Naujasis „Ford S-Max“: segmento pionierius išlieka pirmūnu

Prieš dešimt metų „Ford“ strategai sugalvojo, kad žmonės norėtų vairuoti automobilį, kuris atrodo kaip universalas, tačiau iš tikro yra vienatūris – taip 2006 metais gimė „S-Max“. Idėja sukryžminti du automobilius buvo stulbinanti – pirmosios kartos „Ford S-Max“ laimėjo krūvas apdovanojimų įvairiose šalyse, tapo Europos ir Lietuvos metų automobiliu. 2015-ųjų antras ketvirtis – data, kai „Ford“ savo klientų teismui pristato antrosios kartos „S-Max“. Ar jis išlaikė savo pirmtako novatoriškumą, aštrų dizainą ir sportiškas savybes? Įvertinti modelio pažangą buvome pakviesti į Frankfurtą, kur vyko išankstiniai „S-Max“ bandymai žurnalistams.
„Ford S-Max“
„Ford S-Max“ / „Ford“ nuotr.

Prie vairo sėdau neturėdamas jokios išankstinės nuomonės ir kiek nusižengdamas nerašytoms automobilių bandymų taisyklėms: nesu vairavęs pirmos kartos „Ford S-Max“. Ar jis ekonomiškesnis, erdvesnis ir visoks kitoks -esnis, pasakyti negaliu, tačiau vienas kolega išskyrė patobulėjusią garso izoliaciją: važiuojant Vokietijos greitkeliais, problemų susikalbėti salone nėra. Net ir prie 160 km/val. vairuotojui lengva girdėti gale ramiai kalbantį keleivį. 

Kaip atsakingas eismo saugumo keliuose propaguotojas, galiu pasakyti, kad šita savybė yra nereikalinga – juk nė vienas automobilio pirkėjas Lietuvoje tiek nevažiuos, ar ne? Tačiau būdamas realistu, galiu užtikrinti: problemų susikalbėti neturėsite ir prie 180 km/val. 

Pasirodė keista, tačiau tokiu dideliu greičiu „S-Max“ važiuoja be priekaištų. Nėra tokio „plaukiojimo“, kaip kitais vienatūriais – kad ir pačiu „Ford Galaxy“ ar „Volkswagen Sharan“. Didelis automobilio svoris šiuo atveju nėra minusas, jis tik prideda stabilumo greitkelyje užėjus vėjo gūsiams.

„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“
„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“

Automobilis apie savo svorį primena pirmame negreitame posūkyje, kurį, po malonios patirties greitkelyje, tikiesi įveikti greitai, tačiau „S-Max“ tik surėkia „Ei, aš gi sveriu dvi tonas. Še tau „understeerą“. Gali montuoti kokias tik nori padangas, bet kokio dydžio ratus – šiuo atveju negelbėjo net žemo profilio „Continental Sport Contact 5“ ant 19 colių skersmens ratų. Fizikos dėsnių neapeisi.

Tuščias „S-Max“ sveria apie 1 700 kg, bet tai nėra blogas rezultatas tokio dydžio automobiliui – panašaus ilgio, tačiau mažiau erdvės turintys universalai neretai sveria tiek pat ar daugiau.

„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“
„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“

O kam septynios vietos?

„Ford S-Max“ pagrindinė mintis – sportiškas septynvietis, tačiau tiek sėdimų vietų jis turi tik „ant popieriaus“. Jeigu vidurinėje eilėje keleiviai sėdi patogiai (sėdynės čia – slankiojančios), tai trečioje eilėje tilpti fiziškai neįmanoma.

Be to, septynvietis „S-Max“ turi mažesnę bagažinę nei penkiavietis ir negali turėti normalaus atsarginio rato.

Septynių sėdimų vietų privalumai? Kai reikia į automobilį sukišti daugiau nei 5 žmones, mažiausiai du iš jų turi kankintis dėl vietos trūkumo. Vargu ar reikia už tai mokėti kelis šimtus eurų – uošvienei taksi iškviesti bus pigiau.

„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“
„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“

Tai nėra autoriaus išsigalvojimai. Pasak „Ford“ pardavėjų, nemažai „S-Max“ ar „Grand C-Max“ klientų septynias sėdimas vietas panaudoja du tris kartus per metus. Jeigu reikia normalių septynių vietų, žiūrima į „Ford Galaxy“ pusę. Elementaru, tačiau pravartu

Naujame „S-Max“ galima išskirti vieną lietuviams ypač patiksiantį dalyką – automobilio slenksčių apsaugą. „S-Max“ durelių apačia yra apgaubta rupiu plastiku ir visiškai uždengia mašinos slenkstį. 

Pagrindinis to privalumas aktualus daugeliui pasaulio gyventojų: visada švarus automobilio slenkstis leis nesikeikti įlipus ir netyčia koja palietus purviną mašinos dalį. Kitas privalumas kiek daugiau aktualus Lietuvai – rūdys. Automobilių slenksčiai ir durelių apačios yra jautrios vietos, dažnai kenčiančios nuo nedidelių akmenų, kurie pramuša dažų sluoksnį ir tos automobilio vietos nuo drėgmės ir druskų pradeda rūdyti. Jeigu slenkstis padengtas plastmase, rūdyti jis nepradės.

„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“
„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“

„S-Max“ turi dar dvi elektronines technologijas, kurias po penkerių metų išvysime daugelyje automobilių. Pirmoji – išmanus maksimalaus greičio ribotuvas. Daugelyje automobilių yra dvi panašios funkcijos – greičio ribotuvas ir kruizo kontrolė. Pirmasis neleidžia viršyti kažkokio greičio, antrasis išlaiko pastovų greitį. Kruizo kontrolė ne viename modelyje jau tapo „aktyvia“ – ji stebi priekyje važiuojančius automobilius ir neleidžia labai arti jų privažiuoti.

„Ford“ vienatūryje pristatytas išmanus greičio ribotuvas. Paprastas greičio ribotuvas yra visiškai nesąmoninga funkcija, tačiau dabar jį vairuotojai pamėgs labiau nei mažas degalų kainas. 

„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“
„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“

Išmanus greičio ribotuvas taip vadinamas ne be reikalo – jis skenuoja aplinką ir atpažįsta greitį ribojančius kelio ženklus. Važiuoji 120 km/val. ir staiga leistinas greitis sumažėjo iki 100 km/val.? Vaizdo kamera tai užfiksuoja, tada siunčia užklausą automobilio navigacijai, ir jeigu ji, remdamasi turimais žemėlapiais, patvirtina, kad toje vietoje leistinas greitis išties mažėja, „S-Max“ be vairuotojo įsikišimo pristabdo iki 100 km/val.

Naudojantis tokia sistema, gauti baudą už greičio viršijimą tampa praktiškai neįmanoma. Jeigu „Volvo“ šūkis yra „Nuo 2020-ųjų nė vienas „Volvo“ važiuojantis žmogus nežus ir nebus sunkiai sužeistas“, tai „Ford“ galėtų garsiai rėkti „Nuo 2020-ųjų nei vienas „Ford“ vairuotojas negaus baudos už greičio viršijimą“. 

„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“
„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“

Kitas protingas dalykas, kurio šiandien „S-Max“ dar neturi – vairo jautrumas. Bet koks automobilis šiandien gali pasigirti kintamu vairo jautrumu, priklausančiu nuo važiavimo greičio – kuo jis didesnis, tuo vairą sukti sunkiau. 

„Ford“ žengė dar vieną žingsnį į priekį ir pristato kintamą vairaračio apsisukimo dažnį. Slankiojant automobilių stovėjimo aikštelėje, užteks pasukti vairą 180 laipsnių, kad automobilio ratai būtų maksimaliai susukti, tuo tarpu dideliu greičiu lekiant greitkelyje, nedidelės korekcijos vairu automobilio važiavimo trajektorijos nepaveiks. Taip užtikrinamas didesnis stabilumas greitkelyje.

„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“
„Ford“ nuotr./„Ford S-Max“

Žinoma, tai nėra didelė inovacija, tačiau „Ford“ pasaulyje tai – naujovė. Įdomu, kad ji bus pradėta montuoti į antrą didžiausią „Ford“ modelį – „S-Max“. Kodėl ne „Fiesta“, kuri mieste statistiškai įveikia daugiau kilometrų nei „S-Max“, o užmiestyje stabilumo jai reiktų labiau?

Atsakymas čia turbūt paprastas – sistemos kaina. „Fiesta“ pirkėjams keli šimtai eurų sudaro kelis procentus mašinos kainos, tuo tarpu „S-Max“ – du tris kartus mažiau.

„Ford S-Max“ nėra pigus, niekada toks ir nebuvo – jo pradinė kaina viršija 30 tūkst. eurų, o gera komplektacija pridės dar keletą. Labai artimų konkurentų jis neturi, o kaip automobilis šeimos vyrui, kuris jaunystėje vaidino lenktynininką ir vairavo „Toyota Celica“ kupė, jis yra idealus. 

„Ford S-Max“ techniniai duomenys
Variklis 2.0 l „EcoBoost“, benzininis
Galia 240 AG
0-100 km/val. 8,4 sek.
Maks. greitis 224 km/val.
Pavarų dėžė Automatinė, 6 laipsnių
Degalų sąnaudos (miestas/užmiestis/vidutinės) 10,3/6,5/7,9 l/100 km
Masė (tuščio automobilio/maksimali) 1 704/2 510 kg
Maksimali tempiama masė 1 800 kg
Ilgis/plotis/aukštis 4 796/1 916/1 655 mm
Ratų bazė 2 849 mm
Apytikslė modelio kaina 33 tūkst. €

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų