos atgal 60 mm daugiau, nei dabartiniame modelyje) automobilio centro link, taip sumažinant jo svorio centrą.

Ir dar naujovė. Papildoma oro pagalvė saugos priekyje sėdinčius keleivius, kad avarijos atveju jie neatsitrenktų vienas į kitą. Pagalvės, žinoma, neišbandėme. Tačiau kiek nustebino, kad net tokiame mažame (B segmento) automobilyje vairuotojas ir keleivis nebaksnojo vienas kito alkūnėmis.

Tai – tik prototipas. Bet įspūdis tikrai geras. Tik štai kaina – kiek ji didės (nes didėja ir automobilių gamybos kaštai), kol kas neaišku. Pažadame pranešti vasarą, kai išbandysime jau serijinės gamybos ketvirtos kartos „Toyota Yaris“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?