Naujo automobilio bandymuose Barselonoje dalyvavo ir 15min žurnalistas, tad įspūdžiai apie pirmąjį KIA hibridinį automobilį – patys šviežiausi.
Kodėl hibridas?
KIA pastaraisiais metais padarė daug netikėtų dalykų: retas gamintojas pirma pristato elektromobilį (pernai Lietuvoje pasirodė „KIA Soul“), o po to – visą gamą hibridinių modelių (šiemet savo eilės dar sulauks „Niro Plug-in“ bei „Optima Plug-in“). Korėjiečiai taip pat drįso krosoverį, kuris iš principo nėra ekologiška transporto priemonė, padaryti kiek įmanoma labiau „žaliu“. Galų gale, jie tą krosoverį padarė tokio dydžio, kad jis turi itin mažai tiesioginių konkurentų.
Ar „Niro“ sulauks sėkmės Lietuvoje, atsakyti galima jau dabar – ne. Pažiūrėkite į naujų „Toyota Prius“ pardavimus – jų pernai buvo įregistruoti trys. Greičiausiai vienženklis skaičius laukia ir KIA gaminio – lietuviams ekologija nerūpi, finansinių paskatų rinktis tokį automobilį taip pat nėra, važiavimo komfortas ir tyla nėra svarbiausias argumentas, o daugiau priežasčių hibrido pirkimui kaip ir nėra.
Tačiau tai toli gražu nereiškia, kad naujasis KIA nenusipelno dėmesio – šiame modelyje yra keli sprendimai, kurie daro jį itin patraukliu ir išskiria iš kitų hibridinių modelių.
Prognozuoja kelią
Bene didžiausias „Niro“ išskirtinumas iš kitų Lietuvoje parduodamų hibridų – jo dydis. Jis yra nedidelis krosoveris, kaip „Honda HR-V“ ar „Nissan Juke“, o tokių hibridų tiesiog nėra. Vienintelis krosoveris, turintis hibridinę pavarą – „Toyota RAV4“, žaidžiantis kitoje dydžio, komforto ir kainos dimensijoje.
Kita įdomi ir naudinga KIA savybė – ekonomiškumas. Pagal gamintojo pateikiamus duomenis, „KIA Niro“ šimtui kilometrų suvartoja apie 4 litrus benzino. Tai nėra nelogiškas skaičius – jis netgi pasiekiamas gana lengvai. Viena to priežasčių – atnaujinta navigacinė įranga ir KIA gebėjimas prognozuoti kelio reljefą.
Kaip tai veikia? Žinodama, kad už kelių šimtų metrų laukia nuokalnė, „KIA Niro“ naudoja maksimaliai daug elektros baterijos pajėgumų, o benzininio variklio darbą sumažina iki minimumo. Prieš įkalnę – priešingai, baterija taupoma.
Kas iš to? Nuokalnėje elektros baterija įkraunama greičiausiai, o įkalnėje elektros pajėgumų reikia labiausiai. Tinkamai išnaudojant reljefo nelygumus, automobilis vartoja keliais procentais mažiau degalų.
Dar vienas išskirtinumas – tempimo galia. Prie „KIA Niro“ galima prikabinti iki 1,3 tonos sveriantį sąstatą – tiesa, tokią funkciją privalu užsisakyti kaip papildomą įrangą.
Pavaros!
Didžiausias KIA privalumas yra pavarų dėžė. Čia, priešingai nei beveik visuose kituose hibridiniuose modeliuose, sumontuota paprasta 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Su tikromis pavaromis, su adekvačia reakcija į akceleratoriaus paspaudimą ir normaliu variklio garsu staigiau įsibėgėjant. Tai paverčia „Niro“ mašina, kurioje kiekvienas smarkesnis akceleratoriaus paspaudimas nėra tragedija ausims, kas nutinka variatorių turinčiuose hibriduose.
Kita vertus, nuo to „KIA Niro“ netampa itin smagiai vairuojama mašina. Pedalai vis tik yra tarsi „guminiai“, vairas atjungtas nuo bet kokio ryšio su keliu, o pakaba sportiškumu nekvepia.
Kaip ir kitų gamintojų hibridai, „Niro“ aprūpintas turtinga komforto įranga – pradinė jo kaina, kuri sieks apie 23 tūkst. eurų, dažnam pirkėjui taps ir galutine: bazinės įrangos modelis turės multimedijos įrangą, šildomas sėdynes, lietus ratlankius, krūvą saugumo įrangos ir daug kitų privalumų.
KIA atstovai gyrėsi, jog inžinieriams pavyko pagerinti garso izoliaciją ir tai yra tiesa: „Niro“ salone triukšmo lygis itin mažas. Aerodinaminio triukšmo – minimumas, o variklio garso išvis nėra. Vienintelis didelis triukšmo šaltinis yra padangos: standartinėje „Niro“ įrangoje montuojamos ekonomiškos padangos, kurios skleidžia stiprų riedėjimo garsą. Pakeitus jas į komfortiškesnes, automobilis vartotų keliais procentais daugiau degalų, tačiau tokią auką pasirinktų kiekvienas, mašiną dažniau naudojantis užmiestyje.
Ateityje jų daugės
„Hyundai-KIA“ koncernas pasiryžęs rimtoms investicijoms į ekologiškas technologijas. KIA jau turi „Soul“ elektromobilį bei „Niro“ hibridą, o iki 2017-ų pabaigos savo gamoje turės ir du iš elektros rozetės įkraunamus hibridus, kurie vien elektra galės įveikti apie 50 kilometrų: „Niro plug-in“ ir „Optima plug-in“.
„Hyundai“ savo ruožtu neatsilieka: rudenį Lietuvoje pasirodys „Ioniq“ hečbekas, naudojantis tą pačią platformą kaip ir „Niro“. Skirtumas tas, kad „Ioniq“ turės ne tik paprastą hibridinę bei „plug-in“ versijas, bet ir visiškai elektra varomą modifikaciją.
Pasak KIA atstovų, 2023 metais kas penktas Europoje parduodamas automobilis bus hibridas, tad šiai tendencijai jie pradeda ruoštis jau šiandien ir iki 2020-ų metų KIA gamoje bus 11 „žalių“ automobilių. Benzininį ir elektrinį variklius turintys automobiliai turėtų atimti didelę rinkos dalį iš dyzelinu varomų transporto priemonių – tai neįvyks tik šalyse, neturinčiose prieš neekologiškas mašinas nukreiptos mokesčių politikos. Kaip, pavyzdžiui, Lietuvoje.
Apie konkurenciją
Galiausiai vertėtų apžvelgti „Niro“ konkurentus, kurių yra... Nulis. Žiūrime į hibridinius automobilius? „Toyota Prius“ yra gerokai didesnis ir 6 tūkst. eurų brangesnis, „Toyota RAV4“ labai didesnis ir dar daugiau brangesnis, „Toyota Auris“ – kiek didesnis, o kaina – panaši, tačiau jis ne krosoveris, o „Toyota Yaris“ – per mažas.
Tad nori to ar nenori, „Niro“ stoja į kovą su kitų mažų krosoverių gvardija kaip „Honda HR-V“, „Mazda CX-3“, „Nissan Juke“ ir kitais.
Reziumė čia paprastas: analogiškai sukomplektuotas benzininis „Niro“ konkurentas kainuos mažiau, tačiau valgys dvigubai daugiau degalų. Analogiškai sukomplektuotas dyzelinis konkurentas kainuos daugiau, tačiau valgys tiek pat degalų ir bus kur kas dinamiškesnis.
„KIA Niro“ techniniai duomenys | |
---|---|
Benzininis variklis | 1,6 l GDI |
Elektrinis variklis | 240 V, 42 kW |
Bendra sistemos galia | 141 AG |
Sukimo momentas | 265 Nm |
Pavarų dėžė | 6 laipsnių automatinė DCT |
Baterijos talpa | 1,56 kWh |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) (18 colių ratai) | 4,4 / 4,5 / 4,4 l/100 km |
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) (16 colių ratai) | 3,8 / 3,9 / 3,8 l/100 km |
CO2 emisija (miestas/užmiestis/vidutinės) (18 colių ratai) | 100 / 103 / 101 g/km |
CO2 emisija (miestas/užmiestis/vidutinės) (16 colių ratai) | 87 / 89 / 88 g/km |
Ilgis/plotis/aukštis | 4 355 / 1 805 / 1 545 mm |
Ratų bazė | 2 700 mm |
Bagažinės talpa | 427 – 1 425 l |
Bazinio automobilio kaina | Apie 23 000 Eur |
Bandyto automobilio kaina | Apie 26 000 Eur |
Garantija | 7 metai/150 000 km |