Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Istorija, kaip „Alfa Romeo“ sportišką visureigį gamino

Prieš trisdešimt metų kai kurie automobilių gamintojai išdrįsdavo sukurti nedidelius hečbekus, kurie būdavo greitesni už daugelį aplinkinių automobilių. Jie vadinami „karštaisiais hečbekais“ ir yra kuriami dar šiandien, o pavyzdžių apstu: „Renault Clio RS“, „Volkswagen Golf GTI“, „Honda Civic Type-R“ ir t.t. Vėliau atėjo mada kurti greitus sedanus: BMW M3, „Audi S4“ ir panašūs modeliai greitai užkariavo automobilių entuziastų širdis ir tapo populiarūs. O pastarojo dešimtmečio mada – sportiški visureigiai.
„Alfa Romeo Stelvio“
„Alfa Romeo Stelvio“ / Pauliaus Sviklo / 15min nuotr.

Galima sakyti, kad automobilių gamintojai tapo iškrypėliais. Juk visureigis dar neseniai buvo ta transporto priemonė, kuri turi galingą variklį, bet dėl didelio svorio ir gabaritų yra lėta transporto priemonė bei gali pravažiuoti ten, kur eilinis sedanas sustotų. Šiandien vis daugiau visureigių konkuruoja su sedanais pastarųjų sferoje – greityje.

Įsivaizduojate Žydrūną Savicką 400 metrų bėgime? Ne? Pažiūrėkite į gatvę: panašiai atrodo dabartiniai visureigiai – sunkūs, nerangūs, lėti, bet vaizduojantys sportiškus.

Net „Porsche“ su pirmosios kartos „Cayenne“ nepavyko sukurti sportiško visureigio, o ką jau kalbėti apie desperatiškus „Audi“ ar BMW bandymus. Tik mažesnysis „Macan“ jau gali vairuotojui suteikti pakankamai adrenalino tiek lenktynių trasoje, tiek lengvoje bekelėje, tačiau kito tokio egzemplioriaus nėra. Bent jau nebuvo iki šių metų.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ženevoje – naujojo „Alfa Romeo Stelvio“ premjera
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ženevoje – naujojo „Alfa Romeo Stelvio“ premjera

Vienas italų gamintojas prieš metus pristatė sedaną, kurio pati lėčiausia modifikacija yra verta sportiško automobilio vardo, o galingiausia nusipelnė tiesioginio lyginimo su sportiškų sedanų etalonu – BMW M3. Tas gamintojas – „Alfa Romeo“, o stebuklingasis sedanas – „Giulia“.

Šiemet „Alfa Romeo“ toliau skelbia atnaujinimus ir pristatė visureigį „Stelvio“. Kuris, anot italų, yra sportiškiausias visureigis rinkoje. Ar tikrai?

Ne. Pavyzdys, kaip tuo įsitikinti, labai paprastas: kelias valandas pasivažinėkite su galingiausiu „Stelvio“ (turinčiu 280 AG benzininį variklį), išbandykite jo valdymą įvairiausiais režimais ir kitą funkcionalumą. Tada paskambinkite į „Porsche“ saloną ir pasivažinėkite su pačiu silpniausiu „Macan“. Skirtumas – kaip tarp „Lietkabelio“ ir „Žalgirio“.

Vokiškas inžinerijos šedevras vis dar yra aukštumoje: joks visureigis nė per mylią nepriartėjo prie „Macan“ sportiškumo ir kasdieninio universalumo. Tačiau „Alfa Romeo“, panašu, yra arčiau nei kiti.

Vienintelė „Stelvio“ problema yra ta pati, kaip ir „Giulia“ – kaina. Pusėtinai sukomplektuoto „Giulia“ sedano kaina, įvertinant nusidėvėjimą, susilygina su trečios serijos BMW. Tuo tarpu vidutiniškai sukomplektuotas „Stelvio“ jau pereina į bazinio „Macan“ zoną, tačiau karalius čia – tik vienas.

Tai ne kritika „Alfa Romeo“ – „Stelvio“ puikus automobilis. Bet jeigu jau ieškote visureigio už didesnę nei pusės šimto tūkstančių eurų sumą, po visų gražiausių automobilių išbandymo užsukite ir į „Porsche“ namus. O jeigu ruošiatės išleisti trečdaliu mažiau, „Stelvio“ rimtų konkurentų neturi.

Kita vertus, pusę tūkstančio AG išvystantis „Giulia Quadrifoglio“ sedanas jį bandžiusius žurnalistus sužavėjo ir ne vienas jų neslėpė – tai yra geresnis pasirinkimas nei BMW M3. Tad gal ir „Stelvio Quadrifoglio“ gali rimtai pasispardyti prieš „Macan Turbo“?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos