Tyrimą užsakė „Daimler“ koncernas, siekdamas išsiaiškinti kiek tikslinga investuoti į elektromobilių vystymą. Jo atstovai patys dalyvavo tyrimo metu. „Daimler“ atstovavo grupė darbuotojų, kurie specializuojasi komponentų ir atsarginių dalių gamybos grupėje.
Elektromobilių kainos didės dėl didėjančių naudingų iškasenų kainų. Brangių metalų, reikalingų elektromobilių gamyboje, žemėje lieka vis mažiau ir artimiausiais metais kai kurių retesnių metalų paklausa didėja geometrine progresija. Ypač disprozio.
Disprozis – itin retas metalas. Grynas jis nėra išgaunamas. Gamtoje surandamas tik kartu su kitais mineralais. Disprozis plačiai naudojamas elektrinių variklių gamyboje.
Praėjusiais metais disprozio tona kainavo apie 300 tūkst. dolerių. Dabar už 1 toną šios žaliavos tenka sumokėti 2 milijonus dolerių. Į Europą ir Jungtines Amerikos valstijas disprozis atkeliauja iš Kinijos.
Geologai ištyrinėjo daugiau nei 200 vietų žemėje ir nustatė, kad disprozio kiekiai gavybai yra per maži. Disprozis rastas ir jūros dugne. Šio metalo gavyba yra nepalanki ekonomiškai, nes reikalauja daug lėšų, norint išgauti nedidelius kiekius žaliavos, tad jo kaina ir toliau sparčiai augs.