Vos nusileidus Frankfurto oro uoste mus pasitiko išrikiuoti naujieji „Insignia“ modeliai. Čia buvo galima rinktis iš skirtingų variacijų – benzininių ir dyzelinių variklių, turinčių mechanines arba automatines pavarų dėžes.
Pirmajai bandomųjų važiavimų daliai nusprendžiau pasirinkti dviejų litrų darbo tūrio dyzelinį variklį su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Tačiau vos įsėdęs ir dar nepradėjęs važiuoti pirmiausia pajutau, kad naujasis modelis yra kiek erdvesnis už pirmtaką. Susireguliavau vairuotojo sėdynę ir mikliai peršokau į galą.
Man, kaip į krepšininką visai nepanašiam žmogui, čia vietos gerokai daugiau nei pakankamai. Būtent tai „Opel“ ir deklaruoja – naujojo „Insignia“ ratų bazė yra beveik 10 centimetrų ilgesnė, tad natūralu, jog daugiau vietos čia turi gale sėdintys keleiviai. Beje, nors „Insignia“ stogo linija tapo kiek žemesnė, tačiau viduje padaugėjo vietos į plotį – keleiviams nereikės ramstytis pečiais.
Pirmoji bandomojo važiavimo dalis mus vedė greitkeliu iki Riuselsheime įsikūrusios „Opel“ gamyklos, tad intensyviame eismo sraute dviejų litrų darbo tūrio dyzelinis variklis buvo tikrai gyvybingas ir leido jaustis komfortiškai keičiant eismo juostas bei lenkiant lėtesnius eismo dalyvius.
Aišku, prie tos dinamikos prisideda ir beveik 200 kilogramų mažesnis už praėjusios kartos modelį svoris.
Beje, gerą įspūdį paliko garso izoliacijos kokybė. Net ir važiuojant gana aukštais sūkiais ausies nerėžia nuobodus dyzelinio variklio garsas.
Dabartinį variklio garsą galėčiau palyginti su „Lounge“ stiliaus muzika. Ji groja kur nors fone, tačiau jos tarsi ir negirdi. Būtent toks, neįkyrus, yra ir šis dyzelinis variklis su gera garso izoliacija aplink.
Šitaip pasiekėme Riuselsheime esančią „Opel“ gamyklą. Joje buvo surengta spaudos konferencija ir detaliau pristatytas naujasis „Insignia“ modelis. Beje, šioje gamykloje jau dabar gaminami naujieji „Insignia“.
Ir nors gamybos procesą įamžinti draudė griežtos vidaus tvarkos taisyklės, tačiau savo akimis išvysti, kaip nuo nulio iki važiuojančio automobilio surenkamas koks nors modelis – išties įdomu. Beje, per dieną šioje gamykloje surenkama beveik 800 vienetų įvairių „Opel“ modelių.
Gamintojas akcentavo, kad „Insignia“ interjere ir išorėje atsispindi konceptinio „Monza“ bruožai. Tai labiausiai pastebima žvelgiant į prietaisų skydelį ir automobilio žibintus.
Beje, žibintų pristatymas gamykloje buvo surengtas tamsioje patalpoje. Čia vaizdžiai pademonstruota, kokie yra naujųjų „IntelliLux LED“ žibintų privalumai. Gamintojas pabrėžia, kad būtent naujieji žibintai yra tai, ką vairuotojas turėtų pamiršti. Jie veikia visiškai išmaniai ir autonomiškai, priklausomai nuo eismo srauto ar intensyvumo.
Puikus šių žibintų išmanumo pavyzdys – ilgųjų šviesų darbas. Naktį važiuojant nuošaliame keliuke ilgosios šviesos gali apšviesti 400 metrų atstumą.
Tačiau, jei iš priekio pasirodys kitas automobilis, šviesos srautas bus išskaidytas taip, kad ilgosios šviesos švies greta iš priekio atvažiuojančio automobilio, o būtent ties automobiliu bus suformuojamas trumpųjų šviesų tunelis. Vienu šūviu – du zuikiai. Ir vairuotojas neakinamas, ir užtikrinamas geras matomumas šonuose. Deja, kadangi naktinių bandomųjų važiavimų nebuvo, įvertinti šios sistemos realiame eisme neturėjome galimybės.
Po pristatymo gamykloje pajudėjome į antrąją bandomųjų važiavimų dalį ir čia jau buvo galima išbandyti automobilio dinamiką ir važiuoklę. Maršrutas vedė vingiuotais, tačiau gana greitais vietinės reikšmės keliais, kur mažai eismo.
Čia „Insignia“ leido suprasti, kad vairuoti šį modelį galima ir gana sportiškai, tačiau išsaugant komfortą.
Kiek anksčiau Škotijoje teko bandyti „Opel Mokka X“, tačiau tuomet nuvylė per minkšta amortizacija, kada kai kur amortizatorių eiga „suvaikščiodavo“ visu šimtu procentų. „Insignia“ modelyje to nė karto nepajutau, nors nelygumų buvo įvairiausių.
Automobilis nesiūbuoja, ant kelio laikosi tvirtai, yra klusnus judesiams vairu, tačiau drauge yra pakankamai minkštas. Panašu, kad vokiečių teiginiai apie sportiškumo ir komforto balansą nėra iš piršto laužti.
Beje, per bandomuosius važiavimus taip ir neteko išbandyti versijos, kuria gamintojas per pristatymą gamykloje didžiavosi. Tai galingiausia versija, išvystanti net 191-o kilovato galią, turinti turbo benzininį variklį, automatinę aštuonių laipsnių greičių dėžę ir visus varomuosius ratus.
„Opel“ deklaruoja, kad būtent ši „Insignia“ versija yra pati sportiškiausia iš visų, mat naujoji „Twinster“ sukimo momento paskirstymo tarp ratų sistema leidžia vairuotojui visiškai saugiai slysti šonu ant drėgnos dangos. Tačiau tai tik ir liko „ant popieriaus“, mat jokioje uždaroje ir saugioje trasoje, kur būtų galima tuo įsitikinti, „Opel“ bandymų nesurengė.
Antrąją bandymų dieną nusprendžiau, kad dyzelinį variklį išbandžiau jau pakankamai ir galiu pareikšti, kad jis tikrai vertas pagyrimo. Kada variklis yra geras? Tuomet, kai nereikia galvoti apie jo galingumą.
Galios nėra per daug, bet jos ir netrūksta. 125 kilovatų jėgos yra tikrai apstu ir tai leidžia susikoncentruoti į vairavimą, negalvojant apie tai, kad kokiam nors manevrui to galingumo gali būti per mažai.
Kiek kitaip galiu atsiliepti apie 1,5 litro benzininį variklį su turbina ir automatine pavarų dėže. Važiuojant Frankfurto gatvėmis į oro uostą miesto eisme šis variklis jokių abejonių man nekėlė ir 104 kilovatų galia atrodė pakankama, tačiau norėdamas važiuoti sportiškiau jautiesi nevisavertiškai.
Juk visi žino tą jausmą, kai nuspaudi akceleratorių ir viskas vyksta tarsi sulėtintame filme. Būtent tai kiek prieštarautų „Opel“ kalboms apie sportiškumą, tačiau ne visi modeliai sukurti tik dinamikos norintiems vairuotojams. Solidaus amžiaus žmogui, kuriam patinka ramus vairavimas, toks variklis yra daugiau nei pakankamai.
Trūkumai? Naujojo „Zafira“ salono medžiagos ir surinkimo sprendimai yra ne pačios aukščiausios kokybės, o štai „Insignia“ pasižymi maksimaliai kruopščiai surinktu ir prabangiai atrodančiu salonu.
„Mokka X“ turi per minkštą važiuoklę ir kai kur įsisiūbuoja per daug, o „Insignia“ naudojama patobulinta „FlexRide“ sistema yra tai, kas vairuotojui ir jo keleiviams kelia pačius geriausius jausmus. Ši sistema pritaiko amortizatorių, vairo ir greičių dėžs, jei ji automatinė, darbą prie tokio vairavimo režimo, kokį pasirenka vairuotojas.
Net nėra abejonių, kad „Opel Insignia“ atras savo pirkėją. Taip, kaip savo namus atrado ir beveik milijonas praėjusios kartos modelių. „Insignia“ taiko į tą pačią kategoriją, kaip ir „Škoda Octavia“, „Volkswagen Passat“, „Ford Mondeo“, „Volvo S60“, „Mazda 6“ ar „Kia Optima“.
Pradinė naujojo „Insignia“ kaina Lietuvoje sieks 19 360 eurų. Už tai gausite 1,5 litro turbo benzininį variklį su mechanine, šešių laipsnių pavarų dėže ir Start/Stop sistema bei priekiniais varomaisiais ratais.
Pats brangiausias gamoje bus 2 litrų turbo dyzelinis, 154 kW pajėgumą išvystantis modelis, poruojamas su aštuonių laipsnių automatine transmisija ir visais varomaisiais ratais. Maksimaliai sukomplektuotas jis kainuos beveik 32 tūkstančius eurų.
Vos kiek mažiau kainuos ir pats galingiausias, 191-o kilovato galią išvystantis turbo benzininis modelis su automatine pavarų dėže ir visais varomaisiais ratais.