„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2013 03 06

„Audi“ hibridiniai eksperimentai tęsiasi su iš rozetės įkraunamu „A3 e-tron“

„Audi“ intensyviai dirba elektrifikuodama pavaros sistemą panaudojant „plug-in“ hibridinę technologiją. Keturių žiedų markė pristato „Audi A3 Sportback e-tron“ 2013-iųjų Ženevos automobilių salone. Šis pasižymi 150 kW (204 AG) sistemos galia ir 350 Nm sukimo momentu, rašoma „Audi“ pranešime spaudai.
„Audi A3 e-tron“
„Audi A3 e-tron“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„A3 Sportback e-tron“ – tikras „Audi“. Nuo 0 iki 100 km/val. jis pagreitėja greičio per 7,6 sekundės ir gali pasiekti 222 km/val. maksimalų greitį. Pagal ECE standartą plug-in tipo hibridiniams automobiliams penkerių durų modelis vidutiniškai naudoja vos 1,5 litrą degalų 100 km. Tai atitinka 35 gramų vienam kilometrui CO2 emisiją.  Naudodamas tik elektros energiją „Audi A3 Sportback e-tron“ pasiekia 130 km/val. maksimalų greitį ir elektriniu režimu gali įveikti iki 50 km atstumą.

„Audi A3 Sportback e-tron“ įgyvendinta itin efektyvi paralelinio hibrido koncepcija. Vidaus degimo variklio vietą užima modifikuotas 1.4 TFSI, kuris pasiekia 110 kW (150 AG) ir 250 Nm sukimo momentą. TFSI veikia tandemu su elektros motoru, kuris generuoja 75 kW ir 330 Nm trauką.

Diskelinis elektros motoras yra integruotas į naujai sukurtą šešių laipsnių „e-S tronic“, kuri perduoda galią priekiniams ratams. Dvi jėgainės papildo viena kitą. Elektros motoras pasiekia savo maksimalią galią nuo pat startavimo momento ir išlaiko ją iki 2 000 aps./min., o TFSI maksimali trauka galima diapazone nuo 1 750 iki 4 000 aps./min.

„Audi A3 Sportback e-tron“ energija laikoma ličio jonų baterijų  sistemoje, įdiegtoje erdvę taupančioje, nuo avarijų apsaugotoje vietoje grindyse po galinėmis sėdynėmis. Aukštos įtampos akumuliatorius, laikomas daugiausiai iš aliuminio pagamintame konteineryje, pasižymi 8,8 kWh talpa. Jis susideda iš aštuonių modulių ir 96 celių.

Skysčiu aušinama sistema su savo pačios žemos temperatūros veikimo ratu užtikrina optimalią akumuliatoriaus temperatūrą. Ši rafinuota technologija yra kertinis akmuo išlaikant elektrinės pavaros galią ir ištvermę, kuri išsilaiko ir prie žemos temperatūros.

Sistemos elektronika patalpinta „Audi A3 Sportback e-tron“ variklio skyriuje. Ši paverčia pastovią srovę iš akumuliatoriaus į kintamą srovę elektros varikliui. Kompaktiškas agregatas su integruotu DC-DC konverteriu, tiekiančiu 12V įtampą, dalijasi tuo pačiu aušinimo ratu kaip ir akumuliatorius ir įkrovimo įtaisas.

Įkrovimo jungtis patalpinta už keturių žiedų radiatoriaus grotelėse; įkrovimo rozetė, kaip TFSI variklyje, pasižymi e-tron ženkleliu. Aukštos įtampos akumuliatorius gali būti pilnai įkrautas per maždaug dvi su puse valandos su 3,6 kW įkrovikliu. Visi reikalingi komponentai su „A3 Sportback e-tron“ aukštos įtampos tinklu neturi sąlyčio taškų su kitomis automobilio dalimis. Vos tik avarijos metu suveikia saugos diržų įtempikliai ar oro saugos pagalvės, sistema automatiškai atjungia energijos tiekimą. Oro kondicionieriaus kompresorius varomas aukštos įtampos elektrinės pavaros. Pagalbinis elektros šildytuvas šildo saloną.

Energijos rekuperavimas stabdant: elektrifikuotas stabdžių stiprintuvas

Vakuuminis stabdžių stiprintuvas turi papildomą jungtį su elektriniu vakuuminiu siurbliu. Hibridinė valdymo sistema operatyviai valdo elektrinį motorą. Nestipriai stabdant automobilį elektros motoras atlieka generatoriaus vaidmenį, sukaupia veltui eikvojamą energiją ir gražina ją į aukštos įtampos akumuliatorių. Ratų stabdymas aktyvuojamas tik tada, kai vairuotojas stabo stipriau.

„Audi A3 Sportback e-tron“ gali būti varomas vien tik vidaus degimo variklio, vien tik elektrinės pavaros arba hibridiniu režimu. Net ir elektriniu režimu jis siūlo galingą akceleraciją be poreikio įsiterpti TFSI. Vairuotojas gali įjungti abi jėgaines, kad šios veiktų vienu metu („boosting“). Kai vairuotojas atleidžia akceleratorių, jie trumpam atsijungia („gliding“). Tada eliminuojamas stabdymas varikliu ir padidėja važiavimo ekonomiškumas.

Prietaisų skydelyje važiuojant vietoj tachometro rodoma tuo metu naudojama galia

Naudojantis EV mygtuku ir „e-tron“ pavaros svirtimi galima pasirinkti tris važiavimo programas. EV programa atitinka elektros režimą; D programa priverčia „A3 Sportback e-tron“ važiuoti ypatingai taupiai, o S režimas – pastebimai sportiškai.

„Audi A3 Sportback e-tron“ ekranai pateikią tikslią informaciją apie pavaros būklę. Galios matuoklis prietaisų skyde pakeičia įprastą tachometrą ir rodo bendrą sistemos galią. Prietaisų skyde taip pat yra akumuliatoriaus energijos eikvojimo ekranas. Vairuotojo informacinės sistemos spalvotas ekranas ir MMI navigatoriaus monitorius rodo energijos tekėjimo kryptį pavaroje, nuvažiavimo nuotolį, benzino ir elektros energijos sąnaudas.

„Audi“ planuoja visą naujų internetinių paslaugų gamą savo elektrifikuotiems automobiliams pagal „Audi connect“ programą. Ši leis vairuotojui patogiai per išmanųjį telefoną aktyvuoti ir stebėti tokias funkcijas kaip krovimo procesas ir salono kondicionavimo būklę.

Sportiška elegancija – interjeras

„A3 Sportback e-tron“ ergonomiškas interjeras pasižymi bekompromise aukštos kokybės apdaila. Cloudy Gray interjero apdaila dera su kontrastingais apsiuvais, išryškinančiais „S sport“ sėdynes. Durų slenksčių apdaila pagaminta iš aliuminio ir joje matyti „e-tron“ ženkleliai; „e-tron“ ženkleliai taip pat yra ant pavarų svirties ir vairaračio. Bagažinės talpa – 280 litrų; nulenkus galinių sėdynių nugarėles erdvė padidėja iki maždaug 1 000 litrų.

„Misano Red“ spalva nudažytas „Audi A3 Sportback e-tron“ iš pirmo žvilgsnio deklaruoja savo sportišką charakterį. Jo ratai pasižymi charakteringa e-tron išvaizda, o ratų 15 stipinų dizainas pamėgdžioja turbinos ašmenis.  Horizontalios chromuotos juostelės vienarėmėse grotelėse ir oro paėmimo grotelės pasižymi trijų dimensijų banguotu profiliu – kita „e-tron“ savybė. Galinis sparnas su nauju difuzoriumi taip pat skirtas tik e-tron.

„A3 Sportback e-tron“ itin demonstruoja savo sportinę potenciją akceleruojant ir važiuojant greitai posūkiuose. Puikias važiavimo savybes ir komfortą užtikrina rafinuota važiuoklė, suderinta su mažu svoriu, reikalingu „plug-in“ hibridui ir gausi įranga. Standartinėje įrangoje yra xenon plus priekiniai žibintai, patogus salonas, panoraminis pakeliamas stoglangis, apšvietimo paketas, važiavimo savybių reguliavimo sistema „Audi“ drive select ir MMI radijas su išlendančiu ekranu.

Ženevos automobilių salone „Audi A3 Sportback e-tron“ leidžia pažvelgti į „Audi“ planuojamą realią ateities mobilumo formą. Pavaros elektrifikavimas, pirmiausia panaudojant „plug-in“ technologiją, markės strategijoje vaidina pagrindinę rolę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau