Patys kiečiausi didelių pikapų ir visureigių vairuotojai mane iškart bandys pribaigti kritikos lazda: ar galima lyginti europinį, 2 l dyzeliniu varikliu varomą ir prašmatniom apdailos detalėm išgražintą „Ford Ranger Raptor“ su Amerikos legenda „Ford F 150 Raptor“? Juk čia nerasite įspūdingos 3,5 l V6 jėgainės, automobilis nuglaistytas pagal visus ekologinius reikalavimus.
Vis dėlto net „Top Gear“ komanda sutinka, kad europietiškąjį ir amerikietiškąjį „Raptor“ sieja ta pati DNR. Tai – ne tik masyvumas, pūsti sparnai, agresyvios grotelės, didesni ratai, bet ir galimybė rinktis vieną iš šešių važiavimo režimų, atsižvelgiant į poreikius ir kelio paviršių: „Normalus“, „Sportinis“, „Žolė“, „Žvyras ir sniegas“, „Purvas ir smėlis“, „Uolos“ ir bekelės sąlygoms pritaikyto „Baja“.
Šį režimą teko išbandyti Kroatijos uolynuose ir smėlynuose. Rauna stogą, kai važiuoji iki 100 km/val. per kupstus ir akmenis. Šis pikapas tikrai galėtų būti Dakaro žurnalistų automobilis: gana patogus, bet pravažumo jam netrūksta. Ir, žinoma, turi visas reikalingas diferencialų blokavimo funkcijas.
Pravažumą užtikrina ne arklio galios o geras sukimo momentas.
Kaip sako automobilio kūrėjai, pravažumą užtikrina ne arklio galios o geras sukimo momentas. Šis 2 l dyzelis išvysto 213 AG ir maksimalų 500 Nm sukimo momentą.
Neslėpsiu, bent jau aš tokį automobilį rinkčiausi ir dėl stiliaus, o ne vien pravažumo. Nes jis ir atrodo kaip tikras roplys. „Raptor“ – agresyvus, savo ratais tarsi apglėbęs žemės rutulį. Garantuoju, Lietuvos keliuose sutikti kitą tokį patį didelį ir stilingą – labai mažai šansų. Nes kaina prasideda nuo 53 tūkst. Eur. Kuo jis skiriasi nuo gerokai pigesnio paprasto „Ranger“ už 25-30 tūkst. Eur? Gal rasite atsakymą peržiūrėję filmuotą pasakojimą?
Kas labiausiai nustebino, vairuojant „Ford Ranger Raptor“? Pakabos darbas, ypač važiuojat baja režimu dideliu greičiu labai nelygiu keliu. Žinoma, reikia dirbti vairu, tačiau nepriklausoma pakaba ir FOX amortizatoriai suteikia nepakartojamų įspūdžių, skriejant smėlynais.
Automobilio vidus – taip pat pripumpuotas steroidų. Dominuoja ST line apdailos elementai – net raudona sportiškumą simbolizuojanti linija ant vairo ir juodos lubos. Sportiškos sėdynės.
Susipažinkite su techniniais duomenimis ir balsuokite apklausoje už favoritą:
Ford Ranger Raptor | |
Variklis | 2.0L Panther 213PS |
Maks. galia, AG;kW;aps./min. | 213 AG/ 157 kw |
Maks. sukimo momentas, Nm;aps./min. | 500 |
Įsibėgėjimas iki 100 km/val., sek. | |
Maksimalus greitis km/val. | 170 |
Degalų sąn. (ES), m/u/v, l/100 km | 10,8 |
Pigiausio modelio kaina EUR | 25 440 |